Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime hösten 2019


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

My Hero Academia 4: Hardstuck på säsong 2, så fortfarande en lång klättring. Inga spoilers!

Psycho-Pass 3: Försiktigt positiv över denna. Filmen var ointressant och säsong 2 var inte lika stark som första. Har också inte sett årets "OVA"-varianter så håller tummarna för att denna blir bra.

Fate/Grand Order; Absolute Demonic Front - Babylonia: Mer nonsens från Fate-universumet. En origin story med Gilgamesh, Ishtar och Mash? Är den bättre än filmen?

Bokutachi wa Benkyou ga Dekinai 2: Hah, vi fick säsong två före Quintuplets. Sug på den @Brezals!

Azur Lane: Kinas svar på Kantai Collection får nu även en animation. Den behöver inte vara bättre än KanColle, så länge den är bra och man har något att underhålla sig med innan en ny säsong kommer.

No Guns Life: En cyborg med en revolver som huvud? Folk bakom Black Lagoon som jobbar med den? Myyyycket intressant, jag lyssnar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklara uppföljare:

  • Boku no Hero Academia 4: hittills välgjord och medryckande superhjälteshōnenberättelse med några väldigt starka toppar. Hoppas på att det blir några till toppar i denna säsong!
  • Shokugeki no Sōma 4: månne den avslutande säsongen? Har kanske dalat lite med säsongerna, men det är fortfarande en kul, fängslande matlagningssportanime.
  • Chihayafuru 3: förtjusande stil och bra karaktärer (Shinobu är bäst, ingen protest) i väl utförd shōjospelsportanime – åtminstone var det det när senaste serien sändes för mer än sex år sedan.
  • Kengan Ashura 2: 3DCG-muskelberg som slåss med 3DCG-muskelberg för prispotter på flera miljarder yen. Det är inte snyggt, på mer sätt än ett, men det är la underhållande om man gillar fajtinganime.

Isekai:

  • Shinchō Yūsha: fjantkomedi som kan vara lite kul tidsslöseri; får se hur långt gimmicken (superförsiktig fast superstark hjälte) fungerar. (Har läst några kapitel av mangaversionen; OK tidsslöseri.)
  • Chōjin Kōkōsei-tachi wa Isekai demo Yoyū de Ikinuku yō desu: tonårsgenier kraschlandar i fantasyvärld och använder sin moderna kunskap och moral för att påverka samhället runt dem. Jag har läst en god bit av mangaversionen; det är en ganska medelmåttig serie, fast den sticker åtminstone ut lite genom att den har flera kraftfulla huvudpersoner, samt att den fokuserar mycket på nationsbyggande.
  • Watashi, Nōryoku wa Heikinchi de tte Itta yo ne: japanska återföds och vill vara genomsnittslig, men blir supermäktig. Har läst några kapitel av mangaversionen, en medelmåttig serie. Jag hade föredragit om de istället animerade originalförfattarens två andra isekaiberättelser: den ena om reinkarnerad japanska med “skapa-valfri-trolldryck-i-valfri-bägare”-förmåga, den andra om en dimensionshoppande japanska som vill tjäna guldmynt genom att sälja schampo och kockknivar i medeltidsfantasyvärld.
  • Kemono Michi: baserad på bokserie från författaren av Konosuba, så det kanske är lite kul. (Har läst nåt kapitel av mangaversionen, det var oanmärkningsvärt.)
  • Honzuki no Gekokujō: har läst en god bit av mangan, och jag gillar den! Det handlar om en bokälskande japanska som återföds som fattig yngstaflicka i medeltidsvärld. De flesta är analfabeter, och böcker är svåra att få tag på, så hon bestämmer sig otåligt för att skapa egna böcker. Vilket är svårare än det låter, för hon är en sjuklig och fattig liten flicka, och fattigdom ger få tillfällen till frihet. Åtminstone mangaversionen gjorde ett bra jobb med att skapa en övertygande värld med hjälp av familjens olika detaljerade sysslor och samhällets ritualer, så det var mer en intressant serie, än en rafflande sådan.

Övrig anime:

  • Beastars: har hört gott om originalmangan. Zootopia fast mer intressant, tänker jag (och hoppas).
  • Mairimashita Iruma-kun: shōnenkomedi om sympatisk kille som hamnar i Helvetet och får gå demonskola där han misslyckas uppåt. Har läst ett flertal volymer, det är gott och lättsamt. Mangan är lite klumpigt tecknad, så en mer putsad animeversion kanske kan vara bra.

Icke-anime:

  • Quanzhi Gaoshou (The King's Avatar) 2: första serien var ganska påkostad, och det är ju alltid så tillfredsställande att se en övermäktig huvudperson sätta stöddiga typer på plats. Även om det handlar om pro-gaming.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Två bubblare:

  • CHOYOYU!: Alldeles för långt namn på en serie. Vi följer sju gymnasieungdomar som råkar vara de bästa i världen inom deras områden: En doktor, en trollkarl (tänk mer Joe Labero än Harry Potter), en uppfinnare, en journalist (som också råkar vara en ninja), en swordsman, en filantrop och en politiker (som råkar vara premiärminister). Dessa sju sitter på ett plan som får problem och kraschar...i en annan värld. Det är ännu en isekai, den har en big tiddy elf och den känns lite stressad i handlingen vilket gör det lite för lämpligt för våra protagonister. Trots alla odds mot sig så vill jag ändå att den ska lyckas. Vet inte varför, men jag vill bli investerad i denna och hoppas att den håller måttet. Sen så påminner stilen lite om NetoYome.
  • Kandagawa Jet Girls: Skaparen bakom Senran Kagura kommer med en ny IP. En ny typ av vattensport med fokus på vattenskoterrace i par: en förare och en skytt...som skjuter en speciell vatten/laserpistol som strippar ens motståndare på våtdräkten. Definitivt Senran Kagura möter Mario Kart möter vattenskoter. Huvudtjejen är lite irriterande, men de andra fyller upp efter henne verkar det som. Sen så finns det en tjej med MASSIVA RINGLETS! Definitivt någonting att, hehe..."vila ögonen på". Är egentligen baserat på ett spel med samma namn som släpps under nästa år, så kanske därför den inte var synlig i höstens lista. Om nu serien inte är så bra så tror jag dock att spelet definitivt kommer vara värt. =3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror nog jag kommer ligga lite lågt under den här säsongen men lyssnar gärna på folks kommentarer. :) Ligger efter som tusan med ett par serier från årets tidigare säsonger som måste betas av först. Men... 

Honzuki no Gekokujō. Boknörderi kan jag nog inte låta gå förbi bara sådär. Här kan jag iaf. utan större problem se om de har koll eller inte då bokbinderi är något jag själv sysslar med. Ska bli intressant att se om de gör något bra av den. 

Houkago Saikoro Club. Kan vara intressant, men vi får se. Idén lockar ju iaf. en gammal spelnörd. Men som sagt, allt hänger ju på hur väl insatta skaparna är i brädspelshobbyn. Det kan ju floppa rätt bra om det vill sig illa, eller så blir det bara halvljummet och en massa illa dolda produktplaceringar. 

Sen som sagt var så spiller det ju över en del från tidigare säsonger som man ska se klart. Vinland Saga, High Score Girl och Chihayafuru tex. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...