Hoppa till innehåll
Anime.se

USA:s presidentval 2004


Gafvert
 Share

Vem tror ni kommer att vinna USA:s presidentval  

35 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem tror ni kommer att vinna USA:s presidentval

    • Kerry
      23
    • Bush
      12


Rekommenderade inlägg

Nu drar det ihop sig mot presidentval i världens mäktigaste land så vem tror ni kommer att vinna? Och vem hoppas ni kommer vinna?

 

Själv tror jag Bush kommer att vinna med en liten marginal som alltid, men jag hoppas att Kerry tar hem det, det kan väl bara gå uppåt?

Men jag är lite nyfiken på Bush:s planer för världsherravälde. Vi kommer nog att få se :(

 

Alla kandidater men vi få vara realistiska och bara välja mellan två :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så gott som samma skrot och korn i både republikaner och demokrater.

 

Ahhh!! Riv inte ner den illusion jag byggt upp, jag måste ha dessa annars blir jag ännu mer deprimerad av hur äcklig världen är.

Kan de inte sätta in Clinton igen? Han hade åtminstånde karisma ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas på att de blir vettiga personer som strävar efter att seriöst hjälpa världen på så bra sått som möjligt genom att komma med roliga system och utveckla tekning för olka lände.r Jag skiter i allt annat. För egentligen, så länge det inte berör mig så bryr jag mig inte om vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte att någon av dessa skall vinna. Ingen av dom är speciellt vettiga. Dock hoppas och tror jag på Kerry mest för att få lite variation på de fula ansiktena.

Det som dock oroar mig mest inför presidentvalet är antalet röster. Det är så få av alla de som har möjlighet i landet som verklige utnyttjar sin rätt och röstar. Det är oroande. Jag är dock glad för att många för kampanj för att få fler valdeltagande.

 

Dock hoppas jag att det faktiskt finns hopp för USA. Jag lyssnade igår på radion på en hetsig vänstertös som propagerade emot Bush och de som var lika som honom. Jag hoppas verkligen att det finns fler som henne i det stora landet i väst. Visst, det vore väl bra ifall hon lugnade ned sitt hetsiga jag och tog det en aning lungt, men finns det fler som henne så finns det även hopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VAD I HELVETE (ursäkta svordom och caps lock) HÅLLER DEM DÄR IDIOTERNA PÅ MED!?!?!?

tror DEM att dem kan vinna nåt på det här? fan ta dig Bush . . . trodde att om Kerry vann skulle det bli slut på kriget . . . men icke sa nicke han tänker nämligen säkert bomba dem med lite Nukez >=(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns vissa nackdelar med att få en annan president istället för Bush. Den är att de allra flesta presidenter vill starta ett krig för att få ett bevis på sin manlighet och för att de vill bevisa för sig själv och folket att de är faktiskt bra presidenter som vågar ta intiativ.

Intiativförmågan hos amerikanska presidenter är dock lite väl stark ibland, vilket man främst ser på Irak-kriget. Folk protesterade stark runt om i världen, även i det stora samvetet i väst, emot kriget. Ändå tyckte Bush att det var en god idé att starta krig i det redan krigs- och terrorhärjade landet Irak.

Jag vill fortfarande veta det egentliga anledningen till kriget. Var det, som han sa, att få bort Saddam Hussein ifrån posten som, diktator eller var det som många andra påstår, för oljans skull?

Jag tror även att det kan ha varit för att bevisa att Bush visst kan, at han visst är en duktig militär. Han hade ju blivit utsatt för terror, stor terror, 11'e september som ni säkert vet. Han hade heller inte lyckats ta fast den starkt misstänkte gärningsmannen till den hemska terrorn mot hans vackra hemland.

Jag skulle även vilja veta hur många som dog den 11'e september jämfört med hur många som har döt under Afghanistanbombningarna ch Irak-kriget.

 

Av denna text skall ni inte tro att jag har något emot Bush. nejdå, han är min aldeles egna lilla gurka. Jag anser honom som en stor och tuff man som visst skulle ha klarat av den amerikanska motsvarigheten till lumpen ifall han bara hade velat.

 

Undrar om Gurkan Bush är sängvätare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Presidenter brukar mer bomba och kriga för att avleda uppmärksamheten från annat, som t.ex. om man vart otrogen och begått mened... ;) (Wag the dog!)

Men man kan ju iallafall säga att de senaste krigen i Irak och Afganistan haft förhållandevist få offer. Det brukar gå åt betydligt mer folk annars.

Kerry vill forsätta kriget eftersom om han sa nått annat skulle en massa inte rösta på honom.

 

Jag hoppas nästan att Bush får sitta kvar (kerry lär inte göra nån skillnad), för han ser så himmla dum och ovetande ut ^^... lite som en teddybjörn typ, eller varför inte som apor:

ape.gif

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker dem skulle lämnat sadam kvar vid makten ,han behövs värkar dett som ,för så fort ingen styr över araberna med hjärn hand så fippar dem ut och skjuter ihäl varandra(barn kvinnor hundar kycklingar allt)

 

Är du dum?

Vet du vad Saddam gjorde emot sitt eget folk? Förstår du att han mördade dom?

Han var ingen bra ledare. Det var bra av USA att ta intiativet att ta bort Saddam, men nej, det gjorde det inte på ett bra sätt. De skulle ha tillåtit FN att hjälpa till, helst för att återställa ordningen efteråt.

 

Förresten, märker jag spår av rasism i ditt inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...