Hoppa till innehåll
Anime.se

Saddam, leva i Exil i sverige.


Petus
 Share

Rekommenderade inlägg

Vore bättre om man kunde göra människa av honom, döden löser ingenting, i nuläget är han ofarlig.

 

Bush borde man ta hand om också.

 

det går inte göra människa av han.. han kommer dö inom snar framtid. av 3 orsaker.

 

1. Cancern

2. Dödsstraff

3. Skjuten av nån svensk som inte gillade han (till exempel nån som kom från samma land och fick sin pappa bortrövad och torterad av han och vill hämnas nu)

 

det tror jag kommer hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att saddam skulle söka exil i sverige låter som den värsta dynga jag någonsin hört, tro inte allt som står i pressen. Det skulle vara mycket större nyheter än aftonbladet om det faktiskt var sant...

 

Det är ju ingen nyhet att aftonbladet förstorar upp varje småsak som kommer upp.. Ddet är därför jag inte tror på aftonbladet.

 

Aftonbladet - Sveriges första och största helt partiska och lögnaktiga tidning!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att saddam skulle söka exil i sverige låter som den värsta dynga jag någonsin hört, tro inte allt som står i pressen. Det skulle vara mycket större nyheter än aftonbladet om det faktiskt var sant...

 

bara för att dom kanske ljuger lite då som nu så betyder inte det att ALLT är lögn. om hela tidningen var lögn skulle den inte få säljas.

 

däremot har jag aldrig sett/hört att dom ljugit. ta upp ett exempel tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aftonbladet ljuger lite då och då?

Aftonbladet är lika trovärdig som en Ding Ding Värld, ibland känns det faktiskt som om Aftonbladet headhuntat journalister därifrån. :)

 

Man läser inte Aftonbladet för att läsa nyhter precis, eftersom Aftonbladet kört sin trovärdighet i noll, och resten är mest nöjeskvaller och utfyllnad med typ "Farmen-Elsa i lesbiskt förhållande med en 35-åring som känner en kompis som känner Dr. Alban", "Så blir vädret i sommar, spågubben Einar spår i fiskrens" och liknande.

 

Bara ett litet exempel på vad jag menar med aftonbladets trovärdighet:

http://www.resume.se/artikel-art_id=8087.html

http://www.journalisten.nu/a.asp?article_id=7540

;)

 

Det värsta som Aftonbladet gjort som jag kommer på såhär på rak arm måste nästan vara när man publicerade bilder av beväpnade och maskerade nynazister utanför dels Alexandra Pascalidou och Micke Alonzos lägenhetsdörr, och dels utanför Claes Cassels bostad (dåvarande? informationschefen för Stockholmspolisen).

Bilderna blev tagna under tvivelaktiga former, reportern blev åtalad för att så gott som "beställt" bilderna men blev friad (dock mest på grund av att möjligheten fanns att han var väldigt dum i huvet, och därför inte kunde dra egna slutsatser, enligt ETC).

Reportern har erkännt att han ljugit i domstolen och i artiklar i aftonbladet.

Även om reportern har mycket skuld i detta så kan du kolla in hur Aftonbladet reagerade; smutskastningskampanj mot åklagaren osv...

Säger en hel del om Aftonbladet.

 

Läs mer om historien med nazistfotografierna och Aftonbladet på:

 

http://www.etc.se/arkivet/textarkiv/Dan ... ffaren.pdf

(text.version: http://www.etc.se/arkivet/textarkiv/Dan ... faren.html )

 

Notera att ETC inte precis är en helt opartisk tidning (källkritik ska, som alltid, användas).

 

Aftonbladet och Expressen säljer lösnummer, de tänjer väldigt mycket på gränserna över vad som kan anses sant, för att kunna sätta feta, säljande rubriker på löpsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att saddam skulle söka exil i sverige låter som den värsta dynga jag någonsin hört, tro inte allt som står i pressen. Det skulle vara mycket större nyheter än aftonbladet om det faktiskt var sant...

 

bara för att dom kanske ljuger lite då som nu så betyder inte det att ALLT är lögn. om hela tidningen var lögn skulle den inte få säljas.

 

däremot har jag aldrig sett/hört att dom ljugit. ta upp ett exempel tack.

 

Jag säger bara vampyrmorden. Det stod i alla skvallerblaskor (aftonbladet, expressen=) att det handlade om ett mord relaterat till rollspelet vampyr. Tidningarna hade alla möjliga bevis och fakta men det visade sig att det hela bara hade varit ett barslagsmål...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...