Hoppa till innehåll
Anime.se

Ok, dummaste jag hört.


Petus
 Share

Rekommenderade inlägg

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 92,00.html

 

det är det absolut dummaste jag hört. jag är typ socker beroende och behöver alltid nått att dricka (cola, oboy osv) och jag blir inte ett dugg dummare av det och inte har jag sämmre minne heller. jag har ett alldeles utmärkt minne. faktum är att mitt minne är så bra att jag inte behöver göra något annat i skolan utom att lyssna. och nej, jag har inte diabetes om ni nu skulle få för er det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag dricker drygt 2 liter/dag coca-cola. kanske 4/7 dagar.. ibland 5/7 och det enda negativa jag kommer på just nu är att man kan få svårt att sova.

 

ah.. saker påverkar folk olika mycket ...att dra alla över en gränns är ju fel (som dom verkar tycka med den artikeln..)...en del blir dåliga av att jobba för mycket...en del blir ju åksjuka.. och det stog ju att det va en del som blev sämmre...det skulle nog inte förvånna mig att den va någon som blev bättre...(hur mycket som kommer ut beror på vem som betala för testet...) saker påverkar oss så olika så det är fel att säga att "nu är det farligt att dricka för mycket cola." snart kommer det la att ut att en forskare från afrikas savaner har kommit på att cola kan motverka cancer...(det är ju populärt ämne idag..) lixom förut så va det farligt att äta chips...men sen så va det inte så farligt ändå...och soja, samma där...finns säkert mer exempel på såna saker...pizza tex...motverkar tydligen cancer..men den är ju också fet..(iaf en del) så va man ska tro på är något nån får komma på...som sagt man ska nog ta allt me en liten nypa(tre stora nävar) salt..=) oj...blev möe..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag dricker drygt 2 liter/dag coca-cola. kanske 4/7 dagar.. ibland 5/7 och det enda negativa jag kommer på just nu är att man kan få svårt att sova.

Jag tror att din tandläkare kan komma på något mer negativt....

 

faktiskt är det inte så illa, så länge man borstar tänderna så är det lungt. tuggar tuggumi också ibland (extra).

 

fast visst, jag har väl ett par hål ibland.

 

Ikkari: Jag vet, fast jag tyckte det lät så j*vla dumt bara. vad skulle möjligen kunna göra folk dummare med sämre minne för att man får i sig lite socker, vatten,färgämne,surhetsreglerande medel (fosforsyra), aromer och koffein? finns liksom inget farligt i det, iaf inget som kan på verka hjärnan på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir smart av motion och får lättare att koncentrera sig, eller hur?

Ifall man äter mycket socker och fett brukar man ha en tendens till att bli lite rund om magen. Blir man lite rund om magen får man oftast mindre lust att motionera, vilket leder till att magen tillslut blir fet.

Och blir man fet blir man osmart eftersom man inte har lika lätt att koncentrera sig som de med bra kondition osv.

 

Långsökt, jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir smart av motion och får lättare att koncentrera sig, eller hur?

Ifall man äter mycket socker och fett brukar man ha en tendens till att bli lite rund om magen. Blir man lite rund om magen får man oftast mindre lust att motionera, vilket leder till att magen tillslut blir fet.

Och blir man fet blir man osmart eftersom man inte har lika lätt att koncentrera sig som de med bra kondition osv.

 

Långsökt, jag vet.

 

kan ligga något där i..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

idag på svenskan satt en i min klass och läste brevid min kompis sen gick jag dit för att snacka med min kompis om en sak vi skulle göra på samhället då sa den som satt och läste "kan ni inte gå bort dit och prata, jag kan inte koncentrera mig" och han som sa det brukar gå och träna på gym x antal dagar i veckan, då sa jag att du kan behöver väl inte lyssna, koncentrera dig på boken istället fast det kunde han inte. alltså behöver det inte betyda att man får dålig koncentrations förmåga om man tränar lite mindre än andra. (kanske bara är för han, fast jag säger bara det som jag tror nu)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv är jag glad över att jag inte har kommit så långt att jag får abstinensbesvär när jag är i skolan. Det är klart att min kropp blir slö på eftermiddagen och min hjärna tänker lika fort som dagens datorer (Nämligen i snigelfart med alldeles för långsam processor) och sockersuget är ett faktum. Däremot är sockerkickar inget som är särskilt bra. En chokladkaka gör så att man känner sig pigg och cool som valfri animekaraktär i häftiga kläder i ungefär 15 minuter innan berg-och-dalbanan rusar neråt.

Upprepar man detta mönster så mobbar man kallblodigt bukspottkörteln som gråter insulin i floder. Högt insulinvärde innebär sämre fettförbränning och näringsupptagning.

 

Efter mitt knarkande av billig läsk med syra på Willys, vilket ledde till 3 hål i mina tänder, insåg jag att jag var tvungen att göra någonting åt det.

Nu för tiden tuggar jag fluor regelbundet (En billig försäkring nu när jag snart fyller 20 år och kan se i månen efter gratis tandläkarvård) och passar på att äta bröd jag när jag känner sockersuget. Nu menar jag inte vitt, sockrigt bröd, utan riktigt mumsigt rågbröd med någon spännande brödkrydda i (Ni som tycker det är tantigt att baka bröd kan kolla på den nya animen Yakitate Japan! där det handlar om brödbak i äkta shounen-anda). Saken är att grovt bröd innehåller långsamma kolhydrater, Äter man sig lagom mätt på rågbröd så kan man klara sig utan märkbart sockersug i minst 3 timmar, baserat på mina erfarenheter.

Man kan jämföra det med att suga på en karamell och svälja hockeypulver. Karamellen räcker länge medan hockeypulvret nästan förbränns direkt.

Nu skall jag dock inte moralisera. Sådant brukar vid avsmak stjälpa snarare än att hjälp. Det är bara ett oskyldigt råd till att godissugna tonåringar - Ät mer långsamma kolhydrater. B)

Sedan måste jag erkänna att jag faktiskt brukar ta mig lite sötsaker i samband med stora prov som nationella prov och liknande. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

idag på svenskan satt en i min klass och läste brevid min kompis sen gick jag dit för att snacka med min kompis om en sak vi skulle göra på samhället då sa den som satt och läste "kan ni inte gå bort dit och prata, jag kan inte koncentrera mig" och han som sa det brukar gå och träna på gym x antal dagar i veckan, då sa jag att du kan behöver väl inte lyssna, koncentrera dig på boken istället fast det kunde han inte. alltså behöver det inte betyda att man får dålig koncentrations förmåga om man tränar lite mindre än andra. (kanske bara är för han, fast jag säger bara det som jag tror nu)

Vääldigt långsökt!

Kanske killen bara var trött?

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

idag på svenskan satt en i min klass och läste brevid min kompis sen gick jag dit för att snacka med min kompis om en sak vi skulle göra på samhället då sa den som satt och läste "kan ni inte gå bort dit och prata, jag kan inte koncentrera mig" och han som sa det brukar gå och träna på gym x antal dagar i veckan, då sa jag att du kan behöver väl inte lyssna, koncentrera dig på boken istället fast det kunde han inte. alltså behöver det inte betyda att man får dålig koncentrations förmåga om man tränar lite mindre än andra. (kanske bara är för han, fast jag säger bara det som jag tror nu)

Vääldigt långsökt!

Kanske killen bara var trött?

 

:)

 

kanske det, men det är iaf dålig koncentrations förmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Petus.

Eller så var killen vara social och hade svårt att koncentrera sig på läsningen eftersom han mycket hellre ville prata med er. Vilket är rätt självklart.

Jag brukar ha lätt att koncentrera mig, men är jag väldigt social och någon står och pratar brevid mig så vill jag hllre prata än koncentrera mig..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cola är inte farligt! Tvärtom skulle jag vilja påstå att cola faktiskt är bra för en. Det skärper ens sinnen, fräter bort gulnad ifrån tänderna och med sina frätande effekter fungerar det även som ett lätt lavemang. Dessutom är det en helt naturlig ersättning för lyckomediciner som prozac och liknande. Om alla draclk cola istället för sådant sjukt som mjölk skulle alla må mycket bättre och vara mycket friskare. Nu har eldorado-colan dessutom kommit som gör att cola är billigare än mjölk, och man får praktiska flaskor som man kan bygga saker av, isolera väggar med eller varför inte göra konst av? Världfred kommer inte att råda förrän alla länder konsumerar mer cola än vatten.

 

Detta är sanningen, den som påstår något annat är hjärntvättad av onda tandläkare som vill upperätthålla skenet av att cola faktiskt är skadligt. Många vetenskapliga tester har gjorts av högt uppsatta vetenskapsmän (jag) och dessa tester visar tydligt colans positiva effekter.

 

En avhandling om ämnet kommer inom kort.

 

Mvh/ frisk och glad Colaberoende medborgare med goda meriter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,552492,00.html

 

det är det absolut dummaste jag hört. jag är typ socker beroende och behöver alltid nått att dricka (cola, oboy osv) och jag blir inte ett dugg dummare av det och inte har jag sämmre minne heller. jag har ett alldeles utmärkt minne. faktum är att mitt minne är så bra att jag inte behöver göra något annat i skolan utom att lyssna. och nej, jag har inte diabetes om ni nu skulle få för er det.

 

Einstein har väl någon gång ätit en tårta :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,552492,00.html

 

det är det absolut dummaste jag hört. jag är typ socker beroende och behöver alltid nått att dricka (cola, oboy osv) och jag blir inte ett dugg dummare av det och inte har jag sämmre minne heller. jag har ett alldeles utmärkt minne. faktum är att mitt minne är så bra att jag inte behöver göra något annat i skolan utom att lyssna. och nej, jag har inte diabetes om ni nu skulle få för er det.

 

Einstein har väl någon gång ätit en tårta :D

 

Nu handlar ju artikeln om att man konsumerar stora mängder under en längre period.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...