Hoppa till innehåll
Anime.se

DDR


Fritzierald
 Share

Rekommenderade inlägg

Arkad är dock lättare och mer kul än dansmattor.

 

Det säger de flesta, så det måste stämma, men jag vill ändå slå ett slag för dansmattorna. Arkadplattorna måste man stampa till hårdare på för att den skall registrera, det räcker inte bara med ett litet tåspets-pet som mattorna klarar.

 

Det burkar resultera i att på riktigt hög svårighetsgrad står folk och håller i sig i stången där bak och kulsprutar fötnedslag på pilarna. Ser ju helt bedrövligt ut. Det roliga är ju att man dansar, inte att man använder fötterna som fingrar.

 

Men det går nog ändå. Jag har sett en enda gång en kul japan som faktiskt dansade runt på plattan på hög svårighetsgrad. Det såg dock jäkligt kul ut, men det var en helt annan teknik än den för dansmattor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, enligt mig har man svårare att pricka rätt på dansmattor, då man inte känner vart man trampar, och att mattorna efter bara någon månad blir så slitna att de knappt svarar alls >.<;;

och så är det roligare och skönare att hoppa runt med skor.

 

Yay, japaner är skoj att titta på :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, enligt mig har man svårare att pricka rätt på dansmattor, då man inte känner vart man trampar, och att mattorna efter bara någon månad blir så slitna att de knappt svarar alls >.<;;

 

Största nackdelen med mattorna är som sagt att de är av kass kvalitet. Mina originalmattor från Japan har dock hållit i flera år. Men de kostade ju därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Patrik B: Nejnejnej. Det officiella dödsskriket (alternativt attack (eller uttryck överhuvudtaget)), måste ju såklart vara ett redigt "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACCCCCCCCCCCCCCCCCC

CCCCCCCCCCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHTTTTTTTTTT

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTUUUUUUUUUUUUUUUUUUUNNNNNN

NNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Spelade för första gången i fredags (2004-12-17) och det var ju kannonroligt fast svårt som attan. Men man lärde sig några knep efter lite funderande och coaching från veteraner.

Jag tror Avathar håller med också. Synd att det inte finns nån maskin i min stad och jag har grannnar under mig så nån matta är det inte på tal om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay! En tråd om DDR! o/ Som jag självfallet totalt har missat..

 

Angående arkad och dansmattor, så tror jag att det är en vanesak vad man föredrar. Om man dansat på matta ett tag och sedan ska ge sig på arkad brukar man (i alla fall jag) ha väldiga problem med att pricka rätt, då man på matta har större trampyta än på arkad. Sen så är arkadmaskiner i regel totalt söndertrampade av nybörjare.. :P

Beror det väl lite på hur man använder mattan hur snabbt den går sönder, när man väl får in tekniken brukar man klara av att dansa med rätt så lätta steg och inte stampa som en elefant. Min vita joytech-matta som jag haft i några år har inte förrens nu på senare tid börjat bli kass.. Och då dansade jag rätt intensivt ett tag ändå.

 

Blev mycket text. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...