Hoppa till innehåll
Anime.se

HL2


capadde
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Varför skriva "kört" istället för "spelat"? Man kör bil, och spelar spel... [/rant]

 

Vad jag hört så är det mycket problem med spelet. Speciellt vid installation och rent grafiskt. För många krashar det ett par minuter efter att man startar, med följd av att till och med datorn behöver startas om.

 

Valve jobbar nog hårt på att fixa de här problemen, skulle jag tro. Måste vara mycket pinsamt för dem att så många har sådana problem.

 

Fast för vissa fungerar det utmärkt, också. En av killarna här köpte det igår eftermiddag och har klarat till sjunde nivån (av 15, vad jag vet) vid femtiden idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte haft några grafiska problem hittills, dock tog det drygt en timma att registrera och låsa uppfilerna, så det gäller att ha lite tålamod.

 

HL2 är helt klart det snyggaste spelet på marknaden för tillfället.

De mänskliga karaktärerna är så otroligt snygga, läppsyncen är helt perfect och ansiktsuttryken gör att man börjar fundera på om det inte är en riktigt människa som hoppat in i rutan :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade ett jävla trassel.. Först nästan 6 timmars nedladdning från Steam, sedan började grafiken bugga efter ett tag.. så jag fick slita ut gfc-filerna och installera om (tre timmar till).

Men.. nu funkar det finfint i alla fall :)

Mycket mycket trevligt spel.

 

kort sammanfattning på ett av skälen till varför jag inte hänger i pc-spel-scenen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte det på releasedagen och eftersom det släpptes (vad jag vet?) i hela världen på samma datum, eller iaf USA och Europa, så var det VÄLDIGT trångt på steam just den dagen/kvällen/natten.

 

För mig tog det 5 timmar att logga in på mitt steamkonto över huvud taget. Vilket var LITE segt. Det var dock värt mödan... Kunde verkligen inte slita mig när jag väl började. Otroligt snyggt, och allt är interaktivt. Man blir chockad över hur allt fungerar så perfekt i samspel. AIn är riktigt bra också.

Skulle vilja säga att det är smart att man måste regga CD-keyn över Steam och låsa upp allt därigenom. Det kommer försvåra det ordentligt för alla "Crackheads" :P

 

Well, riktigt bra spel måste jag säga. Måste dock skaffa en lite bättre burk, eftersom man gärna vill pressa spelet till max helt lagfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ElgeN, vad spelar du på för burk då? Är lite orolig att min inte kommer klara av det :(

 

Jag spelar på en AMD Athlon XP2800+ (Barton) 512DDR GF4Ti4800SE och jag använder mig av 640 i upplösning. Flyter på fint.

 

behöver man 2 partitioner till Hl2 och CS sourse??

Två partitioner? Nu förstår jag inte riktigt, men om du menar HD partitioner så är du ute och cyklar. Du får med CS source på köpet när du installat färdigt. Allt läggs i Steamfoldern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...