Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad tycker ni om Naruto ?


Retasu
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tittar på Animen Naruto och tycker att den är skitbra ! Det var med Alex (min brorsa) jag för första gången fick se Naruto :D Väldigt glad för det. Okej det är första gången jag skriver en tråd så det är inte konstigt att detta blev lite konstigt ! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att åsikterna om Naruto här på forumet är ganska blandade.

Vissa älskar serien för sina snyggt animerade fight scener och färgstarka personligheter.

Andra hatar den för sina egna skäl.

Sedan finns det dem som ligger mitt imellan och tycker inget speciellt om serien.

 

Jag ligger i den gruppen som älskar Naruto, dock tycker jag inte att det är den bästa anime serien jag har sett då det ligger ett par serier jag har sett före den i rangordningen.

 

Men en riktigt bra serie är det helt klart enligt mig och det verkar också vara en serie som "konverterar" många till att börja titta på anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=16

 

Skriv där istället...

 

Den var hyffsad förr, men nu har jag inte sett de ~10 sista avsnitten, och har för tillfället ingen vilja att fortsätta.

 

Jag föredrar mer seriösa serier eller rena komediserier samt romantiska serier. Serier som denna tycker jag är lite smått barnsliga och väldigt enformiga, men det är en smaksak :)

Den hade sina smått underhållande scener, men inte tillräckligt för att jag ska fortsätta titta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg på de femton första avsnitten, sen insåg jag att den inte hade så mycket att erbjuda mig. Men jag är inte heller målgruppen.

 

Naruto är bara det gamla vanliga stridskonceptet blandat med tidens melodi. I Saint Seiya slåss figurerna för att det är en heder att bli en riktig kämpe, man slogs för rättvisan, fred, för din heder och för att rädda den väna prinsessan. I Naruto slåss folk för självförverkligande "jag slåss för att den jag tycker om/folk i allmänhet skall tycka jag är värd något", vilket ju klingar väldigt bekant för unga människor i dag (karriär och familjeliv går inte ihop. Ju mer karriär för föräldrarna, desto mer ensamhet och känsla av övergivenhet för barnen). Men personligen klingar det mer bekant för mig med heder, rättvisa och rädda den väna prinsessan. Så jag kommer alltid att föredra Saint Seiya.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För min del har Naruto inget att ge. Den enda våldsserie som någonsin kommer att betyda något är "Ken - rättvisans kämpe". Det är den enda serie någonsin där våld målas upp för vad det är: ett brinnande jävla vansinne. Serier som "Fist of the zodiac" och "Naruto", där våld beblandas med saker som heder, ära och självförverkling, är som gjorda för att avla fram nästa generation ungdomsbrottslingar/problembarn.

/.../Men jag är inte heller målgruppen.
Och sen när kommer någonsin en Animé ha målgruppen "sur trettioplus get"? Tecknad film är ju bara för barn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serier som "Fist of the zodiac" och "Naruto", där våld beblandas med saker som heder, ära och självförverkling [...]

 

Självförverkling är väl än sak, men nog vågar jag påstå att attityden i Seint Seiya och Knytnäven med hockeytå (Hokuto no Ken för er som ine har hängt med) är ganska snarlik. Även om Kenshiro är lite mer av en antihjälte än Seiya är det ändå ganska mycket heder inblandat. Och ganska mycket skydda prinsessan också. Och att skurkar faktiskt ska ha spö så det står härliga till.

 

Hm... fast det är sant, i Saint Seiya är skurkarna lite mer tragiska...

 

Jaja, någon form av snarlik attityd tycker jag mig skönja i alla fall. På något vis. Kan inte riktigt sätta fingret på det.

 

Och sen när kommer någonsin en Animé ha målgruppen "sur trettioplus get"? Tecknad film är ju bara för barn.

 

Nu skall vi inte vara sådana. Det kommer alltmer tecknad film som uttalat har "män, 30+" som målgrupp.

 

Vem tror du Genshiken är för? Tonåringar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om Kenshiro är lite mer av en antihjälte än Seiya är det ändå ganska mycket heder inblandat.
Nu har du förvisso sett/läst mer Hockeymacka än jag, men visst. Lite heder finns det. Men framförallt innehar Hockeytå ifrån nörd tjärnan något mer. Känslan av att skaparna vet vad de talar om. Att det inte bara rör sig om en simpel våldsserie. Att vi snarare talar om en uppgörelse med skaparens usla uppväxt med allt vad mobbing, sparkar och slag heter. Att nördstjärnana är någon form av självterapi. Den är helt enkelt bara för mycket för att kunna vara något annat. Och visst, jag tolkar säkert allt helt fel. Jag letar säker alldeles för mycket efter symboler. Efter synonymer för något. Men som sagt, om ni tänker efter ska ni nog se att det inte känns helt avlägset.
Och ganska mycket skydda prinsessan också.
Vänta ett slag nu, den där prinsessan som ska beskyddas, det är väl inte Sienna du syftar på? I så fall kommer jag nog inte orka läsa vidare på "Zodiakens krigare". Usch. Hon var den vidrigaste överklassbimbon på evigheter. Död åt henne.
Och att skurkar faktiskt ska ha spö så det står härliga till.
Med extra ost och sås. Något annat har jag inte påstått. Skillnaden mellan "Knogmacka från Nordstjärnan" och andra serier är sättet striderna framställs på. I knogmacka är striderna allt som oftast mycket svåra att ta sig igenom. Ingen våldsglorifiering, här inte. Folk lider verkligen. Och du får se det. Folk blöder verkligen. Och du får se det. Folk dör verkligen. Och du får se det. Och det är det som är dess fördel. (OBS, tro nu inte att jag är någon våldsälskare, om någon nu skulle tro det.) Äntligen en serie gjord av någon som vet vad våld vill säga. Ingen försköning, inget "och så levde de lyckliga i alla sina dagar". Det är våld som våld är. Rått. Förtryckande. Och allmänt vidrigt. Det skulle förvåna mig om skaparna inte varit mobbade i grundskolan. Annars skulle serien inte vara som den är.
Vem tror du Genshiken är för? Tonåringar?
Mangafilmsnördar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänta ett slag nu, den där prinsessan som ska beskyddas, det är väl inte Sienna du syftar på? I så fall kommer jag nog inte orka läsa vidare på "Zodiakens krigare". Usch. Hon var den vidrigaste överklassbimbon på evigheter. Död åt henne.

 

Jag menar Saori, vars kropp blir en reinkarnation för Atena. Hon är en överklassbimbo så det sprängs i början, men hon ändras verkligen. Det är faktiskt en ganska kul förändring. Jag hade aldrig sett början så det var en chock att se Saori vara ohövlig. Hon blir klart med ödmjuk efter hand.

 

Vem tror du Genshiken är för? Tonåringar?
Mangafilmsnördar.

Den huvudsakliga målgruppen är folk som just går, eller just gått ut universitetet, och varit med i "sådana där" klubbar, det vill säga 22, 23+. Mangafilmsnördar får mig mer att tänka på europeiska gamla get-fans, och det är nog inte målgruppen för Genshiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ärligt talat ingen direkt åsikt om Naruto. Har sett ett avsnitt av serien och vet inte om jag kommer fortsätta eller avbryta där. Det är helt enkelt en fråga om tid och ork. Å andra sidan är jag inte sådär jätteförtjust i serier med allmänt spontant slagsmål, med vissa förbehåll för undantag.

Det jag däremot har svårt för är de som överdominerar och mejar ner alla andra serier och tydligen bara har Naruto framför ögonen. I alla fall har jag uppfattat det så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto är väll ok, har man mycket tid över och inget att göra så går det väll att slänga bort lite på att läsa Naruto.

 

 

I knogmacka är striderna allt som oftast mycket svåra att ta sig igenom. Ingen våldsglorifiering, här inte. Folk lider verkligen. Och du får se det. Folk blöder verkligen. Och du får se det. Folk dör verkligen. Och du får se det.

Det där känns väll ändå inte så himmla unikt?

Finns väll en hel del serier som gottar sig i männskligt lidande?

Har iochförsig inte läst Fist of the Norht Star (antar att det är den som det pratas om?), bara sett den som film, så jag kanske missat nått av vad du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sätt så långt som serien har gått hittills och försökt följa mangan så långt ja kan, men mangan är identiskt lik animen, fast mangan är ju längre fram än animedn.

 

 

En underbar serie enligt mig, en av de bästa ja har sett.

 

*musiken är bra.

 

*har inte sätt en anime som har varit så bra animerad den närmaste är i såfall fma.

 

*alla karaktärerna är bra gjorda och grymma enligt mig.

 

*Älskar de väl gjorda striderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menar Saori, vars kropp blir en reinkarnation för Atena.
Jag anar en Amerikaniserad namnändring. Aha, i så fall kanske jag orkar läsa vidare. Fast så jäkla bra tyckte jag inte "Sänkt soja" var. Nåväl, den kanske bättras efter hand. Eller så får jag inse att jag är för gammal för serier av "pojkar som slåss-typen (eller att det räcker med Ken).

SFish: Det är inte så unikt. Sådan har varit populärt förhållandevis länge. Men "Fist of the puck" är speciell. Jag avskyr övervåldsserier. Förutom Ken. Det är enligt mig den enda vettiga. Alla de andra är så likgiltiga. De ger mig inget. För vidare kommentarer, läs mina gamla kommentarer igen.

Zimeon(om Genshiken): Jag bara gissade. Jag har inte sett serien ifråga, Bara hört legenden om den. Ryktena säger att serietidningen är på väg till staterna. Då kanske man kan undersöka nivån på den (eller ännu bättre, om mangafilmen visas på Sapparikai(Nollkollklubben för er som inte kan Japanska.)).

(Och ja, jag vet att det här inlägget är ytterst avtrådes ("Offtopic" för er som inte kan Svenska.))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast så jäkla bra tyckte jag inte "Sänkt soja" var.

Den blir bättre, tro mig.

 

Det roliga med Saint Seiya är att många slagsmålsserier börjar med äventyr och går sen gradvis, i takt med att författaren tappar fantasin, över till att bara bli "alla slåss på en arena i någon stor tävling". Men Saint Seiya börjar med tävlingen först. Liksom check, då har vi det avklarat, då kan vi ut och äventyra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den har blivit sämre och sämre, animen duger om man inte har något annat att göra men mangan är en av dom bästa jag läst, men jag hänger fortfarande med i animen fast jag tycker den borde sluta snart för utdragen serie, dom skulle ha slutat där vid avsnitt 60-65....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg är naruto frälst, jag totalt älskar serien!!!

Karaktärerna, De snygga fighterna, Musiken, Storyn ahh den är så vacker!

 

jag är en naruto fanatiker och tycker att alla som inte gillar naruto bör brännas på bål för kätteri och avvikande från den rätta vägen!^__^

 

(ja jag är inte särskilt demokratisk av mig.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...