Hoppa till innehåll
Anime.se

Dragon Ball


angel
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

well dragon ball is one of the largest manga in the world. and i think its very good... for that reason that it has all the good stuff in it. :D it have the right sense of humour and romance and its very exciting too! B)

and if you like fighting you will lova dragon ball z.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar DB, förmodeligen för att jag läste den som ung.Det har lämnat ett gått minne, påså sätt har jag alltid haft någonting där längst bak i mitt huvud att DB är en bra serie.Visst kan jag hålla med om att det inte är så bra ritat , känns nästan lite slarvigt >.<.Själva iden är inte heller så bra.Dom räddar ju världen varannan vecka XD.

 

 

Men , men...på något sätt så gillar jag den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok nu har jag kollat upp den lote och den är (enligt min mening) en aning barnslig men med lite lite rolig hummor samt så tycker jag inte riktigt om att författáren ifråga verkar ha en oskriven lag att alla huvudpersoner han har måste ha någon typ av djursvans...men nåja detta är bara min mening och jag vet att det finns ett antal av er som anser att jag är helt knäpp men whatever... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm.... vad jag vet av att bara ha läst 5 st delar av mangan, så har inte alla personerna svans... det är väl bara Son Goku?? Iallafall så är den bra tycker jag men det finns bättre som är lite i samma stil. DBZ är inte bra alls om du ska läsa någon av dom ska du läsa DB! Det är ganska rolig humor och "fight-scenerna" är mycket bra ritade. Hm... finns det mer att säga? Nej, inte vad jag kommer på, men mangan är bra iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Första gången jag läste db (det vill säga första gången jag läste manga)

så tyckte jag den ägde sönder och samman.

Men senare när jag fick en större inblick i "mangans värld" så hade jag plötsligt läste en herrans massa serier, och nu kan jag ju inte direkt säga att den är asgrymm.

Jag har läst om alla böcker flera gånger, och jag måste ändå säga att den har något sällsynt i sig, som lockar läsare att läsa vidare.

 

Så här tycker jag asså: Har du aldrig läste alla db som haru misssat något, jag vet inte vad andra tycker men för mig är dom ett måste i hyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

DB var den första mangan jag läste, och jag minns att jag tyckte den var superbra, (köpte alla 42 volymerna..) men sen började jag läsa lite andra mangor.. Numera tycker jag den inte är så himla bra - visst, den är ju okej - men den är långrandig, och det finns betydligt bättre.

Men det är ju en sån där "gammal klassisk" manga som man måste läsa ändå.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Eftersom DB var den första Mangan jag läste, och jag totalt tokdiggade den så kan jag väl inte säga att den suger. men efter att ha läst massa andra mangor ochs ett andra animes så är Dragonball ganska kass, gämnfört med dom andra :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Första gången jag läste db (det vill säga första gången jag läste manga)

så tyckte jag den ägde sönder och samman.

Men senare när jag fick en större inblick i "mangans värld" så hade jag plötsligt läste en herrans massa serier, och nu kan jag ju inte direkt säga att den är asgrymm.

Jag har läst om alla böcker flera gånger, och jag måste ändå säga att den har något sällsynt i sig, som lockar läsare att läsa vidare.

 

Så här tycker jag asså: Har du aldrig läste alla db som haru misssat något, jag vet inte vad andra tycker men för mig är dom ett måste i hyllan.

 

 

Jo det är något speciellt med Dragonball...

Synd att det finns så mycket folk som klagar på hur dålig den är som inte ens läst 2 böcker i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

okej, eftersom jag fattar noll med sökfunktionen som bara tar fram annat så frågar jag istället.

 

Det är så att jag håller på med en skrivgrej i skolan, och behöver lite hjälp.

 

I skrivuppgiften ska jag blandannat ta upp akiras manga dragonball.

Jag har sökt lite på nätet om handlingen men fattar noll.

 

Det jag fått fram är att goku(som jag antar är huvudpersonen) kan i månsken förvandlas till en jätteapa och att han kommer från en annan planet, men han vet inte det eftersom han förlorat minnet.

 

dessutom fick jag redan på att en snubbe vid namn Freeze har utplånat Gokus planet, och vill bli universiums härskare. Och det enda som kan stoppa honom är något kallat saiyajiner.

 

 

Så nu kan jag få lite hjälp med att reda ut detta, få mer inlägg och kanske mer fakta om detta.

 

Tack på förhand!!//X-Milla :P [/b]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...