Hoppa till innehåll
Anime.se

Dragon Ball


angel
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Den är bra för att den är stilbildande, för att den var väldigt uppseendeväckande när den serialiserades och för att många kommer ihåg den. Men folk gillar att racka ner på den för att 1) det verkar vara tidens melodi och coolt att racka ner på sådant som andra gillar och 2) den i sanning är ganska repititiv. Det är Naruto också, med den skillnad att Naruto är tillverkad på 2000-talet och inte på 1980-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är väl ganska enformig efter ett tag. Men om man gillar snygga action-scener och slagsmål så är den bra.

 

Mangan är bättre än animen, bara att bläddra förbi de delar som känns sega. Och det har en del minnsvärda karaktärer plus att den stått som förebild för många (fulare, trpkigare, ännu segare) fightingserier

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har absolut ingenting emot dragonball, jag kan inte förstå alla som tycker att Akira Toriyama ritar fult t.ex. Visst, storyn upprepar sig, men som sagt så gör den det i fler serier. Jag har Akira att tacka för att jag blev intresserad av manga och anime. Och ja, jag tycker att DB är bra, bra tecknat och bra berättat och ja... Bra helt enkelt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

db är lugnt bättre än dbz.

 

För i dbz så slåss dem hela tiden och det är inte lika spännande.

I db så letar ju dem efter drakkulorna och det är lite mer äventyr....

 

B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B)

:D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dragon ball är en bra serie, det är i alla fall första intrycket man får. Det är spännande och lite häftigt. Men senare är det som jag inte gillar med serien, att det är strider som är otroligt utdragna och det blir segare och segare och det händer inget specielt. Bara samma saker hela tiden.

 

Men det är ju det jag tycker alla har ju sina egna åsikter så det finns ju inte något svar på om den är bra eller dålig utan det är vad man själv tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...