angel Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Är dragon ball bra eller dålig? jag menar jag har bara hört dåliga saker om den av mina kompisar men det är ändå sjukt många som lovsjunger den vad e det som e så bra med den? e den nått att ha? :S ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Den är bra för att den är stilbildande, för att den var väldigt uppseendeväckande när den serialiserades och för att många kommer ihåg den. Men folk gillar att racka ner på den för att 1) det verkar vara tidens melodi och coolt att racka ner på sådant som andra gillar och 2) den i sanning är ganska repititiv. Det är Naruto också, med den skillnad att Naruto är tillverkad på 2000-talet och inte på 1980-talet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Den var inte lika repetiv i början då serien hade det mesta - Slapstick, action och påskägg. ;) Dragonball Z blev däremot lite för utdragen.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Den är väl ganska enformig efter ett tag. Men om man gillar snygga action-scener och slagsmål så är den bra. Mangan är bättre än animen, bara att bläddra förbi de delar som känns sega. Och det har en del minnsvärda karaktärer plus att den stått som förebild för många (fulare, trpkigare, ännu segare) fightingserier Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Azon Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 DB är skitbra! Ett tips är att skaffa den! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 Jag var helt tokig i Dragonball förut. Speciellt Dragonball Z (Till skillnad från många andra tydligen) då det var "skitcoolt med stora energilasrar och explosioner!" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 Enligt min åsikt så var Dragonball bra, men då dragonball Z kom så blev det inte bra längre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 Ja tycker att Dragonball är en suverän manga, gillar faktiskt alla nummer 1-42. Fast nu när man har läst många fler mangor så kommer den på en lite lägre plats men ändå är den redigt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet november 27, 2004 Anmäl Share Skrivet november 27, 2004 jag har läst nr 1-30 och nu har jag faktiskt tröttnat! orkar inte med det längre, hela serien känns liksom "utdragen". Ska sälja alla DB jag har... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ginta-kun Skrivet november 27, 2004 Anmäl Share Skrivet november 27, 2004 Jag har absolut ingenting emot dragonball, jag kan inte förstå alla som tycker att Akira Toriyama ritar fult t.ex. Visst, storyn upprepar sig, men som sagt så gör den det i fler serier. Jag har Akira att tacka för att jag blev intresserad av manga och anime. Och ja, jag tycker att DB är bra, bra tecknat och bra berättat och ja... Bra helt enkelt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickecchi Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 Jag gillar inte Dragon Ball... jag gillar ingen av Akiras manga. Anledningen till de är att jag tycker han ritar så grymt fult och hans historier är så lama och tomma. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
angel Skrivet november 30, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 verkar vara lite fifty-fifty här va... :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 verkar vara lite fifty-fifty här va... :S Kolla in den och döm själv isåfall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 Jag kan säga att jag tycker att den är bra! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 Det var skoj när alla var ganska jämn starka och hade nån schans mot varandra! I slutet av serien är ju Kuririn inget! Jag måste dock säga att jag gillade den. Den som fick mig att börja med manga och anime ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 Dragonball var en bra manga. Fast Db var så mycket bättre än dbz.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
angel Skrivet december 1, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 1, 2004 Jag tror att jag köper en själv och kollar in den... ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 1, 2004 Anmäl Share Skrivet december 1, 2004 del 1-4 ger ett ganska bra hum om serien. Ett tips är om du skall få ett bra grepp om den så skaffa alla 4. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
angel Skrivet december 3, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 3, 2004 dåså då var det bestämt ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandera Skrivet december 4, 2004 Anmäl Share Skrivet december 4, 2004 Personligen tycker jag att den är sådääär,Toriyama har ju en unik tecnkarstil,men jag förstår inte skämten... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AndreaX Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 db är lugnt bättre än dbz. För i dbz så slåss dem hela tiden och det är inte lika spännande. I db så letar ju dem efter drakkulorna och det är lite mer äventyr.... B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Tycker du ska köpa dom db ä lugnt bättre en dbz son-goku liten o snabb springer runt som en köttar-maskin! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sensimilija Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Den är rätt bra faktst specielt den första delen fyllda av humor men sen så kom Z och ja den hade ingen humor men massa aktion :) Altså tyckte jag den var rätt bra. Men Akira har gjort en bättre serie = Sandland som man kan läsa i shonen jump :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Dragon ball är en bra serie, det är i alla fall första intrycket man får. Det är spännande och lite häftigt. Men senare är det som jag inte gillar med serien, att det är strider som är otroligt utdragna och det blir segare och segare och det händer inget specielt. Bara samma saker hela tiden. Men det är ju det jag tycker alla har ju sina egna åsikter så det finns ju inte något svar på om den är bra eller dålig utan det är vad man själv tycker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dragon_knight Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Dragon Ball är skit bra men det är ganska upprepande story Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg