Hoppa till innehåll
Anime.se

Dragon Ball


angel
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Dåligt att kuririn aldrig blev något bra >:)

 

I slutet av serien är ju Kuririn inget!

 

Den som fick mig att börja med manga och anime ;)

 

Kuririn/Krillin var ju humor karaktären som man visste skulle göra nåt tokigt och den ständige förloraren, lite som Al Bundy.

 

Den fick mig att börja med anime också (tror jag) när jag läste Super Power #2 (tror igen) en artikel i "manga" delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

I början var det så mycket roligare

sen blev det ju inte samma sak då.

Jag tyckte DB/DBZ var hur bra som

helst innan och jag tjänade på det

eftersom jag bara köpte 1:an 6:an

7:an och 8:an resten köpte min

DB-galne kompis o jag fick läsa

dem alla!

Fast nu när jag läst NGE 1 o annat

så får den en MYCKET

lägre ranking, tycker knappt den är bra

längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja anser att dragonball är väldigt bra. även om inte så många tycker att z är bra så tycker ja raka motsatsen, ja tycker att dragonbal blir bättre i z för i i db så är de bara skämt och lite halv pervers och de e ju kul men de var ju inga redigt spännande händelser som i z men men...alla har olika smak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suck det här kommer jag få sota för...

 

Dragonball i mina ögon sett är en av de sämre serier jag sett. Visst, den har en bra story och fruktansvärt intressanta och underhållande karaktärer, men det stora problem DB lider av är upprepning. Upprepning av incidenter och story funkar en stund men inte i längden och tack vare att DB är en sådan lång historia av just upprepningar. Jag vet att många här avgudar den serien (flesta av er kanske inte har läst någon annan manga) av förståeliga skäl, men det finns många mycket, MYCKET bättre animeer och mangas som är värda att ses/läsas och det kommer ni upptäcka inom en snar framtid.

 

Är det nu något ni inte tycker om med det jag skriver skicka ett PM istället för att fördärva trådens värde med en massa tjafs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

också jag började med dragonball (men det var animen) och visst den är lite repetiv här och där men den är en bra serie att börja med tycker jag, det är inte så tunga scener man behöver liksom inte sitta å tänka en massa efteråt. sen kan det ju tilläggas att om jag börjat med NGE eller dyl så hadda jag nog inte suttit här och skrivit!

 

DB Rules!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom jag har en förkärlek för alla serier där saker fetexploderar så måste jag erkänna att DBZ en gång var min favoritserie. En gång när jag varken läst eller sett något annat...

 

Problemet med DBZ är att den är så extremt överdriven, vilket är ett plus i vissa delar. Men herregud, planeter som går sönder av att två starka snubbar slåss? Fighting-mangor SKA iofs innehålla åtminstone en jättestark övermäktig gubbe men han ska helst vara en roll som knappt dyker upp.

 

Upprepningen är också ett stort problem. Det är väl häftigt med fighter tills Saiya-Jin Saga börjar. Då tröttnar man på storyn. Jag läste resten mest för att striderna är häftiga.

 

Det är i alla fall en riktigt bra tecknad manga för att vara 80-tal och jag rekommenderar den till dem som ej kommit igång med det här som kallas manga/anime än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är bra för att den är stilbildande, för att den var väldigt uppseendeväckande när den serialiserades och för att många kommer ihåg den. Men folk gillar att racka ner på den för att 1) det verkar vara tidens melodi och coolt att racka ner på sådant som andra gillar och 2) den i sanning är ganska repititiv. Det är Naruto också, med den skillnad att Naruto är tillverkad på 2000-talet och inte på 1980-talet.

 

Hoho, nu drar man upp ett gammalt citat. Nu ska vi se vad jag kan göra med det. Hmm visst ja, lite spoiler varning utfärdas nu:

 

Instämmer helt med dig zimeon och det mönster som Naruto nu följer är samma som jag lite smått fördömmer DB för. Dessutom har jag lite svårt att svälja sista tidens händelser i den serien (animen nu, skall läsa även mangan tids nog), att skicka ut 4-5 genins (ninjor av lägre rang) för att få hem Sasuke, där ett antal Jounins (högre rang, hoppas jag fick det rätt nu) misslyckades fatalt. Men jag biter ihop och ser vart det tar mig, precis som jag gjorde med DB.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte att dragonball är särskilt bra, fast man får sig en del skratt när man läser den i alla fall :D Dragonball var min första manga med den enkla anledningen att det var den enda som fanns på biblioteket. Men en sak är den mycket bra för: Har man läst alla 42 böcker så vet man hur man läser manga och får inte särskilt stora problem med åt vilket håll man ska läsa när man läser nån bättre. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...