Hoppa till innehåll
Anime.se

vad vill ni ha


tetsuo-shima
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Om det skulle sändas någon anime på TV skulle jag vela att det skulle vara lite mer "vuxna" serier, dvs inget som DBZ, Sailor Moon eller Pokemon.

Men då tänker TVmännen och kvinnorna så här: Nej, det här kan vi inte sända, det är alldeles för våldsamt(de verkar inte förstå att bara för att det är tecknat så är det inte menat för småbarn och därmed är det inte för våldsamt. Sänd skiten på kvällarna då).

 

Om animen i sig blir dubbad till svenska avstår jag nog från att ens tänka tanken på att se serien... dubbat till engelska så kanske jag överväger lite, beroende på vilken anime det är. Fast helst ska den inte alls vara dubbad, det låter onaturligt och det finns nästan inga bra dubbade animes heller för den delen.

 

Så nej, om det blir som jag vill kommer det nog ingen anime på TV.

Jag tror knappast att svenskarna vill sända tecknade serier på japanska...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja se Cowboy Bebop eller Inuyasha visas på tv :/ men nu när det kommit ut mycket fler manga på svenska tror jag att Love Hina har en ganska bra chans (man får väl se hur många kristna föräldrar som dyker upp igen efter "Lägg ned Darkwing Duck" grejen :P)! Annars har kanske Ranma½ har en chans.. men jag undrar om jag skulle få men för livet beroende på hur den dubbas :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle aldrig funka i Sverige...

 

Anime för folk som inte vet vad det är, är och kommer förbli, tecknat. Och enligt dessa så har det gjort en deffinition på tecknat.

 

Tecknat = Barnprogram.

 

Visserligen så börjar begreppet anime komma mer och mer, så man ska väl aldrig säga aldrig. Så om det skulle bli accpeterat så skulle jag gärna ha Anime på TV. Om inte, så kommer det bara förstöra T_T

 

Om anime skulle bli accepterat på vårat sätt, så skulle jag vilja se serier i stil med Cowboy Bebop och GetBackers.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr tror inte jag det skulle funka i sverige :( . Det är väldigt många som som förknippar Anime som rena barn program. Många av mina kompisar troode att Anime var japansk porr, en aning pinsamt var det ;) men jag fick ju bevisa att de hade fel. Att starta en helt ny kanal är nästa omöjligt, i sverige skall det ju vara vinst på allting, annars får det vara. För er som har Cartoon Network har jag sett att de visar Anime lite då och då, kollade på Gundam Wing för ett bra tag sedan, dock men eng dubbning. *ick* hemska saker.

 

Jag tror hellre på tex en ny internationell Anime kanal som tex.. Ny Cartoon Network med bara anime, det kommer nog att kommer inom ett par år kankse. Anime blir ju bara mer och mer poppis! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja se Cowboy Bebop eller Inuyasha visas på tv :/ men nu när det kommit ut mycket fler manga på svenska tror jag att Love Hina har en ganska bra chans (man får väl se hur många kristna föräldrar som dyker upp igen efter "Lägg ned Darkwing Duck" grejen :P)! Annars har kanske Ranma½ har en chans.. men jag undrar om jag skulle få men för livet beroende på hur den dubbas :S

Frankrike visade ju jätte mycket anime ett tag, men sedan så var det något barn som dödade någon pga av att ha sett på för mycket anime sägs det, så anime slutades sändas i Frankrike, men nu sakta har de börjat visat anime igen.. Det är mest manga som köpes där nu dock. Europas no.1 manga land ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Europas no.1 manga land :D

 

jo jag vet :P har en kompis som bor där, Sarah :P

hon brukar skicka mig Bleach mangan XD

hon har to.m träffat Hayao Miyazaki!

För Spirited Away hade premiär där en vecka efter den japanska

Så finns det en stor fanzin rörelse i Frankrike också, korrupterad är den men ändå :P

 

Jag vill gå på någon Comicket i Frankrike :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>:D

skulle nog hellst vilja ha typ hellsing eller trigun eller liknande på tv här iSverige. Men det skulle aldrig funka. De trång rövade tv männen och kvinnorna tycker väll att det är för våldsamt. Vart inte t.o.m. Darkwing Duck förbjudet i Sverige ett tag p.g.a. attdet va r för "såldsamt"???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>:D

skulle nog hellst vilja ha typ hellsing eller trigun eller liknande på tv här iSverige. Men det skulle aldrig funka. De trång rövade tv männen och kvinnorna tycker väll att det är för våldsamt. Vart inte t.o.m. Darkwing Duck förbjudet i Sverige ett tag p.g.a. attdet va r för "såldsamt"???

 

Stämmer. Men det är lite dubbelmoral från moraltanterna.

Anledningen är att de visar att de typer av våldsamma filmer och serier(som inte är tecknade), men just för att anime är tecknat så är det direkt barnserier(enligt de okunniga tanterna o gubbarna), och just för att det enligt dem är barnserier så är det för våldsamt för barn.

De tycker alltså inte att serien i sig är för våldsamt, utan bara för att de tror det är en serie för barn... oj, skrev lite rörigt, men du förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>:D Jodå jag förstår vad du menar. Men vad jag inte förstår är varför dom där trång rövade gubbarna å kärringarna som bestämmer vad vi ska se på TV inte kan låta få oss lite "quality time" med animens underbara teckningar och budskap. Ok dom visar lite anime men dom är inte dirket välgjorda serier. Men dom kunde väll iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kommer ihåg.... 1995 - 97? Sailor Moon galna fans. V_v

"låt oss få folk att skriva på listor som vi kan skicka in"...

...allt för att få dem att sända mer Sailor Moon... och?

det hjälpte inte ett dugg :/ skickades till både femman och fyran.

Tusentals med människor skrev på har jag för mig... ;_;

...till slut så tog ju femman upp det igen... men aja...

 

brev/namnlistor funkar ej :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får gå ut på gatorna eller nåt istället.. Men de borde verkligen visa FMP.. Tror den skulle nå ut till en ganska bred publik, Sagara Sousuke är ju en skön person XD

 

Nej men om vi vill ha in anime i svensk TV så måste man ha kontakter, tex typ känna Hans Rosenfeldt eller något i den stilen :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

med tanke på det svenska språket vill jag inte ha någon anime alls på svensk tv. Det svenska språket förstör alldeles för mycket. Sedan finns det ingen som kan uttala namnen rätt. Så varför ens bry sig om detta?

 

 

Rätt, men om de på något sätt skulle få för sig att sända anime i dess ursprungliga form(med översättningstext) så skulle det inte vara helt fel.

Fast då skulle jag nog t.o.m föredra engelsk textöversättning, svenskan blir så pass stel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag tycker inte att det ska komma ut någon svensk anime kanal på TV, men om det nu skulle komma det så ska dom för tusan inte dubba den!! Det värsta som finns med anime är när den är dubbad till svenska, det blir bara sååå fult!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske man skulle starta upp en egen kommun kanal som Projekt arbete i trean?? Hörde att ett par killar hade gjort en sportkanal uppe i Jokkmokk för ett par år sedan.... Men det sämsta är då att man måste köpa Anime... Men det ordnar sig nog...

Det är bara en idé...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...