Hoppa till innehåll
Anime.se

Favvo MMORPG?


Japs
 Share

Vilket är ditt favorit MMORPG?  

49 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket är ditt favorit MMORPG?

    • Ragnarök Online
      15
    • Final Fantasy XI
      3
    • PristonTale
      1
    • World of Warcraft
      17
    • Everquest
      1
    • EVE Online
      0
    • Annat
      12


Rekommenderade inlägg

Jag hade tänkt att börja spela ett MMORPG seriöst men kunde inte bestämma mig vilket som var mest lockande. Därför gör jag en omröstning för att se vilka som spelar vilka spel.

 

Skriv gärna vad ni tycker om spelen ni röstar på. Ni som svarar annat kan berätta vilket spel det är och vad ni tycker om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Seriöst, du tar med ett skitspel som Eve men inte EQ2?

 

Vill du spela Solo köp WoW

Vill du kunna spela solo men börja gråta över hur mycket mindre experience du får jämfört mot i grupp köp EQ2

Vill du inte ha en chans att döda en myra solo köp FF XI

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att rösta Everquest kan väl räknas som att man röstar på både ettan och tvåan.

 

Det var zaffe som ville ha med EVE. Sen rösta han på Ragnarök.

 

Jag vill kunna spela solo fast även kunna springa runt och banka monster i grupp.

 

Är verkligen FFXI så dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa valet är givetvis att vänta på WoW, det har allt som andra spel i genren har fast i bättre form. Det är inte alls bara för solo heller...det dummaste jag hört, däremot KLARAR man av att spela solo utan att förlora massa, men att spela i grupp är både roligare och krävs för att man ska klara av många uppdrag(för att inte tala om alla instances, som du inte har den minsta chans i utan grupp). PvP är grymt kul där också, det mesta är på topp(klart bästa spelen jag testat i genren).

 

Om du inte orkar vänta kan du prova Anarchy Online(finns trialperiod för det, dock behövs kreditkort ändå). Sci-fi, finns massvis av klasser att välja mellan, dock kan det vara krångligt att starta med om man aldrig spelat MMORPGs förr.

Det är väldigt kul, dock lite sliten grafikmotor, men det duger.

 

Lineage2 är en enda stor "grind"(slafsande för att gå upp lvl). Lite uppdrag, men skön musik och härlig grafik. VÄLDIGT tidskrävande dock, så om du inte spelar så mycket kanske du borde välja något, annars kan det vara ganska kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att rösta Everquest kan väl räknas som att man röstar på både ettan och tvåan.

 

Det var zaffe som ville ha med EVE. Sen rösta han på Ragnarök.

 

Jag vill kunna spela solo fast även kunna springa runt och banka monster i grupp.

 

Är verkligen FFXI så dåligt?

 

FF XI är inte dåligt, interfacet suger och det går absolut inte att spela utan att ha en grupp. Så det går mao inte att spela solo och man ska räkna med att dedikera minst 2h per session för att kunna uträtta något. Jag tycker dock själva systemet är bra och världen där är riktigt härlig.

 

Jag håller dock verkligen inte med Wilcon om hans uttalande om WoW. Spelet bestraffar (som i, du kommer avancera långsammare) dig i princip för att spela i grupp förutom under vissa quests

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FF XI är inte dåligt, interfacet suger och det går absolut inte att spela utan att ha en grupp. Så det går mao inte att spela solo

 

Av det jag sett verkar interfacet ganska schysst, ser väldigt FF ut med den blåvita designen.

 

Att det är svårare att spela solo är ju en liten nackdel förstås. Jag har spårat in ganska hårt på spelet och är nyfiken på det. Fast man kan ju se det ur en annan synvinkel också. Själva grejen med MMORPG är väl att man ska spela med andra (på den officiella hemsidan säger dom ju också att man bör skaffa sig en grupp längre in i spelet). Och är man lite väl optimistisk kan man ju se det som en utmaning att spela solo.

 

och man ska räkna med att dedikera minst 2h per session för att kunna uträtta något.

 

En normal spelsession för mig (oberoende av spel/spelsort) involverar minst 2.5 till 3 timmars spelande.

 

Jag tycker dock själva systemet är bra och världen där är riktigt härlig.

 

Det tycker jag nog är den viktigaste egenskapen hos ett MMORPG.

 

Det finns ju en sorts "Trial" version. "Bench" nånting tror jag. Kanske skulle prova den innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FF XI är inte dåligt, interfacet suger och det går absolut inte att spela utan att ha en grupp. Så det går mao inte att spela solo

 

Av det jag sett verkar interfacet ganska schysst, ser väldigt FF ut med den blåvita designen.

 

Att det är svårare att spela solo är ju en liten nackdel förstås. Jag har spårat in ganska hårt på spelet och är nyfiken på det. Fast man kan ju se det ur en annan synvinkel också. Själva grejen med MMORPG är väl att man ska spela med andra (på den officiella hemsidan säger dom ju också att man bör skaffa sig en grupp längre in i spelet). Och är man lite väl optimistisk kan man ju se det som en utmaning att spela solo.

 

och man ska räkna med att dedikera minst 2h per session för att kunna uträtta något.

 

En normal spelsession för mig (oberoende av spel/spelsort) involverar minst 2.5 till 3 timmars spelande.

 

Jag tycker dock själva systemet är bra och världen där är riktigt härlig.

 

Det tycker jag nog är den viktigaste egenskapen hos ett MMORPG.

 

Det finns ju en sorts "Trial" version. "Bench" nånting tror jag. Kanske skulle prova den innan.

 

Benchmarken är väl bara för att se hur bra spelet kommer flyta på din dator.

 

Det jag menar är att interfacet är otroligt klumpigt att använda sig utav. Som du kanske vet designades hela spelet för PS2 och det märks på interfacet då det i princip inte finns någon anledning att använda musen.

 

Du kan se det som hur mycket utmaning du vill att spela solo, jag vågar nog påstå att du förr eller senare inte kommer kunna göra det. Att en spelsession består av minst 3h är väl bra, men tänk då att du kanske spenderar två av dessa timmar sittandes för att leta efter en grupp (och ja, kul är det inte).

 

Jag håller inte med, isf hade jag inte slutat spela det efter en månad. Att man bara ska sitta och läta OOC-chatt i nån/några timmar innan man ens kan börja spela väger helt klart upp att världen är trevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av dem tre som jag har spelat (Project Entropia, Priston Tale och Ragnarok Online) Så tycker jag defenetivt att Ragnarok Online är det bästa av dem.

Men jag har börjat tröttna på min swordsman karaktär, det är inte bra när man är 48/46 i level :(

 

bli en knight/crusader på lvl xx/50 då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom jag går och dreglar efter WoW, var det givet att rösta så.

Jag har dock väldigt lite erfarenhet av MMO spel, men helt ärligt så tror jag att WoW kan ge mest nöje. Spec av vad jag har fått höra från andra människor som spelat mkt MMOs.

För det första så ska det inte vara samma gamla vanliga "Sitta och campa vid monstret döda det, sen loota." - Om och om igen. Utan man går vidare och upplever världen som en helt egen och förundras över hur mkt det finns att göra.

Man kan gott SOLA och man ska kunna ha väldigt skoj i grupp.

Det Teron syfta på måste vara mängden EXP man får när man solar gentemot när man gruppar? Eller har jag fe?!

Där har du säkert rätt, men man vinner ngt mer när man gruppar? Det blir roligare, vilket jag antar är syftet med att spela?

 

Aja, jag väntar iaf på WoW, och dumma dumma Blizz, som inte vill släppa Final betan, utan släpper fler nycklar till Closed! :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur mycket kommer WoW kosta i månaden och vilka betal sätt finns det?

 

12.99 euro per månad har jag för mig att det landade på. Betalning med betal/kreditkort (dvs. Visa/Mastercard). Möjligt att det kommer gametime-kort också även för EU, men skulle inte bli förvånad om Blizzard struntar i det.

 

Elgen: Min erfarenhet av andra spel är att det oftast är roligare att spela solo än i grupp, endast för att man slipper straffas för alla idiotiska misstag folk bara måste göra (eller så söker sig dessa personer endast till mig).

 

Jag ser helt ärligt inte vad som skulle bli roligare förutom just de quests där grupp är ett krav. Tempot är högt så jag har en uppfattning om att chattande inom gruppen kommer hållas till ett minimum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wow, WoW ser ju bra ut! ^^ Ett litet dåligt skämt från min sida, ni får skratta om ni vill.

 

Skämt åsido, WoW verkar bli väldigt schysst (det kommer antagligen att äta rejält på min dator, måste skaffa mer RAM)

 

Ni som provat, om någon, hur mycket går det att modifiera karaktären?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wow, WoW ser ju bra ut! ^^ Ett litet dåligt skämt från min sida, ni får skratta om ni vill.

 

Skämt åsido, WoW verkar bli väldigt schysst (det kommer antagligen att äta rejält på min dator, måste skaffa mer RAM)

 

Ni som provat, om någon, hur mycket går det att modifiera karaktären?

 

Spelet är inte så krävande, såvida du inte har under 512 MB Ram ska det nog inte vara några större problem.

 

Modifiera, menar du då utseende? Tja, möjligheterna är bättre än FF XI men sämre än EQ2 (de har många val, de flesta ser rätt hemska ut dock ^^) och långt sämre än CoH. Du kan byta frisyr och lite sånt, men långt ifrån revolutionerande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

vet inte om det är sant,

men hört att man planerar att lägga ner final fantasy XI bara för att tillräckligt många inte spelar det för att dem ska gå med vinst.

Wow gick iaf min röst till. verkar skit skoj

har kört tibia... mest för att det är grattis men la ner det är sugen på guild wars också även det för att der är grattis och för att verkar minst lika snyggt som WoW

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet inte om det är sant,

men hört att man planerar att lägga ner final fantasy XI bara för att tillräckligt många inte spelar det för att dem ska gå med vinst.

 

Det är nog troligare att de lägger ner WoW, de har långt fler servrar och färre subscribers än vad FF XI har. FF XI är mig vetligen det tredje största MMORPGet i dagsläget, efter Lineage och Lineage 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Ordning jag spelat spelen:

 

1. Everquest

2. Beta-test Ragnarok Online

3. Linage II

4. Ragnarok Online

5. American Open Beta World of Warcraft

6. European Open Beta World of Warcraft

7. World of Warcraft (förhandsbokat, kommer lira när det kommer)

 

Och av alla dessa tycker jag faktiskt RO är roligast (just nu), även om WoW kommer stjäla en hel del tid framöver.

 

EDIT: Jag vet att det finns ANNAT att rösta på om det man lirat inte fanns med, men att missa Starwars Galaxies samt Linage II är en klar miss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

R.O.S.E. Online har min röst. Charmiga karaktärer med stora ögon och fötter. Och så har jag hört att när man är level 50 kan man ta körkort och köpa bil... coolt B)

 

Annars tycker jag att FFXI är helt ok. Ett spel där de som tröttnat på att slå ner monster kan sadla om och bli fiskare på heltid... Varför inte? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...