Hoppa till innehåll
Anime.se

Elfen Leid


Pale Shade
 Share

Rekommenderade inlägg

men varför? den är ju så oerhört menlös....

Tja nästan. Från början vet man inte vad man skall tro, det är bara våld, blod och mera våld. De sista avsnitten var rätt ok, men det är inte en serie som jag skulle köpa.

 

Knappt, men den är ändå ganska bra faktist. Men hur jag än vrider och vänder på det så får jag detta helt enkelt inte att gå ihop... http://www.animenfo.com/statistic/top.php?l=anime

Visst finns det andra serier som inte alls hör hemma på top200, men denna är i värsta laget. En väldigt bra anime, kanske en 7/10, men detta :S

Att blod och inälvor skulle ha sådan inverkan visste jag inte :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att blod och inälvor skulle ha sådan inverkan visste jag inte :P

 

För mig känns det som att det är våldet som har huvudtemat i Serien. Allt det andra blir en aning lämnat åt sidan. Jag har inget emot våld i Anime. Elfen Lied är ändå helt klart sebar men jag skulle ändå inte ödlsa pengar på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tur att folk har olika smak....

vi hade levt i en otroligt tråkig värld annars :D

 

Tack för alla svar. Det e alltid bra att veta folks åsikter... då får man en uppfatting om vad man letar efter...

 

Elfen Lied verkar vara nått man antingen gillar... eller hatar

 

tack allihop // Pale.S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag gillar faktiskt elven lied ganska mycket, fast det känns bitvis som att det är lite för mycket av allt...

 

Serien är bara så tragisk rakt igenom, menar det finns inte många serier som tar upp ämnen som sexuella brott mot barn och liknande (hentai räknas inte... :sleep:) och det finns faktiskt en riktigt bra serie under ytan.

 

Dock så måste jag säga att hela serien sänks en hel del av den överdrivna nakenheten och allt övervåld. Elfen Lied hade kunnat bli en blandning av Saikano och Evangelion utan det, men nu känns det som att dom som gjort serien bara kastat in en massa fanservice...

 

Det finns fan inget värre än att höra divx-kids (ja, jag ser den också på divx nu, men jag köper faktiskt anime jag gillar också...) som pratar om hur bra elven lied är pga att "den är jätteblodig och naken"... det är som att säga att Evangelion är skitbra på grund av att "den har så cool mecha action".

 

När man ser en serie som är helt absurt blodig och naken så brukar det ofast vara så att ifall man plockade bort allt det så finns ingenting kvar... I det här fallet så skulle istället visa vilken bra serie det här kunnat bli.

 

Dock så måste jag ju påstå att han/dom som producerat elven lied måste ha seriösa problem... för det blir fan inte mycket mer rubbat än såhär. Har själv bara sett ungefär hälften av serien, och kommer köpa den ifall den inte tappar på slutet för jag tycker att det här är den första serien på 2000-talet som faktiskt hade kunnat vara en ny Evangelion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man kan inte dömma den här serien efter första avsnittet. det är som när man skriver en bok. man måste börja med nånting som får tittarna/läsaren att vilja fortsätta läsa/kolla på. om den började med att dom stod och snacka i 20 minuter hade den kanske inte varit så bra skulle många säkert trott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...