Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam

Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

• Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Ray däremot kommer bli slarvsylta :D

En del som jag blev lite besviken på är "syster" scenen mellan Luna och Meirin, de kunde ha gjort den bättre. :(

håller med dig ..tänkte faktiskt inte på det föräns du sa det nu

för jag var så inne i alltannat roligt som hände ;)

men typ meirin typ skricker till luna och bla bla sen kommer Doom troppers och typ banka på luna och sådär sen helt plösligt får vi ej se mer från vad som händer . sen får man se luna med ny sköld och ny beamgun flyga med resten av zaft flottan bara sådär efter nårga minuter .. lite lustigt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen börjar det smälla igen.. =) Så har vi fått se dens tarkaste gundam hittils iaf.. Akatski... damn Kunna tåla ett sånt skott haha det trode jag faktist inte ocha tt kunna skydda hela skepp osv... Dragoon system visste jag att den hade... osv men endå ... lite kraftig den roboten är. Sen att Yzak och deerka gick med AA och ethernal igen det var skönt =)

Akatsuki är ju en rip-off av

http://www.mahq.net/mecha/gundam/xastray/cat1-x1-3.htm

från Mobile Suit Gundam SEED X ASTRAY (mangan) dom kopiera concept :P

yzak och deerka var ju ganska självklart att dom skulle göra dom kan

ju inte svika orb+aa+eternal gänget :)

Akatsuki är en ripoff av MSN-00100 Hyaku Shiki från Gundam Zeta.

msn-00100.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen börjar det smälla igen.. =) Så har vi fått se dens tarkaste gundam hittils iaf.. Akatski... damn Kunna tåla ett sånt skott haha det trode jag faktist inte ocha tt kunna skydda hela skepp osv... Dragoon system visste jag att den hade... osv men endå ... lite kraftig den roboten är. Sen att Yzak och deerka gick med AA och ethernal igen det var skönt =)

Akatsuki är ju en rip-off av

http://www.mahq.net/mecha/gundam/xastray/cat1-x1-3.htm

från Mobile Suit Gundam SEED X ASTRAY (mangan) dom kopiera concept :P

yzak och deerka var ju ganska självklart att dom skulle göra dom kan

ju inte svika orb+aa+eternal gänget :)

Akatsuki är en ripoff av MSN-00100 Hyaku Shiki från Gundam Zeta.

msn-00100.jpg

hmm alltså nu menade ju jag inte själva gundamen utan att den har samma concept som den jag visade ! .. att både den jag visade och akatsuki har "Armure Lumiere" mono-phose lightwave shield in barrier configuration " .. det menade jag med samma concept

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu börja det gå rykten om att phase 50 ska bli ett "dubbellångt avsnitt" dock så är det som sagt bara rykten men såhär lät det

A lot of people are desperate for GSD to have extra episodes to make up for all the wasted ones that have forced a rushed finale. Since that's been confirmed to not be the case because of Blood TV taking over the timeslot after ep 50, the new fad has been rumors of ep 50 being a double-length episode. There is no information to indicate it will be.

man kan väl alltid hoppas att det blir ca 50-60min avsnitt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu börja det gå rykten om att phase 50 ska bli ett "dubbellångt avsnitt" dock så är det som sagt bara rykten men såhär lät det

A lot of people are desperate for GSD to have extra episodes to make up for all the wasted ones that have forced a rushed finale. Since that's been confirmed to not be the case because of Blood TV taking over the timeslot after ep 50, the new fad has been rumors of ep 50 being a double-length episode. There is no information to indicate it will be.

man kan väl alltid hoppas att det blir ca 50-60min avsnitt ;)

Det borde ju vara tämligen lätt att bekräfta för den som har en TV-tablå. Börjar nästa program en timme efter så har vi ju svaret där =)

Jag tror dock inte att det kommer bli något dubbelavsnitt, utan jag tror vi får ett väldigt påskyndat slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg sista avsnittet nyss. Det var visst lite svårt att klämma in allt på 24 min.

( Det slutade som man hade trott. Det vara bara Rey, den onda president snubben =P och Minerva Kapten som dog, resten överlevde mer eller mindre. Sen när hela fighten var slut kom all credits. Känns lite jobbigt, man fick inte reda på vad som hände efter. Suck jag trodde att det skulle sluta där men men nu kommer väl en ny Seed serie, långfilm eller kankse en OVA. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Phase: 50 ;)

Jo jag håller med slutet kunde varit bättre, men jag var ändå glad att få Destiny och Legend bli slarvsylta :D.

Personligen hoppas jag att det kommer en till 15/20min OAV som det gjorde i Gundam SEED, så vi får se vad som hände Efteråt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

instämmer totalt med Puhiceus

fast fighterna var bättre en vad jag trodde att dem skulle vara. det enda jag tycker var lite tradigt var att, kira säger du har fel sen gjorde han hur lätt som helst mos av Rey.

okej sakerna som Kira sa till Rey måste ju ha varit väldigt psykiskt störande för honom, men ändå.

sen trodde jag att Shinn skulle genomborra Lunamaria med sin attack och att Athrun skulle försöka att stoppa honom men misslyckas, sen skulle Shinn lägga all skuld på Athrun och dampa loss totalt.

jag hoppas också på en OVA som är ungefär lika lång som den till GS...

Helt ärligt så tycker jag Kira har varit en av dem mest färgstarka personerna i alla gundam serierna (åtminstone dem jag har sett). Tycker att det skulle vara skoj med en serie till med han som huvudperson men jag tror inte att det gör det.

mitt tids sinne kommer att försvinna nu, jag höll reda på vilken dag det var bara för att komma ihåg hur långt det var till nästa GSD avsnitt men nu så kommer det inga fler....

Nu måste vi hitta en ny gundam serie att snacka om snart... så jag kan hålla reda på dagarna igen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte så mkt kommenter om avsnittet .. blev ganska väntat ..enda oväntade var ju var rey typ mjuknande haha ..

angående GS ovan så var den bara ca 8minuter om inte jag minns fel

för ni menar väl Gundam Seed - AfterPhase - Between The stars ?

den då man får se kira och athrun och lacus och alla barnen nere vid strandhuset där den där blinda mannen bor ? ..

angående det där med OVA ..så kommer det en 40minuters special grejs på sista destiny dvd:n dock lär det väl vara 90% redan använda scener ^^

ES Toys lists info for the 13th and last volume of SEED DESTINY. It's scheduled to come with an approximately 40 minute "special episode". Also included is "SEED DESTINY The Making", a collection of videos shown at the Tokyo International Forum during the October 3rd 2004 festival premiere event, which included comments from the director, composer, and cast. The release date is February 24.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japp det är sorgligt :( :( inget som vet om det komer några mera Ms igloo ifrån den allra allra första gundam serien förre den dvs... ? annars så kommer det en till Gundam seed serie tror jag faktist eftersom det är väl ingen direkt gundam serie som har slutat på detta viss ? eller kommer inte ihåg var så lägne sedn man såg Mobil suit gundam och the 08th team osv... hmm hade alla förut på mind ator för rätt så läge sedan... Utan GS och GSD så kom jag över 110 gig tror jag det var... Sen kraschade hårddisken och allt försvan Fan vad arg jag var då alltså ;) >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japp det är sorgligt :( :( inget som vet om det komer några mera Ms igloo ifrån den allra allra första gundam serien förre den dvs... ? annars så kommer det en till Gundam seed serie tror jag faktist eftersom det är väl ingen direkt gundam serie som har slutat på detta viss ? eller kommer inte ihåg var så lägne sedn man såg Mobil suit gundam och the 08th team osv... hmm hade alla förut på mind ator för rätt så läge sedan... Utan GS och GSD så kom jag över 110 gig tror jag det var... Sen kraschade hårddisken och allt försvan Fan vad arg jag var då alltså ;) >:)

MS IGLOO är ju 6 kortfilmer en från varje gundam universium eller vad det är och jag har bara sett 1 kortfilmen och såvitt jag vet så har dom andra inte släppts och dom är ju i CGI ganska snyggt :)

angående ny Gundam serie SÅ LÄR DET KOMMA ..dock så tror jag inte det blir samma universum som SEED-DESTINY var i .. utan kommer kanske bli eannan som finns eller en helt ny .. jag har svårt att tro att GS-GSD får en uppföljare då GSD gick ganska dåligt på tv .. vi får se vad som händer helt enkelt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

• Skapa nytt...