Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Så sent som idag hörde jag Kommentarrn från en Gundam-diggare i Japan:

 

"Seed är inte Gundam."

 

Seed är bara en remake på första Gundam, med lite moderna säljande detaljer inslängda. Dock verkar Turn-A Gundam gå hem hos Gundamdiggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så sent som idag hörde jag Kommentarrn från en Gundam-diggare i Japan:

 

"Seed är inte Gundam."

 

Seed är bara en remake på första Gundam, med lite moderna säljande detaljer inslängda. Dock verkar Turn-A Gundam gå hem hos Gundamdiggarna.

 

 

Remake o Remake... Man kan säga att nästan alla gundam serier följer samma spår...

Dock är Gundam Seed betydligt grymmare, visar krigets fasor på ett annat sät en Mobile Suit Gundam.

Gundam Seed har en relativt liknande plotline till Mobile Suit: Gundam, fast den förs fram på ett lite mer realistiskt sett. Men om du vill ha den grymmaste av alla gundams så är det Gundam Victory du ska se, den är sorlig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker du över driver Kiras Whinande, Tireces, och saknar honom i destiny.. är dock ganska säker på att han kommer med sin gundam lite senare i serien och bankar alla, hoppas jag iaf

 

för övrigt så låter som alla tycker turn a gundam är bra och har planer på att se den

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker du över driver Kiras Whinande, Tireces, och saknar honom i destiny.. är dock ganska säker på att han kommer med sin gundam lite senare i serien och bankar alla, hoppas jag iaf

 

för övrigt så låter som alla tycker turn a gundam är bra och har planer på att se den

 

Tycker tydligen inte jag, det händer mest i varje avsnitt känns det som. Det är väl så att skaparen/skaparna ville göra en karaktär som visar medkänsla men det blev lite mycket .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Mycket whinande tycker jag verkligen att det är jag menar han kanske lippar 3-5 ggr i hela serien annser jag och jag tycker inte det e mycke jag menar kolla på gundam wing där vissar inte ens hjälten någon medkänsla alls nästa (Fast jag diggar gundam wing för det) Jag tycker Kria och Duo e en av dom huvudpersonerna som blev bäst i hela gundam serierna anser jag... Men smaken e som baken delad :D Men jag e lite orolig för att Kria kommer att bli antingen en support person för shinn eller en ond person... Men jag hoppas på att han kommer krossa alla med freedom som äntligen kom tillbaks i avsnitt 13 '' fick ryssningar och jag släppte till och med en tår =P medans jag satt med mina popcorn och cola haha.. hmm blev kanske lite långt ursäkta :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket whinande tycker jag verkligen att det är jag menar han kanske lippar 3-5 ggr i hela serien annser jag och jag tycker inte det e mycke jag menar kolla på gundam wing där vissar inte ens hjälten någon medkänsla alls nästa (Fast jag diggar gundam wing för det) Jag tycker Kria och Duo e en av dom huvudpersonerna som blev bäst i hela gundam serierna anser jag... Men smaken e som baken delad :D Men jag e lite orolig för att Kria kommer att bli antingen en support person för shinn eller en ond person... Men jag hoppas på att han kommer krossa alla med freedom som äntligen kom tillbaks i avsnitt 13 '' fick ryssningar och jag släppte till och med en tår =P medans jag satt med mina popcorn och cola haha.. hmm blev kanske lite långt ursäkta :S

 

Kira är helt klart mycket bättre i Destiny, han känns mera mogen. Fast jag tror att han kan få en biroll. Det har mest hadlat om Shinn tycker jag , men det är ju inte fel det heller. Men det kan säkert ändrats. Kul att det börjar hända något i eps 13 o 14.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller jag verkligen med om... längtar efter episode 14 måste se vad som händer.

jag tror själv att det kommer bli en hel del grymma fajter mellan Kira och shinn och som hjälpare till shinn kanske Athrun. Freedom e ju lätt övergrym, nuke energi källa hehehe

 

håller på att se turn a gundam... tycker att den är hyfsad en så länge men dock inte i samma klass som Gundam seed, Gundam seed destiny och gundam wing

 

Heero´s replik i Gundam wing endless... Waltz är grymt cool

 

"Mission accepted"

 

"bang bang bang" (skjuter med beam cannon mot bunkerns tak"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna se de äldre Gundam serierna, men jag har så dålig koll på dem... Vet inte ens om de finns textade på engelska? (officiellt)

 

Turn-A-Gundam har jag bara läst mangan av och den fann jag totalt tråkig, rörig och ointressant. Blä

 

Gundam Wing är schysst, enda serien där jag sett allt (Utom slutet på Endless Waltz dådå) och jag gillade figurerna. Är väl egentligen därför jag vill se Gundam, folk har sagt mig att Treize och Zechs är baserade på Char och jag har blivit riktigt nyfiken på honom, hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart att dom äldre gundams finns textade det går att köpa i sverige på www.sfbok.se :P Men att ladda ner e ett annat problem :(

 

Vad tyckte ni Seed fans om det nya introt da?? Jag tyckte det var jävligt nice alltså bättre än det första iaf =) Vad tycker ni??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

njaaeee... introt var hyfsat, åt bra hållet och måste skaffa det introt också (har alla gundam seed låtarna... B) )

min största önskan inom anime världen just nu är nog att få alla avsnitt av gundam seed destiny nu

känner mig typ som gollum i sanga om ringen, me needz it XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...