Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

spilers för akatsuki från ep.40

 

 

alltså akatsuki är en Gundam och den är inte utdaterad " föråldrad "

utan den har både beamshield , beam cannons monterade på höfterna

som freedom . den reflectera skotten så dom går tillbaka på fienderna med hjälp av skölden .. alltså den är riktigt fin :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Phase-40 spoilers:

Varken akatsuki eller freedom har väl beam-cannons på höfterna vad jag minns, akatsuki verkar ha positron-cannons och Freedom hade railguns.

Akatsuki har heller ingen beam-shield utan något som kallas mirror-coating som får beams att reflekteras, och det är inte bara skölden utan närapå hela Akatsuki som har det. Den verkar dock sakna phase-shift.

Lite trist att nästa avsnitt är recap, så nu får vi vänta två veckor innan vi får se Destiny vs Akatsuki.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Phase-40 spoilers:
Varken akatsuki eller freedom har väl beam-cannons på höfterna vad jag minns, akatsuki verkar ha positron-cannons och Freedom hade railguns.

Akatsuki har heller ingen beam-shield utan något som kallas mirror-coating som får beams att reflekteras, och det är inte bara skölden utan närapå hela Akatsuki som har det. Den verkar dock sakna phase-shift.

Lite trist att nästa avsnitt är recap, så nu får vi vänta två veckor innan vi får se Destiny vs Akatsuki.

 

 

nej jag trodde den hade beamshield tills jag läste om mirror-coating

http://www.zeonic-corps.net/information ... atsuki.jpg står på den sidan om det ..

 

sen angående det där med höfterna så menar jag så som freedom har när kira använder multi tracking när han skjuter kanske inte heter beam utan postirion håller inte reda på det så fasligt mkt

 

bild

http://home.swipnet.se/morot/akatsukiaction2.jpg

 

dom är ju vid höfterna då men engtligen är dom ju på vingarna fast dom fälls fram eller nåt ..

 

nej det är trist med recap -suck-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej jag trodde den hade beamshield tills jag läste om mirror-coating

http://www.zeonic-corps.net/information ... atsuki.jpg står på den sidan om det ..

 

sen angående det där med höfterna så menar jag så som freedom har när kira använder multi tracking när han skjuter kanske inte heter beam utan postirion håller inte reda på det så fasligt mkt

 

bild

http://home.swipnet.se/morot/akatsukiaction2.jpg

 

dom är ju vid höfterna då men engtligen är dom ju på vingarna fast dom fälls fram eller nåt ..

 

nej det är trist med recap -suck-

 

Kommentaren om Positron är väl egentligen inte så viktig. Skillnaden är att railgun som Freedom (och Strike Freedom) har (på höfterna) är projektilvapen och således fungerar de mot ex. Akatsuki och kan också skjuta MS som är under vatten, medan både beam och positron-vapen skulle reflekteras av Akatsuki och inte fungera under vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

här kommer jag med lite spoliers inför kommande avsnitt för dom som vill läsa :) ..själv tycker jag det är ganska sådär roligt att göra det ..fast engtligen borde man inte men man gör det iaf :rolleyes:

 

 

 

Ep 42 -"Freedom and Justice" - Orb is being pushed back by ZAFT's attack. Cagalli barely manages to hold against Destiny. Right when she was about to be shot down, Strike Freedom drops from the heaven with Infinite Justice...

 

Ep 43 - "Voice of Counter" - Athrun, piloting the Infinite Justice, comes to aid Kira. Athrun asks Shinn, "What do you really desire?" In the middle of the battle, Djibril plots an escape with group of traitors.

Ep 44 - "Two Lacus" - In response to Cagalli's speech, PLANT counters with Meer's speech. However, Lacus finally appears saying she is the real one. While the world is in chaos, both Dullindal and Djibril make their next move.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 43 - "Voice of Counter" - Athrun, piloting the Infinite Justice, comes to aid Kira. Athrun asks Shinn, "What do you really desire?" In the middle of the battle, Djibril plots an escape with group of traitors.

 

Jag undrar vad de drogar Athrun med, han kunde ju knappt sätta sig upp nu när slaget i Orb började.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 43 - "Voice of Counter" - Athrun, piloting the Infinite Justice, comes to aid Kira. Athrun asks Shinn, "What do you really desire?" In the middle of the battle, Djibril plots an escape with group of traitors.

 

Jag undrar vad de drogar Athrun med, han kunde ju knappt sätta sig upp nu när slaget i Orb började.

 

Teron

haha du är inte ensam om att undrar det hur han lyckas med det

men jag säger bara Fukuda ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

säg inte det... nästa avsnitt e garanterat strid... så han kommer nog och lida >:D

 

tråkigt med såna hära review avsnitt...

 

börjar få en känsla av mycket strid nu i slutet... och se Strike freedom, in action ordentligt kommer verkligen å bli toppen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tack vare min semester hade jag nu nöjet av att ha de två senaste avsnitten väntande på mig när jag kom hem ;)

 

och .... DE VAR DE COOLASTE AVSNITTEN HITTILS!

Snacka att de var värda väntan! :D

 

Jag vill dansa runt och sjunga glädjesånger.... men jag tror min familj skulle tro att jag blivit sinnesjuk ifall jag gjorde :P

 

Fast en kommentar om avsnitt 42.... "Jet stream Attack"... ok va fan var det om, det här var fanemig första gången jag har sett någon i en gundam skrika ut namnet på attacken..... lite väl mycket "power rangers"!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

;)

 

så ska det va!

 

Djibril: what is she doing in earth!?

 

det va rikigt jvla kul när han sa det, fick ju värsta chocken när han fick se riktiga lacus på tv >:D

 

Bortsett från att det var Dullindal och inte Djibril som sa det så... =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...