Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Dread du ska alltid vara värst ;) Så nu ska jag sätter jag på gundam seed första serien med souround ljud på farsan stora 60 tums tv med högsta volym så hela huset rycker i luften.. man måste ju höra alla detaljer i serien eller hur haha

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

60" är väl lite "overkill" kanske?

 

Duger det inte med typ 35" lr 40"??? ;)

 

Men surround e helt klart ett måste för en så bra serie.

 

Näe farsan vill vara värst i familjen så han köpte en 60 tums tv + bio system på än gång bara bio systemet kostade drygt 10000 eller nåt =)

Man måste ju använda det nån gång och se vad det pallar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud, helt ärligt är jag inte säker på att jag vill ha en tredje seed-serie. Det känns som om CE-universumet är helt förstört redan. En ny serie skulle bli tvungen att utspela sig ett par tiotal år i framtiden för att vi ska slippa se Kira & Co ännu en gång. Problemet då är istället att teknologiutvecklingen skulle skenat iväg för långt, vi har gått från Strike till Strike Freedom på bara tre år eller nått sånt i CE.

 

Låt oss hoppas att Fukuda kan satsa på något annat än en stor reklamfilm för Bandais gundammodeller i en tredje serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror ej det kommer en 3e seed serie då Destiny har haft usla tittar siffror dom senaste 20avsnitten kanake .. var avsnitt 43 som har haft högst nu på jättelänge ..sen så säljer alla prylar med gundam seed destiny dåligt förutom dvd:erna ..

 

sitter och hamstra Gundam Seed dvd:erna nu till min mysiga dvd box ;).. ganska jobbigt då jag valde Region 1 framför rrgion 4 och region 1 är svårare att få tag i i svenska butiker men men :P

 

 

btw hörde/läste Rykten om att T.M.Revoultion - Vestige ska bli ny Intro låt till Destiny ? ..hoppas fan det för den är ju 100ggr bättre än Wings of word ..

 

vestige är verkligen gundam seed destiny sound feeling över :)

 

spoiler phase : 43

hahhaa yuna blir köttmos av en GOUF så jävla härligt hahaa

ohhh i löve Infinte-justice den så såå mysig ..och athrun goes seed wieee

bra avsnitt ..massa kuligt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror ej det kommer en 3e seed serie då Destiny har haft usla tittar siffror dom senaste 20avsnitten kanake .. var avsnitt 43 som har haft högst nu på jättelänge ..sen så säljer alla prylar med gundam seed destiny dåligt förutom dvd:erna ..

 

sitter och hamstra Gundam Seed dvd:erna nu till min mysiga dvd box ;).. ganska jobbigt då jag valde Region 1 framför rrgion 4 och region 1 är svårare att få tag i i svenska butiker men men :P

 

 

btw hörde/läste Rykten om att T.M.Revoultion - Vestige ska bli ny Intro låt till Destiny ? ..hoppas fan det för den är ju 100ggr bättre än Wings of word ..

 

vestige är verkligen gundam seed destiny sound feeling över :)

 

Saken är ju den att det blir ganska rejäla spikar i tittarsiffrorna när det väl kommer ett bra avsnitt. Utav någon anledning verkar Destiny-teamet ha något slags hat mot karaktärsutveckling, så de flesta avsnitten suger. Och iaf ibörjan låg ju tittarsiffrorna inte så dåligt, de var ju t.o.m. bättre än de flesta UC och vad jag vet alla andra AC serier. Jag tvivlar dock inte på att de gått ner nu, jag skulle bli förvånad om de inte gjort det.

 

Det är nog bara ett rykte, jag ser inte varför de skulle välja att byta opening med bara sju avsnitt kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kommentar på dinskuggas spoiler:

 

Infinite justice använde inte Athrun, eller i alla fall han sa bara "Justice going out Athrun Zala" eller vad dem nu säger... inget Infinite där inte... ;) kan ju vara att han glömt säga Infinite eller någon glömt säga till honom...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kommentar på dinskuggas spoiler:

 

Infinite justice använde inte Athrun, eller i alla fall han sa bara "Justice going out Athrun Zala" eller vad dem nu säger... inget Infinite där inte... ;) kan ju vara att han glömt säga Infinite eller någon glömt säga till honom...

 

Baserat på ditt resonemang så använde inte Kira Strike Freedom i ep 39 heller då? "Kira Yamato, Freedom, Ikumasu!" var vad han sa (Även om Lacus då sa "X20A Strike Freedom, Hasshin douzo"). Jag tror snarare de säger Freedom/Justice av det enkla skälet att Strike Freedom/Infinite Justice varken låter vackert eller är lätt att säga.

Bara något sånt som att Athruns MS hade beam-shields borde väl vara tillräckligt för att bevisa att det är Infinite Justice och inte Justice

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jojo, det är sant, jag vet att det är sjävla gundamen Infinite Justice, det jag reagerar över är ifall dem kallar den Infinite Justice i serien lr bara Justice

 

Antagligen gör de på samma sätt som med SF, officiellt är det Infinite Justice, men vi får nog aldrig se "Athrun Zala, Infinite Justice, deru". Det är iaf vad jag hoppas på =)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jojo, det är sant, jag vet att det är sjävla gundamen Infinite Justice, det jag reagerar över är ifall dem kallar den Infinite Justice i serien lr bara Justice
[/quote

 

 

svar på ditt svar på min spolier

 

alltså du får kalla den justice om du vill men jag säger Infinite Justice

pga den heter så och "justice " är en gammal gundam som är pulveriserad sen länge men främst säger jag det eftersom det är officiela namnet på den punkt slut ;) .. [ ZGMF-X19A Infinite Justice ]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok om senaste avsnittet... :rolleyes: , ok jag hade räknat med att Dibril skulle hitta på något jävelskap men det här var.... överväldigande.

Snacka om att få Julius 7 attacken att se barnslig ut. De slog ut 4 PLANTS... 4! herregud undra hur många som dog.

 

Och det här med "Destiny plan" låter nästan lika jävligt det :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det var nog X antal som dog .. men som sagt var på tiden plant fick förluster

dom har ju inte gjort nårga stora förluster sen julius 7 och operation spit-break (seed) .. men dom fick släggan när dom väl skulle få förluster

dock undrar jag vad dullindal har för vapen gömt i Zaft`s Militär högkvarter Missiahs säkerligen nåt i still med genenis ..

 

lär bli en jevla massa förluster på båda sidor i nästa avsnitt

kommer nog bli värsta krigs avsnittet om man kolla på preven

man får se typ EAF slagskepp " Girty Lue " och det har man ju inte sett sen typ första 10avsnitten .. sen får man ju se en massa destroy gundams igen som antagligen shinn & rey . deakka & izak kommer slå i bitar ..

 

sen förhoppningsvis kommer man få se kira & athrun leka med meator snart igen då :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror inte Zafts förluster är ens i närheten av de förlusterna som skedde när Junius 7 droppades. Även om det visar sig att Dullindal inte var direkt inblandad så är det ju fortfarande en bidragande orsak till hur saker och ting ser ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

uhm... är det någon annan som har upptäckt att det är för det mesta jag som försöker hålla den här tråden i liv. :S

Ifall inte jag lägger in ett nytt inlägg om det nya avsnittet varje vecka så händer det nästan ingenting här.

 

Till exempel förra veckan, jag var borta en hel vecka och när jag kom hem var det inte ett enda nytt inlägg.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, det var rätt kul uttryck hon visade när hon fick syn på riktiga Lacus... :D

 

men i övrigt så var avsnittet inte nån enorm höjdare skulle vilja ha lite mer action i det, lite gundam strider (Strike freedom framför allt då)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lugn lugn dread det kommer =) Men nu som sakt vi för se Isaac och dearka slåss igen och det är på tiden..v ill nästana tt dom ska whoopa shinns också ;) Näe men får se hur dom tar Destroysen och om dom kommer att gå med Kira och athuran igen... fast det det är jag osäker på för att 4 plant blev ju förrstörda elelr bara 2 och dom andra 2 halft elelr hur det var.. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...