Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Ok det senaste avsnittet var som sagt inget strids avsnitt även om det blev lite skjutande i slutet.

Meer blev dödad, vilket jag för övrigt faktiskt hade väntat mig skulle hända, de var ju tvunga att ta bort henne på ett eller annat sätt.

 

Ska bli kul att se vad som händer härnest nu när det bara är 4 avsnitt kvar, det börjar bli dags att plocka ihop historien nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det ska verkligen bli intressant. jag trodde ärligt talat inte att Meer skulle bli dödad i detta utan i nästa/nästa igen.

och vad har man lärt sig av detta avsnittet då, jo att både athrun och Kira inte bara äger shinn som gundam piloter utan också med vanliga pistoler!

Slutet verkar bli ett snabbt slut eller snarare ihoptryckt slut :S men dem lyckades klistra ihop gundam seed hoppas dem lyckas lika bra med GSD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm är det nån mer än jag som tycke ratt lacus och Kira inte beter sig som ett Par eller hur mans ka säga att dom inte verkar vara ihop presic :S Fast jag vill ju att do ska vara det men jag vill att dom ska vissa det mera bara... typ kyss eller nåt liknande... Sen måste jag säga att Akutsuki är en jävligt snygg gundam faktist gillar den skarpt nu.. iaf utseende mässigt.ö.. fast SF är fortfarande favorit =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo de kunde bete sig lite mer än vad de gör det håller jag med om.

Jag är undrar vad som hände med Lacus Special Team som dropade ner i Orb, vad hände med dem?

Vi har ju inte sett dem på två hela avsnitt nu.

 

Åh föresten jag upptäckte ett kul fel i avsnitt 42, kolla när Minerva och Archangel avfyrar de första salvorna mot varandra :D

När man får se närbilden skjuter Archangel med Gittfried nr 2, men när man ser träffen från bakom Minerva så skjuter de med nr 1, lite kul miss animatörerna gjorde XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fan detta avsnittet gjorde så jag börja ogilla den där "non-kill" grejen kira har över sig ..

 

liksom där kira ställer sig framför med pistolen men han skjuter inte utan det får ahtrun göra kira kan ju liksom inte skjuta på personer ! herregud liksom (!)

 

men det går ju inte för då tror Fukuda att all försäljing med kira stuff säljer mindre suck suck suck ..

 

 

angående kira + lacus . ärligt så tror jag kira fortfarande gilla den där subban Fllay och lacus är mer sån där själsfrände till kira eller nåt ..

 

sen Doom-troppers trion är nog i ORB eller så är dom ombord Archangel

eller eternal .. dom lär vara med i slutstriden iaf :)

 

 

alltså jag hoppas Fukuda fixar dom här 4 sista avsnitten bra nu och inte trycker ihop allt till en ända stor smet (!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo hoppas verkligen inte han avslutar serien som i orginalet, tog livet av halva karaktärslistan i brist på annat...

 

vadå tog död på halva karaktärslistan ? .. enda döden som förvånande mig i slutet av seed var ju att mwu dog .. annars var det ju ganska självklara dödsoffer .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag får tro så är itne GSD 50 avsnitt utan kanske 52 eller eller 60... jg menar storyin börjar ju bli bättre och bättre nu iaf.. mer intressan iaf

 

 

destiny är 50 avsnitt sista avsnittet sänds typ den 3 oktober eller nåt och samma kväll börja den nya serien Blood efter sista destiny avsnittet och detta skulle sändas på storbilds tv på nåt ställe i japan .. för mig Anime.se har skrivit om detta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menade SEED, och ok jag överdrev lite men ni fattade meddelandet.

Mwu (eller ja?), Flay och Natarle Badgiruel dog. :(

Vilket lämnade ett ganska stort hål, tycker jag ialla fall. :S

 

 

ja det tyckte jag faktiskt du gjorde lite hehe var ju mest dom "onda" som dog eller vad man ska säga

 

men ja nu vet vi ju att mwu inte dog hehe ;) ..angående nuckan fllay tyckte jag det var bra för hon var bara utflippad .. sen natarle offrade ju sig för en bra sak så jag tyckte inte det var så farligt .. jag tyckte inte det lämnade nåt hål efter sig direkt .. utan det var bra till handlingen och upplösningen ..

 

sen angående destiny så våga jag inte gissa vilka som kommer dö

men om jag ska gissa svagt så tror jag

 

rey . doom troopers (eller nån av dom ) . lunarmaria hawke (kanske)

shinn (kanske) .. sen tror jag destiny eller archangel går under men dock inte med besättningen kanske .. jag har svårt att tro att nån i kärn gänget från seed dör men nån kan göra det ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

rey . doom troopers (eller nån av dom ) . lunarmaria hawke (kanske)

shinn (kanske) .. sen tror jag destiny eller archangel går under men dock inte med besättningen kanske .. jag har svårt att tro att nån i kärn gänget från seed dör men nån kan göra det ..

 

Kira/Athrun/Lacus kommer iaf inte dö, de är på tok för populära. Cagalli verkar ju inte så trolig heller nu när hon är kvar i Orb. Vidare tror jag inte Shinn dör, huvudpersonen kan inte bara bli dödad så där, han är ju (eller ska iaf vara) huvudperson.

Rey skulle gott kunna få överleva och vara ond även i en tredje Seed-serie om en sådan kommer. Jag tror dock Lunamaria är körd, mycket möjligt att Rey dödar henne.

Nåja, så länge Meyrin och Athrun överlever bryr jag mig inte så mycket om resten ^^

Mwu kanske dör, men isf tror jag nog Murrue stryker med hon också, har svårt att se att han skulle dö en andra gång utan att hon också dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

rey . doom troopers (eller nån av dom ) . lunarmaria hawke (kanske)

shinn (kanske) .. sen tror jag destiny eller archangel går under men dock inte med besättningen kanske .. jag har svårt att tro att nån i kärn gänget från seed dör men nån kan göra det ..

 

Kira/Athrun/Lacus kommer iaf inte dö, de är på tok för populära. Cagalli verkar ju inte så trolig heller nu när hon är kvar i Orb. Vidare tror jag inte Shinn dör, huvudpersonen kan inte bara bli dödad så där, han är ju (eller ska iaf vara) huvudperson.

Rey skulle gott kunna få överleva och vara ond även i en tredje Seed-serie om en sådan kommer. Jag tror dock Lunamaria är körd, mycket möjligt att Rey dödar henne.

Nåja, så länge Meyrin och Athrun överlever bryr jag mig inte så mycket om resten ^^

Mwu kanske dör, men isf tror jag nog Murrue stryker med hon också, har svårt att se att han skulle dö en andra gång utan att hon också dör.

 

håller helt med dig teron emn jag gilalr lunemaria faktist så jag hoppas inte hon strycker med .. men man vet aldrig faktsit så tror jag shinn kommer dö av ångest osv... samnt rey Kan ockås tro att Kira samnt lacus dör tillsammans i slut scenen det skulöel vara riktigt sorgligt slut tycker jag då men jag gillar sorgliga slut men jag skulle vilja att Kira och Lacus skulle för en gång skulle kyssas och svära evig kärlek till varandra elelr nåt... för nu vågar dom inte ens röra varandra elelr nåt... :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller, med ganska trist...

 

Jag har däremot gjort något roligt, jag har köpt de två första Gundam SEEd filmerna... kändes bra udda att se den så.

Sitter hela tiden och tänker: Va är inte den Scenen med! :P

Som att sitta och snabbspola förbi de flesta sentimentala scener och koncentrera sig striderna....

Ok, plus kanske några få nya scener och lite fanservice på Kira, Athrun, Flay och Cagalli. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...