Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

- den halvtråkiga fighten mellan X1-4 gundams mot shinn.rey.luna

 

- hur dåligt det nya introt var

 

- den guldfärgade Gundamen i nya slutet

 

----------------------------------

lite spoiler från Episode 40 med om den guldfärgade Gundamen

Episode summaries from this month's Newtype confirm that in episode 40, Cagalli receives from Kisaka a new MS, "Akatsuki", left behind for her by Uzumi.

 

Något mer som suger är hur mycket gamla bilder de använde i det nya introt, med både bilder på Freedom och Saviour istället för SF och IJ.

Sen borde Fukuda få smisk för att ha låtit Sting överleva mirakulöst bara för att bli dödad av Shinn.

Jag är dock glad över att Cagalli ska få en ny MS, då kanske hon äntligen kan dö (Akatsuki är ju förresten med i introt också). Det känns som om Fukuda måste ta död på några av GS piloterna snart om de inte planerar att lägga ner CE-universumet efter GSD (vilket å andra sidan inte skulle förvåna mig heller)

 

 

ja det är kasst ..men dom har väl inte råd att göra helt nytt intro ..för dom verka ju skära ner på det mesta ..typ använder skit mkt stridsscener om och om igen så nu börja dom med introt med ..

 

angående " Akatsuki " så undrar jag om cagalli behåller den eller om " neo /mwu " får den .. sen tänkte jag på att såg ni att Neo/mwu hade klippt av sig håret så han har typ medelkort hår ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

ja det är kasst ..men dom har väl inte råd att göra helt nytt intro ..för dom verka ju skära ner på det mesta ..typ använder skit mkt stridsscener om och om igen så nu börja dom med introt med ..

 

angående " Akatsuki " så undrar jag om cagalli behåller den eller om " neo /mwu " får den .. sen tänkte jag på att såg ni att Neo/mwu hade klippt av sig håret så han har typ medelkort hår ..

 

Samtidigt skröt de väl med att de hade en ganska stor budget att lägga på 3DCG, då tycker man ju att de kunde måla dit det lilla nya på SF iaf. Å andra sidan, när de återanvänder en massa material från Impulse men klistrar in Destiny istället så är det kanske inte så konstigt.

 

Jag tror nog Cagalli behåller den, eller jag hoppas iaf det. Det känns som om det vore för många bra piloter på den goda sidan annars. Och hur ska annars Cagalli kunna dö så vi får se en "Gundam Seed Athruns Counterattack" ? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja det är kasst ..men dom har väl inte råd att göra helt nytt intro ..för dom verka ju skära ner på det mesta ..typ använder skit mkt stridsscener om och om igen så nu börja dom med introt med ..

 

angående " Akatsuki " så undrar jag om cagalli behåller den eller om " neo /mwu " får den .. sen tänkte jag på att såg ni att Neo/mwu hade klippt av sig håret så han har typ medelkort hår ..

 

 

 

 

Samtidigt skröt de väl med att de hade en ganska stor budget att lägga på 3DCG, då tycker man ju att de kunde måla dit det lilla nya på SF iaf.

 

Jag tror nog Cagalli behåller den, eller jag hoppas iaf det. Det känns som om det vore för många bra piloter på den goda sidan annars. Och hur ska annars Cagalli kunna dö så vi får se en "Gundam Seed Athruns Counterattack" ? =)

 

 

haha mm kanske det ..tyvärr så har ju detta hängt med sen seed men där var det inte lika mkt föräns i slutet av serien då det var extremt ibland ..

 

jo det bör hon ju göra eftersom hon har fått den av sin pappa .. men då kan man ju fråga sig hur bra den är eftersom den är i samma tid som kanske dom byggde strike och dom andra gundamsen .. eller om den är bättre ..

 

haha jo alltså nån måste ju dö snart ..alltså det känns som det är för många som lever nu eller nåt .. fan döden är ju på semester ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha mm kanske det ..tyvärr så har ju detta hängt med sen seed men där var det inte lika mkt föräns i slutet av serien då det var extremt ibland ..

 

jo det bör hon ju göra eftersom hon har fått den av sin pappa .. men då kan man ju fråga sig hur bra den är eftersom den är i samma tid som kanske dom byggde strike och dom andra gundamsen .. eller om den är bättre ..

 

haha jo alltså nån måste ju dö snart ..alltså det känns som det är för många som lever nu eller nåt .. fan döden är ju på semester ..

 

Jo, men Destiny har haft mycket hela serien igenom, hur många gånger har vi inte sett "Shinn Asuka, Core Splendor, Ikimasu!" tro? =) Och nu har Lunamaria tagit över den rollen =(

 

Eftersom hon fick den först nu kan man ju tänka sig att den borde vara iaf av samma grad som Forbidden/Calamity/Raider men med ett mer natural-vänligt OS. Hade den byggts samtidigt som Strike kunde de ju skippat Strike Rouge.

 

Jo, fast i och med Shinn x Luna i avsnitt 38 känns det som om Luna kommer dö snart. Fast samtidigt, isf måste ju Shinn byta sida, finns ju inga tjejer kvar på Minerva när både Luna och Meyrin försvinner =) Annars tror jag Cagalli som sagt är en ganska bra kandidat, vad jag vet är hon mindre populär än Lacus, Kira och Athrun.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe... jag tror inte Cagally kommer dö av den anledingen att hon är ORB's ledare eller vad man ska säga. Hon är en för viktigt person typ.

 

Desutom tycker jag inte att det är så många personer/ gundams jag får det till 6 st

 

Strike Freedom

Knight Justice

Destiny

Legend

Impulse

Akatsuki

 

Jag räknar inte med strike Rouge för att den används så sällan och jag tror att Kira kommer änvända den haha tro det eller ej men jag tror det... I nästa avsnitt för att försvara Lacus.. JAg menar hur annars ska han komma ombord på Ethernal mitt i en strid.. ska AA parkera breve Ethernal så Kira kliva ombord eller haha :)

 

Men det kommer nog ske att folk kommer Dö senare i serien.. som i föra serien... jag tror faktist att shinn är en av dom... jag menar det skulle faktist passa in i denna serie tycker jag... JAg gilalr verkligen att Kira är huvud personen igen iaf eller delar den platsen med *Äcklet* ocha tt athuran är vid Kiras sida igen... Finally alltså

 

Men jag lägntar faktist tills Kira använder Meteor igen faktsit den fire power alltså och att kunna slissa stora slag skepp muma... men jag undrar om den funakr i Atmosvären eller om den bar fubnkar i rymnden... aja vi får väl reda på det snart skulle jag tro iaf...

 

Nästa vsnitt äntligen Super freedom :D Mne jag tycker ja faktist att Super freedom låter lite löjligt.. dom kunde ha faktst bara ha satt it mk2 istället :| aja

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe... jag tror inte Cagally kommer dö av den anledingen att hon är ORB's ledare eller vad man ska säga. Hon är en för viktigt person typ.

 

Desutom tycker jag inte att det är så många personer/ gundams jag får det till 6 st

 

Strike Freedom

Knight Justice

Destiny

Legend

Impulse

Akatsuki

 

Jag räknar inte med strike Rouge för att den används så sällan och jag tror att Kira kommer änvända den haha tro det eller ej men jag tror det... I nästa avsnitt för att försvara Lacus.. JAg menar hur annars ska han komma ombord på Ethernal mitt i en strid.. ska AA parkera breve Ethernal så Kira kliva ombord eller haha :)

 

Problemet är väl det att det vore perfekt att ha en viktig person som stryker med i det här kriget. Jag tror inte att de kommer ta död på Athrun, Kira eller Lacus, alla tre är på tok för populära för det. Shinn tror jag inte heller kommer dö, han är ju huvudpersonen trots allt och fukuda verkar inte vilja göra något oväntat. Jag räknar med att Rey kommer dö precis i slutet. Då har vi i princip bara kvar Lunamaria och Cagalli. Jag tror förvisso att Lunamaria kommer dö, men även Cagalli för att "den goda sidan" också ska ta lite förluster av viktiga figurer.

 

Du glömmer att vi fortfarande har Andrew, Neo, Dearka och Yzak vid liv, och de ska väl göra något också? =)

 

Det som är mer intressant är hur sjutton Kira ska lyckas ta sig till Eternal, då vad jag minns kan varken Strike Rouge eller Archangel ta sig ut i rymden på egen hand.

 

Men det kommer nog ske att folk kommer Dö senare i serien.. som i föra serien... jag tror faktist att shinn är en av dom... jag menar det skulle faktist passa in i denna serie tycker jag... JAg gilalr verkligen att Kira är huvud personen igen iaf eller delar den platsen med *Äcklet* ocha tt athuran är vid Kiras sida igen... Finally alltså

 

Men jag lägntar faktist tills Kira använder Meteor igen faktsit den fire power alltså och att kunna slissa stora slag skepp muma... men jag undrar om den funakr i Atmosvären eller om den bar fubnkar i rymnden... aja vi får väl reda på det snart skulle jag tro iaf...

 

Nästa vsnitt äntligen Super freedom :D Mne jag tycker ja faktist att Super freedom låter lite löjligt.. dom kunde ha faktst bara ha satt it mk2 istället :| aja

 

Kira skulle också gärna kunna få dö, tyvärr är han för populär för att det ska hända. Det vore dock bra för en ev. framtida serie om Kira dog nu. Samtidigt är det ju Athrun som brukar satsa på kamikaze-strategi utav de båda ;)

 

Meteor fungerar antagligen endast i rymden då Eternal vad jag vet är "space only".

 

Jag själv tycker Strike Freedom låter bättre än Freedom Mk2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

antagligen kommer Kira ta en shuttle ut i rymden .. eller något

och jag tror inte att kira dör då får fukoda typ 1miljon fan boys på sig >:D .. jag tror snaraee neo/mwu kommer dö kanske yzak eller derkka med kanske rey eller dulindal med eller jag vet inte nårga kommer dö men inte kira skulle jag tro ..

 

 

öhhh super freedom ? :| .. snarare Strike freedom ;)

 

 

för dom som vill läsa lite spoliers om kommande avsnitt ;)

så lägger jag ut det med spolier varning .. jag säger bara det kommer

bli intressant om ryktena stämmer :P ..detta är taget ut juli nummret av

en tidning

 

 

-----------------------

Phase 39: Kira of the Sky

 

On Eternal, Lacus and Waltfeld were weighing Dullindal's

possible plan. By going over the past battles, Lacus became more and more aware of Dullindal's intentions... Afterward, DaCosta returned from his investigations. However, DaCosta's shuttle was followed by ZAFT, and Eternal was found as well! At this moment, Kira...

-------------------------------

 

Phase 40: The Golden Will.

 

After receiving inteligence that Djibril had escaped to Orb, ZAFT fleet prepared to sortie. Minerva also received the order for action. In reply to ZAFT's demand to extradite Djibril, the head of Orb answered that "Djibril is not here". This gave ZAFT an excuse to attack. Trying to save her homeland, Cagalli decided to participate as well, and Kisaka gives her an MS left by Uzumi, the "Akatsuki".

 

---------------------------

 

Phase 41: ingen information ? .. kanske recap avsnitt

 

--------------------------

 

Phase 42 :

 

Shinn strikes out at Cagalli, who joins the battle on the front line as the Head of Orb. At this moment, Kira, aboard Strike Freedom, returns with Lacus from space, rescuing Cagalli. Cagalli returns to the Orb government and tries to find out Djibril's where abouts from Yuna. Also, Lacus pilots* the Infinite-Justice and rendezvoused with ArchAngel, meeting again with Athrun.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi hade något snakat om vart man kunde hitta bra gundam seed eller GSD wallpappers.. och nu undrar jag vilket gundam wallpapper ni skulle kunna tänka er använda eller använder redan...

 

Själv använder jag just nu.. http://www.seedgenesis.net/main/wallpaper/clynefac1280.jpg

 

glömde bort addressen till hemsidan jag hittade denna bild haha så jag fick ladda upp den på Snyggast :Dhttp://1www.snyggast.se/ul/0/4339300_bg.jpg

 

P.S doim som inte har varit på www.seedgenesis.net än och letat efter snygga walls eller efter gundam seed och GSD info så gå in där ni lär inte bli besvikan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag använder inget Gundam wallpapper ..för jag tycker alla är så dåliga och fula tyvärr .. jag vill ha nån med minilistic design på och inte nåt wallpaper som har saker över hela bilden och massa kludder ..utan lite saker men ändå snyggt och enkelt ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och nu för phase-39 spoilers:

Wow, vad kan man säga. Strike Freedom är nice ^^ Och nu vet vi också att Kira är Newtype =) I övrigt hände det väl inte så mycket i det här avsnittet, kul att se den nya färgen på Gaia och även att vi kommer få se Akatsuki i nästa avsnitt =) Om vi nu bara kunde få se Infinite Justice också så vore jag helnöjd =D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

No words 2 good 2 be true alltså... Älska Strike freedom... snaka om fire power * Dregel* Kom faktist en glädje tår elelr vad mna ska säga det är när Kira fick den *snyft*

 

glöm inte 3 Skepp också som gick under minuten :P lägntar tills Han får på meteor också fan vad nice alltså :D Nu fattas bara Ininetive Justice också så är allt klart sen... Personligen var Strike freedom mycket snyggare och kollare än Destiny... det enda som saknades var väl ett excalibur svärd som destiny har...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag får *snyft* inte tag på avsnitt 39 :(

 

JAG VILL HA

 

 

hur svårt är det att få tag på avsnitt 39 eller något annat avsnitt ? :P

 

 

 

JAG SÄGER BARA OMG strike-freedom åhhh vad vackert det var

man fick sådär rysningar i kroppen :blush: när man fick se den och kira startade upp den och drog iväg VACKER :D .. och Gaia nys coustom utseende var snyggt :) ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag torr att du måste ta bort den länken innan nån admin ser den för... vi får inte lägga ut sånna där saker

 

 

sådär då :) .. löjligt att man inte får visa sånt ..

liksom hur många på detta forumet laddar liksom inte ner anime på det viset ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

glöm inte 3 Skepp också som gick under minuten :P lägntar tills Han får på meteor också fan vad nice alltså :D Nu fattas bara Ininetive Justice också så är allt klart sen... Personligen var Strike freedom mycket snyggare och kollare än Destiny... det enda som saknades var väl ett excalibur svärd som destiny har...

 

Äh, tack och lov att den saknar ett sånt där fult svärd. Jag hatade det redan när vi fick se Strike med det första gången och jag är inte mer förtjust i det nu. Tack och lov hade SF inte WoL iaf, hade känts lite fel om Shinns nya supergundam bara var en sämre version av SF ^^

Ja, de verkar helt klart ha lagt mer krut på SF än på Destiny. Känns som om SF modellerna kommer sälja rejält iaf *hoppas på att en MG modell kommer omgående av SF och IJ*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...