Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

tror det börjar bildas tårar i ögonen....

 

det känns som de har gått ett steg längre med gundam seed och gjort den mognare eller snarare allvarligare, ett perfekt steg anser jag. första avsnittet var underbart, det endaste som fattas nu är ending songen på skiva :P

 

men underbart var det!

 

EDIT:

 

C.E. 73 Stargazer single details

Sunrise announces that Satori Negishi's "Stargazer: Hoshi No Tobira" comes out on August 23rd. It comes with the song "Crescent Moon's Puzzle".

 

ska ja vänta i 6 veckor på låten... ok det är det värt, men vill ha den nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

mellan seed och destiny, med nya piloter och karaktärer, vad jag vet så saknas gamla karaktärer (ingen Kira snyft), men de kan kanske komma in en snabbis i tittar rutan, t ex Dullindal röst hördes under vissa delar av första stargazer avsnittet.

 

kort serie tre avsnitt ála 15-20min om ja inte missminner, men underbart fortfarande.

 

EDIT: är ungefär vid avsnitt 8-15 i Gundam seed destiny den utspelar sig, får alltid för mig att det är mellan seed och destiny, men det är fel.

 

förresten Boda du ligger efter har sett avsnittet 4 gånger nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är nöjd med första avsnittet :) ..tyckte faktiskt det var bättre än väntat ..

enda jag saknade var ett intro men när serien är så kort kan man nog inte begära det ..

 

strike noir är snyggg :) ..dock är verde buster ful som stryk

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller med 100% med ovanstående, Kira håller fortfarande och säljer bra för den delen också, så som jag förstått det, så att ämna Kira bakom sig och börja på nåt nytt låter inte som ett smart drag imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm nu är det så att jag inte orkade läsa igenom alla 48 sidor så detta kanske redan har skrivits men i sådana fall ber jag om ursäkt :P

 

Men jag har inte sett någon utav Gundam serierna så jag undrar om man kan börja kolla på vilken som helst utav dom eller om det är någon särskild jag ska börja kolla på?

 

tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe här sitter jag nu med ännu en fråga. En del kanske tycker det är en dum fråga men aja.

 

Jag har nu hela Gundam Seed och jag kan bara inte bestämma mig vilket språk jag ska använda! Engelska eller Japanska. Jag menar jag brukar alltid ta Japanska men det finns vissa Anime som Engelska passar välldigt bra till tillexempel Hellsing (vissa håller nog inte med om det dock).

 

Men så jag bara undrar vad majoriteten tycker?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe här sitter jag nu med ännu en fråga. En del kanske tycker det är en dum fråga men aja.

 

Jag har nu hela Gundam Seed och jag kan bara inte bestämma mig vilket språk jag ska använda! Engelska eller Japanska. Jag menar jag brukar alltid ta Japanska men det finns vissa Anime som Engelska passar välldigt bra till tillexempel Hellsing (vissa håller nog inte med om det dock).

 

Men så jag bara undrar vad majoriteten tycker?

 

ehh japanska ? ..tycker det är riktigt kasst på engelska .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har släppts en trailer på stage02 (aka avsnitt 2) av stargazer . ligger på ca 2min och den underbara slutlåten spelas igenom trailern som förövrigt är mkt intressant och gör att man se framemot nästa avsnitt :)

 

liten spoilervarning kan väl utfördas för er som inte vill se nåt om avsnitt 2

 

 

direktlänk torrent

 

http://www.zeonic-corps.net/tracker/download.php?action=torrent&info_hash=ecdb179031104ec4d99ecf6e799765a8e3a1100f

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller med 100% med ovanstående, Kira håller fortfarande och säljer bra för den delen också, så som jag förstått det, så att ämna Kira bakom sig och börja på nåt nytt låter inte som ett smart drag imo.

 

Trots att Gundam Seed och Gundam Seed Destiny är den bästa Anime jag nånsin sett så tycker jag att de ska lämna det universumet bakom sig nu. Kira och Athuran må sälja bra, men om man tänker efter HUR det ska kunna fortsätta så kan inte jag komma på någon bra historia... Ingen som inte kommer att förstöra karaktärerna i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är lite av samma tanke där,fast för mej dom gärna ha kvar universumet, fast flera år längre fram när dom 2 krigen så att säga är historia och nått man pratar om med förfäran, men inte aktuella längre(lite som världskrigen i riktiga världen, fast ännu längre fram så att säga).

 

En sån historia hadde varit kul, för att man hadde endå kunnat känna dom där"det där känner jag igen" känslorna, men endå kunnat ha nya karaktärer,en ny historia och nya mobile suits, gundams etc etc.

 

Sen kanske det bara är jag som vill ha en gundam serie fast utan gundams^^ eller iallafall en inte alltför framträdande roll,låt det handla om en vanlig mobile suit pilot och hans trupp, hur han som en kugge i det stora hjulet ser på kriget. Och kanske mobile suit piloterna äntligen kunde lära sej att använda skölden och jobba i team,inte ensama så att säga^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sen kanske det bara är jag som vill ha en gundam serie fast utan gundams^^ eller iallafall en inte alltför framträdande roll,låt det handla om en vanlig mobile suit pilot och hans trupp, hur han som en kugge i det stora hjulet ser på kriget. Och kanske mobile suit piloterna äntligen kunde lära sej att använda skölden och jobba i team,inte ensama så att säga^^

 

Schysst ide, den gillar jag :), så kanske man kan få se Freedom och Justice så där lite i bakgrunden av det hela.

 

... Kan inte det nya Stargazer avsnittet komma snart T_T, jag har sett om slutscenen av avsnitt 1 för många gånger vid det här laget :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mjo så sant, som de e sagt Puhiceus, men en annan sak som är mkt positivt imo, är att dem har ökad antalet episoder tror jag (min japanska är lite ring rostigt (urusel näst intill obefintlig)) men om man ska tro på vad de stog på ett annat forum så står det att de har gjort det :P

 

här iaf

 

och snart kommer låten :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...