Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

4 och sista delen av Destiny (sista filmen) har ett slut där man få se lite mer vad som händer med Kira dom andra typ några som stannar i orb andra går med i militära osv samnt en vacker scen med Kira och lacus :D

Den sista filmen är dock inte subbad än har jag för mig...

 

Ultimata Coordinatorn => kan stänga av och på SEED mode, vilket egentligen det ända som skiljer Kira från andra coordinators.

heheh hur är det med athuran och lacus då? *Host Host*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

För det slutet jag har är att kiro och lacus är att de gå ifrån minnes plats är det det ni menar?

Annars får ni berätta vad jag får fatt i slutet är helt såld på denna serien Är det någon som vet när filmen kommer som ni pratar om här på Gundam - forum

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det slutet jag har är att kiro och lacus är att de gå ifrån minnes plats är det det ni menar?

Annars får ni berätta vad jag får fatt i slutet är helt såld på denna serien Är det någon som vet när filmen kommer som ni pratar om här på Gundam - forum

 

det boda menar är att det är mer på slutet i gundam filmen, och han har redan skrivit vad som händer på slutet av den. Sjv sitter man och väntar på den filmen, vill se den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer komma en film om seed vad jag vet sist jag hörde nåt om det så skulle denna komma i år men Den film jag pratar om nyligen är den film som är ett ihop klipp av serien med lite extra tilläg osv. det är bara att googla lite så hittar du filmerna eller OVas kan man säga att det är..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det kan man eftersom Han far säger rakt ut att *jag tänker göra honom till den ultimata coordinatorn medans moderna inte vill igenomföra gen inplanteringen*

Finns fortfarande ingenting som säger att något blir insatt i Kiras gener. Att han pågrund av den mekaniska livmodern blir "perfekt" är mer troligt då absolut ingenting kan gå fel i den.

 

 

 

Hur kommer du ens på den slutsatsen när Mwu's far säger att han vill bli klonad av dr hibiki för att han tycker Mwu inte var den son han hade önskat sig. Så nej Mwu är INTE Kiras bror :P och omdu syftar på Kira har samma egenskap som Mwu dvs ett sjätte sinna som varnar för fara så är det för att Dr Hibiki inplanterade dom generna i Kira.

Enkelt, sätt en trött skalle framför det avsnittet och så kan man tolka det som att det är Dr Hideki som ska bli klonad, inte Mwus far :P

 

Vilket var vad jag gjorde, men det var som sagt ett inhopp i en diskussion Så det blev vad som utlöste min feltolkning.

 

Cagallis mor och far var Coordinator så deras coordinator gener fick hon när hon föddes automatiskt.

Vad utmärker en coordinator? ingenting igentligen för det som skiljer Coordinators ifrån vanliga personer är att dom lär sig mycket snabbar samnt har en mer stabil kropp imot sjukdom osv. Det sägs också att coordinator måste också gå i skola och lära sig att använda saker som vanligt folk. Dom klara inte av att styra en mobil suite utan träning direkt desutom tror jag inte Cagalli direkt hade nån träning i just mobil suites. Desutom fanns det inte enda vanlig person som hade seed mode i hela serien :P

Nu måste jag dock verkligen hoppa in och säga att om ens föräldrar är en "coordinator" så om man föds på vanligt sätt så är man fortfarande en natural, "coordinator" blir man först då man föds upp i tubrör och har sina egenskaper förändrade/förbättrade/whatever.

 

Det har inte Cagalli fått, eller så har hon fått det men vi får ingen antydan på detta i serien.

 

Och du tycks glömma bort att Lacus gick in i Seed-mode då hon verkligen, verkligen verkligen ville göra vad det nu var.

 

Jag kan hålla med om att seed mode påverkas av Känslor men inte bara känlsor det bevisas när Kira sätter på och stänger av den som han vill desama kan sägas om Athuran. tror nog att det skulle vara många fler som hade seed mode annars jag menar varför fick aldrig Yzak tex eller Rei... Tror ganska mycket kommer förklaras i GS filmen som ska komma detta år nån gång.

Jo, känslor för att aktivera den latenta förmågan, har man väll en gång aktiverat den en gång så kan man styra den litet med vilja, men det är fortfarande känslorna som är nyckeln.

 

Ta inte detta som att jag har rätt du har fel utan jag gillar att diskutera just såna här saker.. så skriv gärna några komentarer osv tillbaks också :P

Jag glömmer bort att jag har ett konto här, därför jag inte skriver så ofta. Men du påpekar ett par saker som jag missade och så är det saker som jag tycker du har helt fel i(exempelvis Cagallis seed-mode) så det kommer tillbaka.

 

Du har din åsikt, jag har min, nu jämnför vi de och argumenterar för vilken som med lite bakgrund är "mer rätt" då vi egentligen inte har någon ren fakta.

 

Ska det komma en Gundam Seed film till? Börjar tröttna litet nu faktiskt...

 

Vart har du läst detta? Det senaste jag hörde var Stargazers och det är bara 3 avsnitt på en 10min som berättar en liten annan del av vad som sker i GSD.

Så en länk skulle uppskattas för det har jag missat totalt att det ska komma ännu en GS film.

 

Diana: Här kan du ha en möjlig anledning till varför Lacus/Kira inte pussar och så. Men jo, de är ett par, det syns verkligen på de.

1166035213759.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

söker du på animenewsnetwork så finns där en gundam seed film, med realese 2007, med röstskådespelare insatta (ett begränsat antal, typ dem vanliga).

 

Och du tycks glömma bort att Lacus gick in i Seed-mode då hon verkligen, verkligen verkligen ville göra vad det nu var.

 

är inte riktigt säker på om du svarar på Bodas svar: "Desutom fanns det inte enda vanlig person som hade seed mode i hela serien ". Men uppfattar det som det. Lacus är en coordinator...

 

f.ö. Så har jag uppfattningen att Cagalli är andra generationens Coordinator. Men som du skriver så finns det egentligen inget svart på vit att hon är coordinator, men på de flesta ställen jag tittat på (inte nyligen iofs), så klassas hon som coordinator iirc.

 

edit: ger mig står på den engelska officiella hemsidan att hon är "natural", så ger mig. Men jag hävdar fortfarande att hon är andra generations coordinator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

söker du på animenewsnetwork så finns där en gundam seed film, med realese 2007, med röstskådespelare insatta (ett begränsat antal, typ dem vanliga).

Ska ta en titt senare.

 

är inte riktigt säker på om du svarar på Bodas svar: "Desutom fanns det inte enda vanlig person som hade seed mode i hela serien ". Men uppfattar det som det. Lacus är en coordinator...

Ja, men hon är också en "vanlig" person :P i och med att hon egentligen bara är en "bortskämd dotter". Jag högaktar Lacus men i jämnförelse med Kira, Athrun, Cagalli så är hon faktiskt bara "vanlig".

 

f.ö. Så har jag uppfattningen att Cagalli är andra generationens Coordinator. Men som du skriver så finns det egentligen inget svart på vit att hon är coordinator, men på de flesta ställen jag tittat på (inte nyligen iofs), så klassas hon som coordinator iirc.

 

edit: ger mig står på den engelska officiella hemsidan att hon är "natural", så ger mig. Men jag hävdar fortfarande att hon är andra generations coordinator.

Du får hävda vad du vill =) Allt säger att hon är natural då för att bli en coordinator måste man få sina gener manipulerade.

 

Vi kan kolla i "Gundam Explorer" och se vad som sägs om coordinators, seed mode och liknande.

"Coordinators are a breed of genetically modified humans. Naturals are normal human beings"

 

SEED = Superior Evolutionary Element Destined

"There is no connection between whether a subject is a coordinator and whether they develop SEED"

"SEED is more likely to be asociated with the sudden appearance of superhuman fighting powers following specific causes or stimuli"

 

Att man kan aktivera SEED är närmare ett tecken på att man bär framtiden på sina axlar typ. Det jämnförs också med att man är i närheten av att vara en "newtype". Vilket vi framför allt märker på Kira i GSD då han precis har fått S-Freedom.

 

Dock i GSD tycker jag att de ger Mwu alldeles för mycket styrka, bara helt plötsligt då han får Akatsuki så är han lika bra som Kira och styr dragoons med lätthet...

Att Klueze gör det är förståligt då han ligger så pass nära och troligen pågrund av hans "medicin" så får han litet förbättrade kunskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, då jag ger mig.... tills vidare. Men Krueze, medicin är väl bara för att motverka förtidsålderdom, eller vad man ska kalla det. Hans kropp bryts ner förtidigt, ajja är inte riktigt säker på vad det kallas, men fick för mig att det var nån form av bromsmediciner. Då han var ett misslyckat kloningsförsök, iaf enligt honom själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, då jag ger mig.... tills vidare. Men Krueze, medicin är väl bara för att motverka förtidsålderdom, eller vad man ska kalla det. Hans kropp bryts ner förtidigt, ajja är inte riktigt säker på vad det kallas, men fick för mig att det var nån form av bromsmediciner. Då han var ett misslyckat kloningsförsök, iaf enligt honom själv.

Jag vet inte vad det är för medicin han tar, det sägs ingenting om den heller. Det enda vi vet är att om han inte tar den regelbundet så händer något med honom..

 

Frågan jag ställer mig är ju varför Rey fick samma tabletter och då han kommer in i laboratoriet så fallerar han ju nästan på samma sätt som Klueze gör då han har berättat allting för Kira/Mwu. Så jag vet inte om den medicinen förhindrar åldrande men samtidigt ökar ens förmåga att styra Mobile Suits.

 

Olga och de andra om de inte fick sin medicin/drog över tiden fick ju också anfall. Jag vet inte men det kanske kan finnas något samband mellan de?

Även Stellar, Sting och Aul har ju något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, men olga och dem var ju så nerdrogade så dem varken visste ut eller in, så antagligen fick dem "bara" abstinens besvär av första graden eller nåt liknande, helt klart beroende av drogen.

 

Stella var ju biologiskt förändrad på något sätt, inte riktigt hundra på vilket sätt, dem går inte in närmre på det i serien, tror det var förändring av kroppsvätskor mm. men även hon var nerpumpad av droger om jag inte minns helt fel.

 

Båda ovanstående var helt klart för att förstärka deras reaktionsförmåga men även antagligen förbättra syn hörsel etc... för att göra dem ultimata soldaterna (det är iaf vad man får utgå ifrån att forskarnas mål var).

 

Anledningen till att Rey for samma tabletter som Krueze är ju för att han är Kruezes klon, så det är inget konstigt där. men visst det är inte riktigt klart vad hans tabletter är tillför, men jag tror han nämner det för Flay... återkommer när jag kollat en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, men olga och dem var ju så nerdrogade så dem varken visste ut eller in, så antagligen fick dem "bara" abstinens besvär av första graden eller nåt liknande, helt klart beroende av drogen.

 

Stella var ju biologiskt förändrad på något sätt, inte riktigt hundra på vilket sätt, dem går inte in närmre på det i serien, tror det var förändring av kroppsvätskor mm. men även hon var nerpumpad av droger om jag inte minns helt fel.

 

Båda ovanstående var helt klart för att förstärka deras reaktionsförmåga men även antagligen förbättra syn hörsel etc... för att göra dem ultimata soldaterna (det är iaf vad man får utgå ifrån att forskarnas mål var).

Ja, det var för att göra de till bättre soldater som måste ha denna låt oss säga "behandling" för att kunna slåss med coordinators.

 

Står litet om Olga och hans kamrater i Gundam Explorer, kortfattat så har de microimplantat inopererade i deras hjärnor som ökar deras uthållighet och reaktionssnabhet till max. Tar även bort deras rädsla för att dö.

 

Men de måste ha sin Gamma drink.

 

Anledningen till att Rey for samma tabletter som Krueze är ju för att han är Kruezes klon, så det är inget konstigt där. men visst det är inte riktigt klart vad hans tabletter är tillför, men jag tror han nämner det för Flay... återkommer när jag kollat en gång till.

Ja, Rey är Kluezes klon, men han är ju i den åldern som han alltid varit och spenderat mycket tid med Gill, både som barn och ungdom och det är ju inte förrän rätt "sent" han får de tabletterna om jag fattade det hela rätt och då han börjar ta dessa tabletter så verkar han få all Kluezes kunskap och beteenden, men till slut vinner ju Reys egna personlighet.

 

Rätt skoj egentligen att de uppvisar så många olika ämnen i GS och GSD =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har äntligen sett färdigt gundam seed för tredje gången. Det jag inte kan hålla med om är att gagalli är naturals. För i avsnitt 49 går hon i seed mode och hon är ju faktigt tvilling med Kira. Så någonstans måste de ha tappat bort det i Gundam seed destiny

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur stavar du det då om du är så viktig?

 

JAg bryr mej inte hur andra stavar men du verkar bry dig ofta och tittar man på deras textning så stavar de Gagalli

 

Kan väl inte hjälpa om de stavar det så och för det andra så skall man väl inte döma andra efter de stavar. HAr du tänkt på att det kan finnas andra orsaker att visa stavar fel tex Dyslexi eller rättar sakt skriv och tal svårigheter >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan knappast vara Gagalli, eftersom hon heter ka-ga-ri-i.

 

Hur som helst, för att dra en parentes så sitter jag nu och kollar på första Gundam, och det är imponerande hur jäkla bra den är. Jag såg inte klart på Gundam Seed, utan bara en bit efter att de klivit ner på Jorden igen, men så långt jag ser föredrar jag klart originalversionen, delvis kanske beroende på att jag sitter fast i 80-talet. Men det som är mest imponerande är det där som Gundam blev känd för: att den inte väljer sida. Jag trodde att Char skulle vara sådär cool skurk, men han är ingen cool skurk. Han är ju bara värsta hjälten, helt normal standardhjälte fast på Zeons (Gions?) sida. Eller tja, maskerad, då.

 

Är lite konstigt när en sak från 1979 känns nydanande jämfört med dagens saker. Som att läsa Du sköna nya värld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har äntligen sett färdigt gundam seed för tredje gången. Det jag inte kan hålla med om är att gagalli är naturals. För i avsnitt 49 går hon i seed mode och hon är ju faktigt tvilling med Kira. Så någonstans måste de ha tappat bort det i Gundam seed destiny

Om du läst vad jag skrivit så står det i en officiel bok att Cagalli är Natural och att SEED inte har NÅGONTING med att vara coordinator att göra...

 

Och dessutom med tanke på hur viljesvag Cagalli är i GSD så är det inte konstigt att hon inte kan aktivera SEED.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är lite konstigt när en sak från 1979 känns nydanande jämfört med dagens saker.

Hideaki Anno sa ju nu senast att det inte har kommit någon anime nyare än Evangelion på tio år. Tänk om det inte har kommit någon anime nyare än Gundam28 år? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur är det med allt detta Gundam? Jag har sett en del avsnitt av någon Gundam serie. Handlade om nån kille som hette Kira(?) som var en co-ordinator berserk variant :P Hans hem blev sönderskjutet(?), sen blev han och några klasskompisar(?) crew på ett "state-of-the-art" skepp Archangel(?).

 

Sen fick de en gisslan som var en popstjärna hos "ZATF(?)" som han lämnade tillbaka till sin gamla kompis "assulan" <- han heter inte så men det låter så när han säger namnet, så jag chansar Athlan(?). Sen springer de runt i nån öken med robothundar osv. Mer än så har jag nog inte sett, frågan är... vilken av alla dessa Gundam varianter är detta? Eftersom detta är det första och enda jag sett av Gundam så undrar jag; började jag i rätt ände?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gundam seed, är det du snackar om. Den är en fristående gundam serie, med Gundam seed destiny som uppföljare. Gundam Wing är också en fristående serie, sen finns det en lång serie av uppföljare etc, till den ursprungliga gundam serien, men det verkar som dem hoppat av den nu, och kört stenhårt på gundam seed universumet, och kanske blir det en stor rad av uppföljare till denna :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kokaburra: Första Gundam kom 1979, och de "raka" uppföljarna på den, alltså de som utspelar sig i samma värld, samma tidräkning, samma krig, alltså i "Rymdseklet" brukar kallas för UC (Universal Century). Första Gundam börjar "år 0079, Rymdseklet", när Side Three (en rymdkoloni) förklarar sig som ett självständigt rike Zeon och det blir krig mot Jordfederationen.

 

Det är långt ifrån allt som heter "Gundam" som utspelar sig i Rymdseklet. Gundam-purister och tokar kan rada upp dem på rak arm. Vi har Gundam 0080 och 0083 som är klara uppföljare, och några till, men jag är ingen purist och vet inte exakt vad som är vad. De andra är bara variationer, och har som gemensam nämnare typ... att robotdesignen är liknande, inte så mycket mer än det. Sedan 1995 har Gundam Wing, Turn-A Gundam och nu Gundam Seed varit de mest kända (de enda?).

 

De flesta av dessa "icke-Rymdsekels-Gundam" brukar vara rätt hatade av "Gundamisterna", med undantag för "Turn-A Gundam", som var skriven av samma nisse som skrev första Gundam och som i sin stil och story är väldigt mycket samma typ som första Gundam. Och dessutom kan man med lite god vilja tänka sig att det är samma universum som första Gundam.

 

Det som är lite udda med just Gundam Seed är att det är exakt samma story som i första Gundam. Eller nja, näst intill exakt i alla fall. Samma start, samma grundkoncept, samma konflikt, mycket liknande äventyr väldigt tidigt, samma nedstigning på Jorden etc, etc. Så Gundamister betraktar Seed som en typ "modern remake med tjejer som huvudmålgrupp".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...