Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Finns det någon speciell ordning att se alla serier? jag har nu sett Gundam SEED och undrar hur jag ska fortsätta så jag inte förstör allt :P , Gundam Seed destiny eller Gundam wing? snälla svara fort, vill börja nu! :D

 

fortsättningen på seed är GS Destiny, de andra gundam serierna har inget med SEED att göra alls (mer än namnet...).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

hur många olika gundam finns det egentligen?

* 11 TV-serier (530 avsnitt).

* 20 OAV-serier (59 avsnitt).

* 14 långfilmer.

* 8 TV-specialavsnitt.

* 1 Internetserie (3 avsnitt).

* ...samt en drös böcker, TV-spel, mangaserier och specialanimationer.

 

Dessa utspelar sig i (minst) sex olika "tidslinjer".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns de några andra filmer,ovas som innehåller karaktärerna från Gundam Seed och Destiny? Vill se mera av Kira speciellt!

 

det finns ju filmerna (men dem är en ihopklipp variant av seed och destiny), totalt 6st som täcker båda. med en del extra material... som jag inte tror är mkt att skryta om, men nej, inget mer om karaktärerna, vilket rent ut sagt är förjävligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... totalt 6st som täcker båda.

 

Näpp, SEED Destiny Special Edition är fyra "filmer". :) Skulle vara bra ifall någon kunde texta mer än den första, jag vill gärna se om de på något sätt har lyckats fixa dyngan SEED Destiny blev i andra halvan.

 

Måste säga att sista filmen hade ett ännu bättre slut, än Destiny final avsnittet...

Samnt så har Seed och destiny filmerna bättre ljud kvalite som kan få en ens hår att morrra...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken Gundam serie är bäst? Så som jag har hört det så är Turn A Gundam den som är mest sevärd.

 

Min personliga favorit är Gundam X. Sen är Gundam SEED riktigt bra också. Jag föll aldrig riktigt för Turn A Gundam, men jag kanske borde ge den en ny chans..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Måste säga att sista filmen hade ett ännu bättre slut, än Destiny final avsnittet...

Samnt så har Seed och destiny filmerna bättre ljud kvalite som kan få en ens hår att morrra...

 

Åh fan, då kanske man skulle köpa dem bara för sakens skull :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

hmm när ni snackar om seed destiny filmen, menar ni då den med återblickar första halvan och sedan "riktiga" slutet andra halvan? och finns det ytterligare filmer efter den?

 

Edit: ok, så den del jag menade heter "destiny final plus", så det finns fyra filmer efter denna eller har jag missuppfattat helt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom filmer vi pratar om är serien ner klippta till filmer samnt extra klipp osv och det är 4st.

Final plus är avnsitt 50 förlägnd veriation eftersom orginalet slutet var för jävligt dåligt gjort dvs det lämnade för många frågor osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Vet någon när Gundam seed destiny movie 4 kommer ut? vill ta mig tusan se den, och ta reda på ifall man får reda på ännu mera after ending material. :)

 

sen kan jag lika gärna passa på å fråga är det några rykten på gång om någon ny gundam-serie? alltså inte nödvändigtvis i seed universumet utan "bara" gundam?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Läste i den här tråden: http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=5372

och jag vill väll närmare påstå något annat...

 

Då jag inte riktigt är med på hur man använder spoiler taggen så vill jag varna för EXTREMA SPOILERS gällande Gundam Seed.

 

Vi börjar med en historielektion där visst, generna manipuleras i coordinators, så man får en bestämd ögonfärg och liknande. Men pågrund av livmodern så kunde det fortfarande bli fel.

In kommer forskare som vill utveckla en mekanisk livmoder där ingenting kan gå fel. Huvudforskaren(kiras far) använder sin egna son och pågrund av någonting, vi vet inte vad så överlever Kira.

Att han fick speciella gener "insatta" i sig tycker jag inte stämmer. Ingenting tyder på det, vi vet inte ens om hans gener blev manipulerade. Det största experimentet var ju om han skulle överleva den mekaniska livmodern.

 

Det som är litet skrämmande är att nu har jag kollat igenom avsnitt 45 där allt förklaras, och det som är litet luddigt är ju att Hideki, Kiras far antingen blir klonad, och med det resonemanget blir Kira och Mwu bröder.

Men det kan ju inte stämma heller...

 

Så det där fick fasiken mitt huvud att snurra just nu.

 

Cagalli är INTE en coordinator. Att hon kan hoppa in i SEED Mode är närmare starka känslor som sätter igång det. Kira fick det, Athrun fick det, Cagalli fick det, även Shinn fick Seed Mode då de utsattes för otroligt starka känslor.

Hur skulle hon vara det? Hon har ingenting som utmärker en coordinator.

 

SLUT SPOILER!!

 

Men även nu, så måste jag nog sätta mig och kolla igenom de avsnitten igen. Kan ha missat någonting.

 

edit - hade fel med en paragraf, var ju några år sedan jag såg GS sist så det är förståligt att jag missade lite fakta. Men med detta så uppstod nya frågor, som jag inte tror att någon har några svar på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att han fick speciella gener "insatta" i sig tycker jag inte stämmer. Ingenting tyder på det, vi vet inte ens om hans gener blev manipulerade. Det största experimentet var ju om han skulle överleva den mekaniska livmodern.

 

Jo det kan man eftersom Han far säger rakt ut att *jag tänker göra honom till den ultimata coordinatorn medans moderna inte vill igenomföra gen inplanteringen*

 

 

Det som är litet skrämmande är att nu har jag kollat igenom avsnitt 45 där allt förklaras, och det som är litet luddigt är ju att Hideki, Kiras far antingen blir klonad, och med det resonemanget blir Kira och Mwu bröder.

Men det kan ju inte stämma heller...

 

Hur kommer du ens på den slutsatsen när Mwu's far säger att han vill bli klonad av dr hibiki för att han tycker Mwu inte var den son han hade önskat sig. Så nej Mwu är INTE Kiras bror :P och omdu syftar på Kira har samma egenskap som Mwu dvs ett sjätte sinna som varnar för fara så är det för att Dr Hibiki inplanterade dom generna i Kira.

 

Cagalli är INTE en coordinator. Att hon kan hoppa in i SEED Mode är närmare starka känslor som sätter igång det. Kira fick det, Athrun fick det, Cagalli fick det, även Shinn fick Seed Mode då de utsattes för otroligt starka känslor.

Hur skulle hon vara det? Hon har ingenting som utmärker en coordinator.

Cagallis mor och far var Coordinator så deras coordinator gener fick hon när hon föddes automatiskt.

Vad utmärker en coordinator? ingenting igentligen för det som skiljer Coordinators ifrån vanliga personer är att dom lär sig mycket snabbar samnt har en mer stabil kropp imot sjukdom osv. Det sägs också att coordinator måste också gå i skola och lära sig att använda saker som vanligt folk. Dom klara inte av att styra en mobil suite utan träning direkt desutom tror jag inte Cagalli direkt hade nån träning i just mobil suites. Desutom fanns det inte enda vanlig person som hade seed mode i hela serien :P

 

Jag kan hålla med om att seed mode påverkas av Känslor men inte bara känlsor det bevisas när Kira sätter på och stänger av den som han vill desama kan sägas om Athuran. tror nog att det skulle vara många fler som hade seed mode annars jag menar varför fick aldrig Yzak tex eller Rei... Tror ganska mycket kommer förklaras i GS filmen som ska komma detta år nån gång.

 

Ta inte detta som att jag har rätt du har fel utan jag gillar att diskutera just såna här saker.. så skriv gärna några komentarer osv tillbaks också :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det flera än jag tycker att de har tappat lite av karaktärena i Gundam seed Destiny. Det som irriterar mig mest att förhållandet mellan kira och Lacus. Det finns inget genom hela serien som säger att de ihop men samtidigt antyds det till det. Även förhållandet mellan Ahtrun och Gagalli hur slutar det där?

JAg personligen tycker att det skulle ha funnit med i final plus

nu skall det vara rätt XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... totalt 6st som täcker båda.

 

Näpp, SEED Destiny Special Edition är fyra "filmer". :) Skulle vara bra ifall någon kunde texta mer än den första, jag vill gärna se om de på något sätt har lyckats fixa dyngan SEED Destiny blev i andra halvan.

 

Måste säga att sista filmen hade ett ännu bättre slut, än Destiny final avsnittet...

Samnt så har Seed och destiny filmerna bättre ljud kvalite som kan få en ens hår att morrra...

 

 

 

Dum fråga har försökt att få fatt i dessa filmerna men ej fått tag i dem. Kallas de något specilellt eller?

Eller vart kan man fått tag i dem annars?

 

:blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...