Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

ska inte spoila... avsnittet var helt ok, om än lite kort tycker jag :P

 

EDIT:

 

spoiler

måste dock säga att jag tillsvidare inte är imponerad av Gundam STARGAZER, men serien är helt ok. Fick lite Stellar vibbar när hon dog (namn som ja inte kommer på nu?), men som ja tror ja skrev innan så är denna serien mer realistiskt.

 

just nu sitter jag bankar huvudet i väggen för vill lyssna på Stargazer sången igen, men måste dra till skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja man får verkligen se en mörk sida av Gundam Seed, inte för att orginalet var en dans på rosor det heller förstås.

Kan ha fel men det verkar som Sven är en extended eller ialla fall något som liknar det, blev ialla fall klart att han blev hjärntvättat som barn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja man får verkligen se en mörk sida av Gundam Seed, inte för att orginalet var en dans på rosor det heller förstås.

Kan ha fel men det verkar som Sven är en extended eller ialla fall något som liknar det, blev ialla fall klart att han blev hjärntvättat som barn.

 

spoiler

jag tyckte själv det var ganska klart att han inte var extended, ja menar visst han blev hjärntvättad, men extended var väl i stort drogade, hjärntvättad halvcoordinators, om ja inte minns fel så blev dem iaf utvalda, eller snarare man valde gener till dem tror jag. eller dem är det iaf om man läser om extended på wikipedia.org
Second Stage Extended humans were physically and psychologically altered with heavy mental conditioning, performance-enhancing drugs, and extremely harsh combat training. They were more stable than first-stage Extendeds but required regular reconditioning, especially when their trigger words were used to force actions from them.

 

 

jo den här mörka sidan uppskattar jag verkligen, skulle vara kul ifall de gjorde en lång serie med alla sådana här mörka sidor i, eller kanske inte alla mörka sidor, men där dem visar sidorna realistiskt så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok han kanske inte är en extended men han blev förbättrad på något sätt det fick vi just se i avsnittet... eller ... hm... tänk om han är en cordinator som blev fångad som barn och hjärntvättad.

Skulle vara precis den sortens ironi som Blue Cosmos skulle gilla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror inte att
han är en coordinator samnt så är det redan bekräftat att han är det... via storyon om mna ahr läst det det står att det handlar om 1 neutral och 1 coordinator... tjejn med grönt hår är coordi.. tror inte att blue cosmos skulle ta in coordis och hjärntvätta dom direkt om dom hatar dom så mycket ... Och dom ud syftar på att han kan styra Noir bra så är det ju bevisat via shinn att träning ger färdighet :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

boda har fel
boda... Shinn var/är coordinator... hur tror du annars han hamna på coordinatorernas hemsida, däremot är de bevisat med Cagalli och Mwu...

 

Fel ? var har jag fel

jag sa väl aldrig att shinn inte var en coordi samnt att jag menar träning ger färdighet menade jag att han blev så bra som han blev (ha en bra strid med Kria syftade jag på ^^) jag menar Shinn var ju bara en vanlig coordi som sakt hade viljan/vreden att bli bättre starkare osv... läser igenom min egen text igen för säkerhetens skull och ser att det är några(många stavfel som missleder) ^^
Over and out
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är dessa boxar på tradera lika mkt bootlegs som ja tror de är? speciellt med tanke på att de är från samma säljare :P

 

gundam seed box 12-dvd

gundam seed box 6-dvd

gundam seed destiny box 6-dvd

 

sen börjar jag bli lite otålig på att bl a webhallen ska få in madmans utgivning av gundam seed complete box... =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är dessa boxar på tradera lika mkt bootlegs som ja tror de är? speciellt med tanke på att de är från samma säljare :P

 

gundam seed box 12-dvd

gundam seed box 6-dvd

gundam seed destiny box 6-dvd

 

sen börjar jag bli lite otålig på att bl a webhallen ska få in madmans utgivning av gundam seed complete box... =/

 

ja dom är bootlegs så det stinker om dom .. finns skitmkt bootlegs på tradera bruka anmäla det men tradera verka inte bry sig ..

 

discshop.se får in Madman complete boxen imorrn om allt går smort

 

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... vies&&ref=

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Copypasteat från /m/:

 

""The new Gundam novel (and subsequently rumored 30th year anniversary anime) that is being published in Gundam ACE has been revealed as "Mobile Suit Gundam UC Unicorn" with the main suit having a honking ass horn on its head.

 

Reference image: http://s03.2log.net/home/char/image/2006102301.jpg

 

Another image

http://img9.imagepile.net/img9/7091161597476463.jpg

 

Information page

http://blog.livedoor.jp/nekogagotoku/ar ... 23798.html ""

 

 

Undrar om det är denna som det har ryktats att Fullmetal Alchemist-regissören ska ta hand om. Hmm. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

är det bara jag som tyckte sista avsnittet var ganska dåligt framförallt tyckte jag "mecha action scenerna" var grymt usla och bara tråkiga ..

 

spoiler

sen kan det ju inte bli nån fortsättning då dom antagligen dog i slutet för när man ser eftertexterna när killen hittar dom har det ju gått 669timmar och syret räckte i 27 dagar så
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...