Hoppa till innehåll
Anime.se

Us eller Au releaser?


Vargavinter
 Share

Rekommenderade inlägg

Hallå.

 

Jag har alltid köpt all anima från Usa men på senaste så har AU releaserna blivit mycket billigare. Men jag har alltid fått höra att AU releaserna är bara skräp kvalitetsmässigt om man jämnför med US releaserna. Någon här som både har US och AU releaser som kan

berätta om det är någon skillnad mellan utgåvorna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vargavinter:

Ghosting är då en frame dröjer kvar i en annan frame väldigt kort.. ser ungefär ut som att bilden fade:ar in i den andra, mycket obehagligt T__T

Ouch >__<

Har inte jag märkt.. Jag köper dock AU releaser för de är billigare :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köper helst au-import, klart billigast och sortimentet är inte fy skam. Bildkvalitet har varit felfritt hittils, å andra sidan har jag inte örnögon så jag kanske inte ska uttala mig? :)

 

Har iofs inte hunnit köpa så mycket au-import än, men ett par serier står allt i hyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns både NTFS och PAL, men man sorterar in dom alla i olika regioner. Europa kör oftast med PAL Region 2...

 

NTSC, det är inget microsoft-filsystem vi snackar om här =)

 

Ja, Europa (utom Frankrike som kör Secam?) kör PAL och alltid Region 2. Japan kör Region 2 NTSC, USA NTSC Region 1, Australien PAL Region 4.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Kan någon säga mig om Ghibli DVDerna R:4 har dubtitles eller subtitles?

Dubtitles är när textningen följer det engelska ljudspåret. Jag har varit med om det på exempelvis Princess Mononoke från England. Detta är extremt störande för mig eftersom jag tycker bäst om att höra japanska.

 

De jag är mest intresserad av är Kiki's Delivery Service och Laputa: Castle in the Sky.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De jag är mest intresserad av är Kiki's Delivery Service och Laputa: Castle in the Sky.

Rikta då för guds skull in dig på den japanska utgåvan av Laputa (australiensiska utgåvan vet jag ingenting om) eftersom den amerikanska lider av ofantligt urdåligt tajmad textning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köpte den kinesiska utgåvan av Rurouni Kenshin :( och det är inget jag kan rekommendera andra att göra. Den kändes väldigt B (men vad jag kan avgöra så är det inget bootleg) och av 18 skivor så var det 6 eller 7 som inte fungerade som de skulle (inte på PS2 i alla fall, har inte haft tid att testa dem på en vanlig DVD-spelare)

Dessutom så var översättningen inte bra och texten kom inte så ofta samtidigt som talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, jag har köpt Madhouse (AU) versionerna av Laputa: Castle in the Sky och Kikis Delivery Service från webhallen. Jag kan med glädje säga att de INTE har såkallade "dubtitles". Jag ska vid tillfälle köpa resten och kolla hur det är med dem. Texten följer det japanska talet bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, jag har köpt Madman (AU) versionerna av Laputa: Castle in the Sky och Kikis Delivery Service från webhallen. Jag kan med glädje säga att de INTE har såkallade "dubtitles". Jag ska vid tillfälle köpa resten och kolla hur det är med dem. Texten följer det japanska talet bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, jag har köpt Madman (AU) versionerna av Laputa: Castle in the Sky och Kikis Delivery Service från webhallen. Jag kan med glädje säga att de INTE har såkallade "dubtitles". Jag ska vid tillfälle köpa resten och kolla hur det är med dem. Texten följer det japanska talet bra.

Aha, då är det fritt fram med Kikis Delivery Service. Jag har tvekat köpa den eftersom jag har hört att det var någon version som det var knasig textning på, -att det kommer text fast ingen säger något och så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...