Hoppa till innehåll
Anime.se

Animetrivia


jagvillha
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Ledtråd 1: En animé som lär ut att det inte alltid är bättre att agera sin ålder.

 

"..agera sin ålder."?? Jag förstår inte riktigt. Lär den ut att man inte alltid skall följa ramarna för en sk "Fjortis" eller? Jag vet inte riktigt hur du menar. Men GTO verkar vara ett alternativ som dök upp i mitt huvud. Fast frågan verkar inte vara så ställd så jag betvivlar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Photon?

 

Nä.

 

Ledtråd 1: En animé som lär ut att det inte alltid är bättre att agera sin ålder.

Ledtråd 2: En magisk flicka -- fast tvärtom.

Ledtråd 3: Tvärtom i betydelsen att en magisk flicka normalt förvandlar sig till ett äldre alter ego.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det krävs en Mustachio för att veta vad Jungle de ikou är,men det är varken den eller Fancy Lala jag tänker på. Fancy Lala (Mihos alter ego) är ju äldre än Miho.

 

Ledtråd 1: En animé som lär ut att det inte alltid är bättre att agera sin ålder.

Ledtråd 2: En magisk flicka -- fast tvärtom.

Ledtråd 3: Tvärtom i betydelsen att en magisk flicka normalt förvandlar sig till ett äldre alter ego.

Ledtråd 4: Underlig magisk flicka i det att det är minnesförlust som triggar förvandlingen. Om man nu kan kalla det förvandlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns inga magiska flickor i Evigheten om vilken du drömmer. Henne det skulle kunna anspela på har ju inte ens tappat minnet.

 

Dags att runda av. Har ni inte plockat den nu får det bli enklare trådar:

 

Ledtråd 1: En animé som lär ut att det inte alltid är bättre att agera sin ålder.

Ledtråd 2: En magisk flicka -- fast tvärtom.

Ledtråd 3: Tvärtom i betydelsen att en magisk flicka normalt förvandlar sig till ett äldre alter ego.

Ledtråd 4: Underlig magisk flicka i det att det är minnesförlust som triggar förvandlingen. Om man nu kan kalla det förvandlig.

Ledtråd 5:

hint5.jpgMen det är inte hon som är huvudpersonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har ju inte ens tappat minnet.

 

 

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

Jag tycker koma (förvandlingen) borde räknas till minnesförlust, hon kommer ju inte ihåg nåt under den tiden och när hon vaknar så är hon äldre och inte precis sig själv. Men jag fick det där med magisk flicka om bakfoten eftersom det blev så krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hon kommer ju inte ihåg nåt under den tiden och när hon vaknar så är hon äldre och inte precis sig själv.

 

Ja, men det skulle ju vara tvärtom, skrev jag ju. Och hon lider ju inte precis av minnesförlust... men jaja, jag går med på att det var en god gissning. Tyvärr var det inte den jag tänkte på. Nu har ni i alla fall en bild att gissa på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kluriga ledtrådar, om du hade skrivit att den magiska flickan är en fiktiv figur även i serien hade jag tagit det direkt.

 

Nanaka 6/17

 

Tohbe prickar rätt. Men "magisk flicka" syftade faktiskt inte på Magical Domiko, utan på Nanaka själv. Fast hon blir ju yngre när hon förvandlar sig -- om man nu kan kalla det en förvandling.

 

Magical Domiko härskar fett. Kan de inte släppa en Magical Domiko-OAV? Jag står först i kön.

 

bollen över till Tohbe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tohbe prickar rätt. Men "magisk flicka" syftade faktiskt inte på Magical Domiko, utan på Nanaka själv. Fast hon blir ju yngre när hon förvandlar sig -- om man nu kan kalla det en förvandling.

Där ser man. :rolleyes:

Bökigt när det är två magiska flickor i samma serie, även om jag inte skulle vilja kalla Nanaka för magisk flicka.

 

Ledtråd 1. Man kan misstänka att den här lite märkliga magiska flickan är medlem i fackförbundet kommunal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kiki?

Nix

 

Ledtråd 1. Man kan misstänka att den här lite märkliga magiska flickan är medlem i fackförbundet kommunal.

 

Ledtråd 2. Den här figuren hör egentligen hemma i en helt annan serie.

 

Ledtråd 3. Närmare bestämt Soul Taker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...