Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur vanligt är det att killar cosplayar?


Turbogunnar
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det där ett erbjudande? eller ett HOT?

 

Men lägg ner. Du är ofattbart irriterande. Du förstör stämningen på forumet totalt. Skärp dig. Hade jag varit moderator hade jag försökt fått dig bannad för länge sedan.

 

Ser du detta som personangrepp så var det värt det, för det är just vad detta är. Lägg ned.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Varför killar inte cosplayar är för vi är kassa på att sy. Jag har en del saker jag ska sy när jag orkar.... eller om man säger måste sy.

 

Det är iallfall snyggt och sött med tjejer som cosplayar.

Fast nått som är lite underligt ibland är att det finns så många av samma person:) typ Naruto:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min storebrorsa brukar "Lajva" ibland, det är ju ungefär som cosplaying förutom att man klär ut sig till en specifik person i cosplay, eller?

 

vad jag förstått så är cosplay= du klär ut dig till en karaktär och sen spelar du karaktären på det sätt som den är framställd i anime/manga eller spel eller varifrån den nu kommer. Dvs karaktären finns redan gestaltad på något sett.

 

Lajv är när man hittar på en karaktär och sen spelar som man anser att den karaktären borde vara.

 

Men det är snarlikt i mina ögon, man syr ju saker i båda eller hur? Och men tar på sig rollen som någon annan:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Ordet cosplay är en förkortning av uttrycket "costume play" och är i Japan motsvarigheten till det vi kallar för maskerad. I väst är cosplay enbart relaterat till karaktärer med ursprung i japansk populärkultur men för japanerna innefattar det all sorts kostymering, från medeltid till framtid."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Ordet cosplay är en förkortning av uttrycket "costume play" och är i Japan motsvarigheten till det vi kallar för maskerad. I väst är cosplay enbart relaterat till karaktärer med ursprung i japansk populärkultur men för japanerna innefattar det all sorts kostymering, från medeltid till framtid."

 

Sen så finns det ingen direkt standard för någonting så abstrakt. Låt folket utveckla ordets betydelse och se var det kommer att användas mest. Så som det blivit i japan var det säkerligen inte till en början - så som det brukar vara med de flesta saker i allmänhet, de utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...