Hoppa till innehåll
Anime.se

tips tips tips


retta
 Share

Rekommenderade inlägg

ja, hur skulle man kunna förbättra sidan.

eftersom jag själv är en webbdesigner allmänt ser jag bristande "saker" på sidan.

 

  • Stilren, ok..men den är för stilren.
    Åldersgruppen, ja...den sidan ser alltför dyster ut. Allt är för enformigt.
    Mera om anime...mer! Fast iofs, sidan kanske öppnades nyligen?

 

seriöst så vill jag inte gnälla eller så, bara tycker att dahlin kan säkert få den snyggare. gillar hela iden med sidan, att den är mer utav en community. Sen artiklar osv. bara bra, man borde bara utveckla sidan...för den här sidan kommer nog växa, så en mer passande design kanske? Annars gillar jag sidan :D go go!

 

jag skulle också starta en sida, dragonballz.se men orkade aldrig. aja..svårt när man inte har tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja den här sidan öppnade den 30 mars (det var då jag fick mejlet..) så du kanske ska vänta med att ösa på med saker som du vill att Admin ska ändra på.... ;) du ska se att han ändrar saker i sinnom tid, jag menar han är antagligen rätt upptagen med att få klart allt på sidan inann han börjar ändra på sidan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja, hur skulle man kunna förbättra sidan.

eftersom jag själv är en webbdesigner allmänt ser jag bristande "saker" på sidan.

 

  • Stilren, ok..men den är för stilren.
    Åldersgruppen, ja...den sidan ser alltför dyster ut. Allt är för enformigt.
    Mera om anime...mer! Fast iofs, sidan kanske öppnades nyligen?

 

seriöst så vill jag inte gnälla eller så, bara tycker att dahlin kan säkert få den snyggare. gillar hela iden med sidan, att den är mer utav en community. Sen artiklar osv. bara bra, man borde bara utveckla sidan...för den här sidan kommer nog växa, så en mer passande design kanske? Annars gillar jag sidan :D go go!

 

jag skulle också starta en sida, dragonballz.se men orkade aldrig. aja..svårt när man inte har tid.

 

Den dagen en sida blir för stilren är den dagen någon gjort den ultimata hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den dagen en sida blir för stilren är den dagen någon gjort den ultimata hemsidan.

 

eller inte... nämen, beror på vad du tar som stilren för den delen. med stilren, menar jag att den känns för enformig, att sidan kanske skulle kunna vara mer anpassad för en otaku.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den dagen en sida blir för stilren är den dagen någon gjort den ultimata hemsidan.

 

eller inte... nämen, beror på vad du tar som stilren för den delen. med stilren, menar jag att den känns för enformig, att sidan kanske skulle kunna vara mer anpassad för en otaku.

 

Stilren, att sidan inte innehåller en massa onödigt tjafs som inte fyller någon funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

känns onödigt att citera.

 

sidan är inte komplett design mässigt, fråga vilken webbdesigner som helst. den är ok...t.ex. huvudbilden, hur najs är den? jag tycker den ser illa ut. menyn ser bra ut tycker jag. stilig och fin! det finns bra och dåligt.

men tar ni inte kritik här? lol.

 

varför den ska vara anpassad för en otaku, jadu...följer du forumet. så kan jag lova dig att dom flesta som/(kommer) besöker är otakus. :sleep:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

känns onödigt att citera.

 

sidan är inte komplett design mässigt, fråga vilken webbdesigner som helst. den är ok...t.ex. huvudbilden, hur najs är den? jag tycker den ser illa ut. menyn ser bra ut tycker jag. stilig och fin! det finns bra och dåligt.

men tar ni inte kritik här? lol.

 

varför den ska vara anpassad för en otaku, jadu...följer du forumet. så kan jag lova dig att dom flesta som/(kommer) besöker är otakus. :sleep:

 

Då jag inte har något med sidan att göra bortsett från att skriva på forumet har jag svårt att förstå hur du kan se mig som en representant för själva sidan, men men. Huvudbilden fyller helt klart sin funktion, mera så än menyn i min mening.

 

Jag har kollat på forumet, jag skulle inte vilja påstå att jag sett särskilt många som jag skulle beskriva som otakus och jag hoppas verkligen (för deras egen skull) att det inte finns särskilt många om ens några här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det viktiga i en design är ju att det ska vara lätt att navigera och inte för svår på ögonen. och jag tycker helt klart att denna sida fyller dom kraven, ja det är lite saker som skulle kunna vara snyggare. och själva designen kanske inte är så orginell. men det funkar bra helt klart, så jag fattar inte vad du klagar på

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja men va...tål ingen här kritik, och ämnet på tråden är "tips tips tips". men hur som...

 

mackan, man behöver inte gå i en skola för att kalla sig webbdesigner. nej...jag känner många som inte går i en skola, och äger rätt ut sagt flera webbdesigner som arbetar som det. jaha..?

 

Avathar, men visst, jag kan slänga upp en bild jag har gjort, vilket är en design till en sida jag håller på med.

 

Teron, enligt forumets struktur verkar det lite sent. :rolleyes: j-pop? manga? anime?

 

Penpen, läs ämnet på tråden. TIPS! dammit...

 

men som sagt, vill nitar åt er så jaja. sidan är inte perfekt vilket ni verkar tro men så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mackan, man behöver inte gå i en skola för att kalla sig webbdesigner. nej...jag känner många som inte går i en skola, och äger rätt ut sagt flera webbdesigner som arbetar som det. jaha..?

 

Hopp så man kan vara 10 år och kan göra hemsidor i Dreamweaver och kalla sig Webbdesigner då.. Jag känner en som är inne på 2:ra året i högskola. Han går Inriktining Webbdesign, när han är klar får han kalla sig webbdesigner enligt de som lär ut. Visst kan man kalla sig webbdesigner men i terorin är man inte det för man har inga betyg, m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

teron, :sleep: skitsamma orka...läs om tråden? XD

 

mackan, heh...jadu, jag har väl grad och så. jag kallar väl inte alla som har åstadkommit 2 frames och färgen röd och vit för webbdesigner. men jag kan klart skillnaden mellan, bra och dålig.

 

jag behöver inte gå i högskolan för att lära mig att designa en hemsida bättre. jag KAN. skitsamma..jag orkar inte, känns inte som jag blir populärare genom min tips tips tips tråd..

 

hur som, mackan hoppas du fattar vad jag menar. hur som..denna sidan ör FORTFARANDE långt från perfekt. men det vet nog dahlin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jadå jag förstår, men sidan startades den 30 mars om jag inte har fel. Rom byggdes inte heller på en dag, optimeringar mera funktioner m.m kommer nog så småningom eller efter behov. Jag är här mest för forumet så för mig spelar det ingen roll. Jag vill helst inte ha flash menyer-knappar, massor av java script eller annat som segar ner eller gör sidan till en färgcircus. Visst kan säkert flera saker bli bättre och de lär säkert komma i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Penpen, läs ämnet på tråden. TIPS! dammit...

 

vadå.. höll ju med lite :(

 

elaking :rolleyes:

 

tycker ändå inte att en informations sida ska vara för flashig

och till alla som säger att man inte kan vara webdesigner om man är 85a är ju helt bakom flötet.. som om man skulle ha något slags körkort för att vara designer?

 

man kan ju bli konstnär om man känner för det.. samma sak med designer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då Rubriken är "Tips,tips,tips" har jag en liten undran. Var i ligger själva tipsen?

 

ja, hur skulle man kunna förbättra sidan.

eftersom jag själv är en webbdesigner allmänt ser jag bristande "saker" på sidan.

 

Stilren, ok..men den är för stilren.

 

Nån lite mer fokusering om vad du menar?

Åldersgruppen, ja...den sidan ser alltför dyster ut. Allt är för enformigt.

Vilken sida tänker du på?

 

Mera om anime...mer! Fast iofs, sidan kanske öppnades nyligen?

Jo, som du ser av svaren..

seriöst så vill jag inte gnälla eller så, bara tycker att dahlin kan säkert få den snyggare.

Som vi har berört i många andra trådar så är all kritik välkommen men då gärna med förslag om vad och hur den ska göras bättre. Att bara säga att den och den saken är dålig är inget konstruktiv inlägg.

t.ex. huvudbilden, hur najs är den? jag tycker den ser illa ut.

Som sagt var.

 

Har du några konkreta förslag så kom gärna med dem.

Alla vill vi ha en så bra och snygg sida som möjligt.

 

Välkommen hit förresten! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bullseye, orka citera allt det där. blir för mycket i så fall. men i alla fall...

 

Vi börjar med huvudbilden, olika karaktärer i olika kvalite skillnader, det märker ni nog själva. Den skulle man kunna göra snyggare, betydligt snyggare. för det ser gräsligt ut. Man skulle göra nått som passar in med designen bra kvalite på bilderna över...sen kan man byta typsnitt på anime.se - nordens nya anime community...iaf anime.se kan man byta typsnitt ut, så det ser mer smooth ut.

 

själva sidan är ser tråkig ut. kanske för grå på något sätt! dock gillar jag menyn helt ok! ;)

 

skulle få in mera bilder på smidiga sätt så det ser mer smooth ut, så att det blir en sorts flyt med ögat..man kolalr från vänster till höger...och man stannar upp och säger "ahhh eye-candy"! för det är skönt med bilder på sidan.

 

sen den här sidan kommer bli besökt, speciellt av folk under 85 kan jag lova....fast även över 85 med. men främst över 85 tippar jag på. så kan ni tänka er vilken åldersgrupp det kommer förekomma här.

 

ni kan juh tänka er att det finns en viss smakskillnad mellan det? eller hur? dom kanske föredrar en mer flashig sida, (jag gör inte det dock, snabba sidor wohoo) m.m.

 

aja, hoppas du vet vad jag syftade på. trodde inte att jag behövde vara detaljerad. för det är vad jag tipsar om.

 

btw, tack för välkommandet! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Wooo börja inte slås nu!

 

Retta: Som sagts är denna sida hyffsat ny. Det mesta är inte ens klart än. Jag skulle vara ganska slut(och trött på att jobba med hemsidor) om jag hade varit Admin på anime.se. Jag tycker den duger alldeles fint.

Till ditt försvar kan jag säga att du bara gav ett "tips" och så får du kritik för kritiken. Hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...