Hoppa till innehåll
Anime.se

Ichigo 100% anime


nanook
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej alla på anmie.se!

jag e precis ny här så var snälla mot mig! *bugar sig*

 

Fick höra att Ichigo 100% ska bli anime!

Är det någon som vet något om när den släpps? och om det finns nån grupp som har beslutat sig för å översätta den?

 

Började läsa mangan för 3 dagar sen å har plöjt de 13 volymer jag fått tag på, så jag blev oerhört glad när jag fick veta att den skulle komma som anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag förstår vad du menar.

 

Jag gillar inte riktigt heller den här sortens anime och manga, (typ Love Hina å sånt, jag gillar mer Berserk, Ping Pong club, Hajime No Ippo) men Ichigo 100% har jag fastnat sten hårt för av nån anledning.

 

-Tireces- Åh fan! se där.

men vet du om det är nån grupp som börjet översätta den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

-Tireces- Åh fan! se där.

men vet du om det är nån grupp som börjet översätta den?

Det är nog inte lönt att Du frågar; det är ej tillåtet att diskutera amatöröversättningar som distrubieras med videofil digitalt via Nätet. ("Fansubbar", för Er som inte förstår.)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men Junpeis röst var heeelt annat än vad jag hade sett (hört?) framför mig. Trodde inte han skulle ha så skrikig röst.

 

 

Är det någon som vet vilken låt som slutmusiken påminner om? tror det är en svens låt... kanske marcoolio...

 

Tror jag varit med om det förut också fast då hade dom tagit melodi från nån svensk schlagerlåt... är detta vanligt att dom gör?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serien verkar ganska bra. Jump Fiesta OVAn var väldigt bra för ett enstaka avsnitt. Första TVavsnittet börjar bra tycker jag, snygga tjejer och lite skön humor. Här är inte huvudrollen en nörd heller, serien håller en lite "seriösare" ton, liknar Boys Be på ett sätt.

Ska helt klart följa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ichigo 100% verkar helt ok, kollade första TV-avsnittet får nån dag sen. Kan hålla med om att den liknar Boys Be lite, kollade den igår. Jag har varken läst Ichigo mangan eller sett OVAn så jag har inte en aning om hur animen är i jämförelse med dem.

 

Det ska komma en OVAserie i Juni eller så tror jag. Den jag syftade på var ett avsnitt(kommer inga fler) kallat "Jump Fiesta 2004" på 25min. Någon som vet vad Jump Fiesta är? Någon animefestival kanske? Har sett det på andra serier också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ska komma en OVAserie i Juni eller så tror jag. Den jag syftade på var ett avsnitt(kommer inga fler) kallat "Jump Fiesta 2004" på 25min. Någon som vet vad Jump Fiesta är? Någon animefestival kanske? Har sett det på andra serier också.

 

Aaah! det kanske var den där jump fiesta jag såg (Junpei och Aya tar skydd från regn tillsammans), men filen hette "ova ep1", kanske var därför den började så långt in i storyn. Vet tyvär inte vad det är för något... kanske en form av smakprov på hur den skulle bli som anime???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ska komma en OVAserie i Juni eller så tror jag. Den jag syftade på var ett avsnitt(kommer inga fler) kallat "Jump Fiesta 2004" på 25min. Någon som vet vad Jump Fiesta är? Någon animefestival kanske? Har sett det på andra serier också.

 

Aaah! det kanske var den där jump fiesta jag såg (Junpei och Aya tar skydd från regn tillsammans), men filen hette "ova ep1", kanske var därför den började så långt in i storyn. Vet tyvär inte vad det är för något... kanske en form av smakprov på hur den skulle bli som anime???

 

Jag antar, det är ett specialavsnitt iaf, och de som animerade Jump Fiesta är också de som skall animera OVAn som kommer.

 

Vet i varje fall att serier som tex Naruto släpper en s.k. "Jump Fiesta" varje år. Ingen aning vad det är :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Jump Festa är ett konvent som hålls en gång om året ett par dagar runt den 20e december. Olika speltillverkare och animestudior visar upp trailers eller specialavsnitt (som Ichigo OVAn) som brukar kunna köpas på plats. Sen finns det massor med merchandise och även specialgjord sådan för just Jump Festa. Sen brukar det också bjudas in röstskådespelare och liknande.

 

Ichigo100% består av tolv TVavsnitt. Sen finns OVAn från Jump Festan, en OVA som kom för någon månad sedan och så den tredje och sista OVAn som kommer i september har jag för mig. Varav Jump Festa OVAn helt klart håller högst klass. TVavsnitten, andra OVAn och högst sannolikt även den tredje har delvist gjorts i Korea. Tyvärr brukar Madhouse fördärva serier på det här sättet (Tenjou Tenge någon?).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ichigo100% består av tolv TVavsnitt. Sen finns OVAn från Jump Festan, en OVA som kom för någon månad sedan och så den tredje och sista OVAn som kommer i september har jag för mig. Varav Jump Festa OVAn helt klart håller högst klass. TVavsnitten, andra OVAn och högst sannolikt även den tredje har delvist gjorts i Korea. Tyvärr brukar Madhouse fördärva serier på det här sättet (Tenjou Tenge någon?).

Jo, serien var det första riktigt dåligt. En sån anime kan bara inte sluta sådär efter 12 avsnitt. Sen var animationen riiktigt dålig. Alla karaktärer ändrade "utseende" hela tiden. Man kunde vänja sig vid ett utseende för att sedan vid nästa avsnitt nästan tänka "vem fan är det?". I de flesta avsnitten var sen även den andra arcen slarvigt gjord, som om de verkligen hade ont om tid innan sändningstiden och bara kladdade ihop allt. All animation var i princip bara stillbilder där bara munnen på karaktären rörde sig osv osv. Nej första avsnittet var lockande, men resten var ett helvete >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...