Hoppa till innehåll
Anime.se

Rasism och Nogger


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det bara jag som tror att det är svenskar som "kommer på" att det är rasdiskriminerande? Tror nog inte de som det verkligen gäller inte bryr sig, liksom om de skulle döpa en glass till kwai där det dog massor av thailändare och soldater skulle inte jag bry mig.

Liksom hur troligt är det att de som kommer på namnen på glassarna är nazzar? Nästan så jag går och köper en nogger i protest till det här ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag köpte den i dag och jag tyckte den va helt okej. kommer nog köpa den fler gånger. =) tycker iallmänhet att allt det här om rasitiska namn på glassar är bara töntigt. jag köper ändå inte glassen för vad den heter utan för hur den smakar. dom som håller på med sånt här har påtok för mycket fritid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oavsett om folk anser att en glass är rasistisk till namnet eller vad som helst så skiter jag fullständigt i det. Som om jag tänker sluta säga negerboll t.ex.? Jag har kompisar, även mina kompisar har kompisar, som är svarta som faktiskt använder uttrycket 'negerboll' utan att känna sig förnedrad eller vad som helst. Nu får folk ta och ge sig.......

 

För er som inte vet vad en negerboll är så kolla in hemsidan. :rolleyes:

http://www.negerboll.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med, jag såg aldrig någon koppling mellan negerbollar och mörkhyade. Och om man nu VILL se en sån koppling - hallå, negerbollar är ju GODA ju! Det borde väl vara BRA för mörkhyade att bli förknippade med något GOTT, och inte bara med kriminalitet och sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skoj att dom uppmärksammar det NU oxo... vanliga Nogger har funnits och hetat Nogger i många år utan nån reaktion (dessutom är juh negrer bruna och inte svarta så de borde juh varit ännu värre isåfall)

 

och som Ziemon sa om Kaffe latte är juh 100% sant (låter t.o.m mer likt än Nogger och Nigger)

att man slutade kalla Chokladbollar för Negerbollar har jag full förståelse för men detta är bara tönterier samt slöseri på tid o pengar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här om glass och rasism är patetiskt. Jag har t.ex absolut inget emot negerbollar,dom är ju skitgoda! :P Man borde strunta i glassarna och tänka på större grejer. Jisses Nogger black är ju skitgod!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tänkte köpa en nogger black idag för att provsmaka.. fast det satt en turk i kassan @_@

 

Hur visste du att han var turk, och kanske inte kurd? Såg han "turkisk" ut eller? Jag bara undrar av ren nyfikenhet.

 

Mvh

 

Nyfiken i en strut tittar alltid ut

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag menar herre gud, "kaffe" liknar ju "kaffer", och latte och blatte det är ju samma sak., det vet ju alla; så kaffe latte för ju direkt tankarna till kaffer blatte oj oj oj oj.

 

Liksom ge er.

 

Åhja, du själv då som är ledare för Studio Sappari... alltså för SS! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tänkte köpa en nogger black idag för att provsmaka.. fast det satt en turk i kassan @_@

 

Hur visste du att han var turk, och kanske inte kurd? Såg han "turkisk" ut eller? Jag bara undrar av ren nyfikenhet.

 

Mvh

 

Nyfiken i en strut tittar alltid ut

 

för att jag vet att han är det eftersom min gammla klasskompis farsa äger kiosken och de är turkar och det är antagligen nån från släkten som arbetar där eftersom de gjort så på de andra 2 ställena de haft innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här bevisar ju vad GB tänker. Vet dock inte om de här killarna/tjejerna är fullt seriösa. http://www.ownlabel.se/sidor/GBglass.htm

sådana människor borde låsas in... de kan inte vara nyttigt för varken dom eller oss att de går lösa

De är inte seriösa? ^^
Vill du bli vårt utseende utåt? Vi söker engagerade konsumenter för PR-frågor. Om du beskrivs som arg, sur, ragata eller gubbjävel och dessutom kan förmedla detta på bild så är du rätt person! Man eller kvinna spelar ingen roll, vi ser dock gärna att du är förtryckt eller diskriminerad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De är inte seriösa?

asså... jag vill inte tro att dom är seriösa, men de står inte att dom skojjar och det ser juh seriöst skrivet ut...

Jag menar med flera olika mailaddresser och grejjer.

jag hoppas att detta är ett skämt, annars börjar jag på allvar frukta vart världen egentligen är på väg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...