Hoppa till innehåll
Anime.se

Rasism och Nogger


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Ingen har väl missat de rasistiska anklagelserna GB har fått för sin nya glass "Nogger Black". Stötte på en otrolig skön sarkastisk kolumn i Metro!

För många svarta människor är inte glass något man njuter av. Glass är en källa till ständig förnedring, en vaniljmättad spottloska mot en av konstant förtryck förkrympt själ. Äntligen har Centrum mot rasism tagit tag i denna avgörande fråga när det gäller alla människors lika värde.

 

... ödsla inte energi på att bekämpa utvisningar av apatiska flyktingbarn eller tortyroffer. Den omänskliga flyktingpolitiken är bara följden av att vardagsrasism tolereras.

 

Läs hela kolumnen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, jag läste det idag. och FAN vad jag skrattade när jag läste det.

 

först tänkte jag "vad kan dom ha döpt glassen till nu då" sen läser man "Nogger black"

 

sverige har blivit lite fånigt angåend rasist frågan anser iallafall jag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett uppsatta reklam skyltar och sanningsenligt så tycker jag att det är ett ovanligt opassande namn, med tanke på att säger man nångot dåligt/ont om invandrare eller svarta så är man nazist/rasist... sen är det inte mer om den saken...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dumheter tycker jag, varför inte använda tiden och kraften det tar att skriva om och undersöka det här till att undersöka större problem i Sverige.

 

Vardagsracism är kanske ett ganska stort problem, inte vet jag. Men sådant här är bara löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan vad gnälligt det har blivit angående såna här saker. Håller med Mustela, dumheter.

 

Dessutom är ju de som gnäller mest om rasism rasister själva. Iaf vad jag har upplevt det som.

 

Gnälla om namnet på en glass... huga...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken lysande kolumn! När man får frispel så fort det står något med "black" handlar det om fixering och vad betraktarens vill se, precis som hormonstinna femtonåringar som får skrattattacker så fort någon säger avsnoppad, grönsaksstånd eller jag såg en mus i ladugårn.

 

Centrum mot rasism borde inse vid det här laget att ju mer man undviker ordet "neger" desto mer infekterat blir det, och så länge ordet är infekterat kommer rasismen aldrig ta slut.

 

Att attackera ett ord bara för att det liknar nigger måste vara den värsta björntjänst som Centrat har gjort sina protegéer. De kan lika gärna gå på caféer som kallar sitt kaffe svart, jag menar herre gud, "kaffe" liknar ju "kaffer", och latte och blatte det är ju samma sak., det vet ju alla; så kaffe latte för ju direkt tankarna till kaffer blatte oj oj oj oj.

 

Liksom ge er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*suckar* Orka bry sig. Tar verkligen svarta illa upp för att en glass med lakritssmak heter nogger? Den heter ju inte neger eller nigger, coh neger och nigger är inte ens samma sak. Det här går inte ihop för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De som är antirarsister vill tycker ju neger är ett kränkande ord, alltså är negrer mindre värda än ni helt ariska. Så anti rasister gillar inte negrer/svarta? (ursäkta ordvalet) Och är det inte så att neger är en benämning på svarta afrikaner? ursprungligen alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta måste vara det löjligaste och mest korkade jag läst på länge. På vilket sätt skulle det hjälpa att visa hur otroligt korkad man är? Om de nu ska driva mot rasism så får de väl visa sig intelligenta.

 

Jag menar, ska de gå emot hockeyn nu också? De slår ju på svarta puckar, jag har då aldrig sett en vit puck, så det måste väl betyda att vi slår på svarta? Usch, dagens föreningar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som någon sa så tror jag också att de gör kampen mot rasism en björntjänst, det enda man tänker är ju att de är nåra jävla mesar.

Sen vore det ju kul att veta hur många invandrare eller personer med invandrarbakrund som sitter i styrelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...