Hoppa till innehåll
Anime.se

Manga Mania - synpunkter.


Gäst mob
 Share

Rekommenderade inlägg

Vad tycker ni är bra och vad är dåligt med Manga Mania?

 

Jag blev riktigt sur när dom ersatte Blade of the Immortal med Puppet Revolution eller vad den heter, följde glatt Blade och tyckte den var skitspännande osv.

 

Just nu följer jag i stort sett bara GTO, tycker den är grymt bra.

Puppet Revolution var grymt kass, skämten går inte alls på svenska.

Love Hina är en hyffsad manga, bättre anime dock.

Nyheterna och artiklarna är bra och genomförliga, fina "rapporter" eller vad man ska säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

1. Puppet Revolution ersatte inte Blade, den ersatte skrotbilsdagboken

2. Det ska tydligen komma en ny serie vid namn Power! istället för blade, om det stämmer får vi snart se

3. Jag tycker det var bra att de tog bort blade, klart den sämsta serien i tidningen =)

4. LH Animen kommer inte ens i närheten av mangan ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är besviken på Manga Mania.. De tog bort en av få serier jag brydde mig om och njöt av. Och Chobits har jag redan sett hela av. Men, det är den enda serien som jag tycker om i Manga Mania just nu. Love Hina är sug och Puppet än värre och vad har vi mer.. Minns inte. Men jag gillar då bara Chobits...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte läst Chobits så noga heller, mest strötittat, har sett animen såpass långt att jag är strax före fortfarande.

 

Blade var ju väldigt lågt rankad enligt tidningen, men det är tydligen många som gillra den med.

Beror väl helt enkelt på vilka som engagerar sig i att rösta, kunde gått annorlunda om fler hade röstat :)

 

Jag tror puppets kommer falla bort så småningom, den sög ju nåt enormt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker bara det var dumt att ta med en sån serie när dom själva verkar fatta att den kommer vara svår att föra in hos folk.

Jag tyckte inte skämten var alls roliga, för ajg är inte det minsta uns japansk, kan inte japanska eller japansk kultur. Jag är en finsk som bor i sverige, en ganska genomsnittlig läsare. Jämför Love Hina och Puppets, hur bra går dom ihop? Det blir inte mer mainstream än Love Hina.

Dock är ju en vinkel att dom ville ha nåt för dom mer insatta japan-älskarna.

Tycker ändå det var ett felsteg att ta med den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Valet av Puppet Revolution var i mina ögon ganska förvånande. Många av skämten är ordvitsar, och resten är bara lek med japanska kulturreferenser, och tidvis något animé- eller mangabaserat skämt. Serien är ganska kul i original men det som gör att den får svårt att klara sig i översättning är dess natur.

 

På det stora hela är urvalet i Manga Mania ett svårt kapitel. Samtidigt som de gärna vill tilltala galningarna måste de hålla en bred yta för att sälja så mycket som möjligt. Personligen hade jag gärna sett något huvudmaterial som inte fanns på engelska; det hade nog tilltalat oss nördar mer. Eventuellt kan POWER! (som bara alldeles nyligen utkom på engelska) fylla det gapet.

 

Och så var jag barnsligt förtjust i Skrotbilsdagboken.

 

Summan av kardemumman: svårt att tillfredsställa alla. Det finns många olika mangafans och att göra alla glada med en tidning är nog svårt. Förhoppningsvis kommer det i framtiden kunna komma en tidning med lite tyngre material om något år eller två. Eller tre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu ska vi se, rent allmänt tycker jag att det är en bra tidning. även om jag inte för tillfället är speciellt förtjust i varken love hina eller chobits. gto är lätt den bästa serien i tidningen.

 

jag har inget emot att blade försvann. visst var den bra men som jag sagt tidigare så tyckte jag inte riktigt att den passade in.

puppet revolution var ju inte sådär skrämmande rolig heller. mest beroende på att skämten inte är menade för svenskar som inte är speciellt insatta i den japanska kulturen.

skrotbilsdagboken var inte heller någon höjdare :P

 

förövrigt så är jag väldigt irriterad över deras release rate också, de ska släppa tidningen en gång i månaden och ok, det gör de. men de släppar den tidigt ena månaden och sent nästa. sånt blir jag mycket less på.

om de kunde fixa releaseraten skulle jag bli mycket glad ;)

 

så vad är egentligen bra med manga mania? tja, det är ju roligt att få manga i brevlådan lite då och då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag tyckte var mysigt med skrotbilsdagboken var att den var så ärlig: Den var verkligen skriven av en amatörbilmeksnörd och handlade verkligen om hans udda liv och äventyr. Jag tyckte den var kanonkul; man fick liksom insikt i vilket sorts alternativt liv man kan leva. Men jag erkänner gärna att den inte var så överdrivet rolig just som manga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej det var den inte, den hade inget djup fast det behöver den ju inte ha så klart. Men den var så trist tecknat så det känndes som någon seg amrikans serie som finns att få tag i på gamla serietek.

Jag tycker att Puppet Revolution inte var dålig fast inte något bra heller.

En del skämt var inte så dumma på svenska. Men om den här "power" ska ersätta Blade så hoppas jag att den är bra för att Blade var en av fovoriterna. Love Hina mangan är hur mycket bättre än animen som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om den här "power" ska ersätta Blade så hoppas jag att den är bra för att Blade var en av fovoriterna.

 

Tyvärr tror jag sannolikheten för att Blade-diggare kommer gilla POWER!! är ganska låg. POWER!! är en flickserie om romantik och basket. Riktigt bra, om ändå något klyschig. Blade-diggare får nog dock en svår stund. Vi får vänta tills det kommer ett mognare magasin; Blade är ju inte undanstoppat för tid och evighet (om jag uppfattat det rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr tror jag sannolikheten för att Blade-diggare kommer gilla POWER!! är ganska låg. POWER!! är en flickserie om romantik och basket. Riktigt bra, om ändå något klyschig. Blade-diggare får nog dock en svår stund. Vi får vänta tills det kommer ett mognare magasin; Blade är ju inte undanstoppat för tid och evighet (om jag uppfattat det rätt).

 

Hoppas Blade inte försvinner en alltför lång tid bara.

 

Kul att POWER!! är en flickserie. Det blir det lite variation i läsningen ändå...

Ska bli kul att se hur den är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flick och basketserie låter inte överdrivet roligt fast man vet ju inte.

 

Blade är ju inte undanstoppat för tid och evighet (om jag uppfattat det rätt).

Enligt den person som jag pratat med som är redaktör för manga mania sa han att Blade skulle komma tillbaka till sommaren. Vilket är snart.. Fast han kan ha ändrat det. De skulle som sagt planera ett flertal nya manga serier. Men om Blade kommer igen vet jag personligen inget mer om än han har sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hörde att det skulle vara så att de kom i varannat nummer....

Har jag fel.....?

 

Det har jag inte hört något om men som sagt ska det nog komma tillbaka i alla fall.

 

Om jag nu inte minns fel stod det i senaste numret att Blade antingen skulle komma tillbaka i en annan tidning eller som pocket, då den helt enkelt inte passade in i Manga Mania.

 

Tycker även det verkar som Power!! kan bli en skoj serie ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hörde att det skulle vara så att de kom i varannat nummer....

Har jag fel.....?

 

Det har jag inte hört något om men som sagt ska det nog komma tillbaka i alla fall.

 

Om jag nu inte minns fel stod det i senaste numret att Blade antingen skulle komma tillbaka i en annan tidning eller som pocket, då den helt enkelt inte passade in i Manga Mania.

 

Tycker även det verkar som Power!! kan bli en skoj serie ^^

Ok, för vad jag har hört så ska den komma tillbaka men inte förren senare detta år någon gång. Fast de kan ha ändrat en hel del det vet jag ingenting om.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tryckeriet klantade sig och dubbeltryckte en sida i senaste numret. Underligt.

 

Dessutom håller jag inte med om att magiska flickor i första hand slåss mot ondo. De första magiska flickornas alter ego var idolsångare eller trollkonstnärinnor, inte rättvisans kämpar.

 

Men annars var GTO bra som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...