Hoppa till innehåll
Anime.se

Manga Mania - synpunkter.


Gäst mob
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jo blade var ju en av dom bästa...

dom som går att läsa är:

1. Love hina

2. Chobits

3: nja...GTO är ju ganska kass...gillar inte alla fula grimasher.

resten är ju skit...Power är ju inte heller så bra....

 

men jag läser dom :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3: nja...GTO är ju ganska kass...gillar inte alla fula grimasher.

resten är ju skit...Power är ju inte heller så bra....

 

Hmm... GTO är underbar. Alla grimasher är där för att poängtera deras känslor, och så är det i alla serier, men om du bortser ifrån hur det är ritat så tror jag du kan uppskatta den rätt mkt.

 

"Don't judge a book by it's cover" - Modifierat quote :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GTO är ju helt underbar som manga, mycket bättre än animen. Grimaserna och stilen den är teckand på är ju en av de saker som gör GTO så jävla bra. Förstår inte hur man kan sätta Chobits eller Love Hina högre upp än GTO :rolleyes:

Men men, smaken är som baken...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillar inte grimasherna alls...prutar med munnen och blir svettiga som piip....men visst jag gilar konseptet, kul med lite snusk ;)

 

 

och Power läser jag...även om den inte är den bästa.

i det sista numret var det ju extremt lite puppet Revolution typ 3 sidor....kanske är så att den är kort...då tar den ju slut snabbt.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i det sista numret var det ju extremt lite puppet Revolution typ 3 sidor....kanske är så att den är kort...då tar den ju slut snabbt.... ;)

 

Det var väl bara en tillfällighet när Puppet Revolution fick så mycket plats som i början. Power hade ju inte kommit än. Jag tror det kommer var så lite som senast även framöver...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... LH och GTO är båda toppserier, men jag har läst eller läser båda på engelska.. (LH klar, GTO bok 18)

Blade var ganska intressant, men passar kanske bättre i pocket.

Chobits har jag sett, men mangan är ganska annorlunda.. den är inte bra, men lite intressant att följa bara för skillnaden...

Skrotbilen var ganska mysig, jag håller med.. Puppet är snygg, men helt menlös..bara två roliga strippar hittills.

Så Power!... hmm.. den kanske tar sig, inte så imponerad än.

Jag köper dock tidningen varje gång.. jag tycker den är trevlig :)

Och jag vill gärna stötta mangautgivningen i Sverige, det gynnar bara mig! Muahaha... >:D

 

Simon! Skriv inte på samma vis i alla översättningar! Variera språket lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att det gick lite neråt för MM när dom tog bort Blade.

Jag är inte så överdrivet förtjust i LH, Chobits o GTO även om de är bra.

Skrotbilsdagboken är inte än av de bästa serigerna jag läst men ändå den hade sina poänger..

Puppet revolutionär inte ens jag tillräcklig lätt road för, men Power har fasnat för helt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ett par frågor angående nyhetsspalten (s. 6-7) i senaste numret av Manga Mania (nr 5 2004) som var mitt första bidrag till tidningen:

 

1. Tyckte ni som läsare att det var bra val av nyheter?

 

2. Vad föredrar ni: en rapport på vad som är nytt på anime/manga-licensfronten direkt när de annonceras av företagen eller en nyhetsnotis samma månad som serien kommer ut i affären? Själv gillar jag det senare men jag kan tänka mig att inkludera en och annan licensnyhet om intresset finns.

 

3. Vilken nyhet var bäst/intressantast/mest välskriven? Jag är personligen mest nöjd med texten om Gravitation, sedan Monster.

 

Om några orkar svara så skulle jag bli jätteglad eftersom det inte direkt kommer någon annan feedback på just nyhetsspalten annat än de jag frågar direkt i affären. /My

 

Ps. Jag blev ombedd att signera en av tidningarna åt en grabb som köpte den. Det var ett ovanligt fint ögonblick av mitt liv kände jag. ^_____^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla nyheterna var lika välskrivna tycker jag, intressantast för mig var upputtsningen av Nausicaa och Agatha Christie blir anime faktiskt :)

Vad föredrar ni: en rapport på vad som är nytt på anime/manga-licensfronten direkt när de annonceras av företagen eller en nyhetsnotis samma månad som serien kommer ut i affären?

Vilket jag föredrar där är ganska 50/50... licensrapporter är alltid spännande. Så en bra mix av båda saker kan nog vara bra.

 

I övrigt tycker jag tidningen är mycket bra just nu, med undantag för Puppet Revolution... Serierna i tidningen som ligger i topp på min lista är Power!! och GTO

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mangamania är bra men att ta BotI var väl onödigt....

 

Ja, jag tyckte den var ett bra kontrast till de andra serierna, men som de skrev i Manga Mania den blir kanske lite väl blodig längre fram för att gå att publicera tillsammans med det andra materialet i tidningen.

Vi får hoppas att de kan ge ut den i någon annan form i framtiden, kanske i en annan tidning, som deras ambitioner verkar vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mangamania är bra men att ta BotI var väl onödigt....

 

Ja, jag tyckte den var ett bra kontrast till de andra serierna, men som de skrev i Manga Mania den blir kanske lite väl blodig längre fram för att gå att publicera tillsammans med det andra materialet i tidningen.

Vi får hoppas att de kan ge ut den i någon annan form i framtiden, kanske i en annan tidning, som deras ambitioner verkar vara.

 

Jag tror snarare att BOTI släpps i pocketform när den återupptas...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@My:

 

hmm.. får nog leta fram tidningen först :rolleyes: (springer till bokhyllan och fiskar fram den...) sådär :]

 

1. Ja, precis de nyheter jag vill se mer av :] mer än 2 sidor skulle inte sitta fel (eller mer komprimerad text ;))

 

2. Rapport på vad som är nytt på anime/manga-licensfronten helt klart :) man vill ju ligga så långt före i tiden som möjligt, fast en notis när serien släpps vore ju också bra.. oh well, ett svårt val.

 

3. Hmm, de var alla bra och välskrivna, men om jag skulle varit tvungen att välja en favorit så hade det blivit Ghost in the Shell - Stand Alone Complex.

 

Btw.. är det "My" som i "SF-bokhandeln Göteborg - My"? :D eller är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. Rapport på vad som är nytt på anime/manga-licensfronten helt klart :) man vill ju ligga så långt före i tiden som möjligt, fast en notis när serien släpps vore ju också bra.. oh well, ett svårt val.

 

Jag tror helt enkelt att jag gör notiser av STORA licensnyheter, se t.ex. en av notiserna i kommande nummer, men sedan sparar resten till strax innan de släpps i butiken. Snubben/bruden som var innan mig brände av en hel del fina nyheter med helt fel timing t.ex. Angel Sanctuary ca 3 månader innan den fanns i affärerna eller Gungrave, ännu mer fel tidsmässigt. Den var dessutom ingen nyhet då den hade annoncerats ut av Geneon långt innan den gick på TV.

 

Btw.. är det "My" som i "SF-bokhandeln Göteborg - My"? :D eller är jag ute och cyklar?

 

The One And Only My. B)

 

Det är lite läskigt att så många vet vem jag är men jag har ingen aning om vilka de är. ^.^;;;

 

Tack för feedback, de av er som svarat! Om någon mer orkar så tas gärna fler kommentarer emot.

 

Ny fråga: Prylar, soundtrack mm, är ni intresserade av nyheter om det? Jag är mindre intresserad av sådant men kan tänka mig att inkludera nyheter om det är något bra soundtrack på gång emellanåt. Det har ju börjat röra sig på den fronten i och med Geneon music och ADV.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle nog hellre få reda på när DVDs m.m. släpps i butik, istället för när dom blivit licenserade. Vet man att det är dags att spara pengar när någon bra anime man följt ett tag kommer på DVD, eller när en bra film släpps.

 

Omg, att tråden fortfarande rullar (jag skapade tråden med annat konto, men lite strul med e-mail-byte m.m. gjorde att jag inte kommer åt kontot mer.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The One And Only My. B)

 

Det är lite läskigt att så många vet vem jag är men jag har ingen aning om vilka de är. ^.^;;;

 

haha, det är inte så konstigt :P så fårt man frågar något om manga på sf-bokhandeln får man ett svar i stil med "alltså, jag är inte så insatt i manga.. men du kan ju alltid fråga My"

 

Ny fråga: Prylar, soundtrack mm, är ni intresserade av nyheter om det? Jag är mindre intresserad av sådant men kan tänka mig att inkludera nyheter om det är något bra soundtrack på gång emellanåt. Det har ju börjat röra sig på den fronten i och med Geneon music och ADV.

 

jo, det kan ju vara intressant, men om det tar plats från manga eller anime ska det inte vara där :P om det finns plats över och tid så kan det dock gärna smyga in tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ändrat åsikt om GTO nu, den är bra men...om grimarsena är väl inte så fula...

 

I 6:an -04 så har ju POWER gått om GTO hur kommer det sig? , POWER är ju mycket sämre än GTO. :S

 

Amen! Jag tycker iofs att GTO är i en klass över alla andra serier i tidningen. Har dock Power på en andra plats (just nu iaf). Jag tyckte att Love Hina var ganska bra först men man blir fruktansvärt trött på "ge den stackars missförstådda killen stryk"-humorn efter ett tag. Jag önskar nästan att Keitaro kunde ge Narusegawa tillbaka en redig käftsmäll någon gång. XD >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...