Hoppa till innehåll
Anime.se

Manga Mania - synpunkter.


Gäst mob
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker de har valt rätt dåliga mangor till Manga Mania... att börja med att ge ut smått pervade serier som Love Hina och Chobits är inte så bra val enligt mig, nån annan av clamps serier hade varit bra som tex X istället för chobits, och fruits basket hade varit perfekt istället för love hina, azumanga daioh istället för puppet revolution, kenshin istället för blade, eller hanazakari no kimitachi e istället för power, och typ onegai teacher istället för GTO... fast GTO är kanske bra att ha ändå, men lite konstigt mangaval tycker jag de gjort...

å andra sidan tycker jag att det är jätteroligt att de har alla dessa mangor, förutom att jag läst hela love hina, sett hela chobits och läst 5 vols, läst 7 vols av power!! och sett 6 eps av GTO och jag tycker samtliga serier äger, blade och puppet revolution också :D.... men dock längtar jag tills det kommer en shoujomanga-tidning (Shoujo Jump? XD), shoujomanga-freak som jag är. har nån av er sett smakprovet på svenska Shounen Jump än? ;)

 

Fick ett smak prov av shounen jump med posten. Var en liten tidningen som vissade lite om hur shounen jump kommer vara i sverige. Sen fanns de en prenumereations lapp i också. Fick nån mer en sån här?

 

ska lätt prenumerera på den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag tycker de har valt rätt dåliga mangor till Manga Mania... att börja med att ge ut smått pervade serier som Love Hina och Chobits är inte så bra val enligt mig, nån annan av clamps serier hade varit bra som tex X istället för chobits, och fruits basket hade varit perfekt istället för love hina, azumanga daioh istället för puppet revolution, kenshin istället för blade, eller hanazakari no kimitachi e istället för power, och typ onegai teacher istället för GTO... fast GTO är kanske bra att ha ändå, men lite konstigt mangaval tycker jag de gjort...

å andra sidan tycker jag att det är jätteroligt att de har alla dessa mangor, förutom att jag läst hela love hina, sett hela chobits och läst 5 vols, läst 7 vols av power!! och sett 6 eps av GTO och jag tycker samtliga serier äger, blade och puppet revolution också :D.... men dock längtar jag tills det kommer en shoujomanga-tidning (Shoujo Jump? XD), shoujomanga-freak som jag är. har nån av er sett smakprovet på svenska Shounen Jump än? ;)

 

Jag tycker det är rätt uppenbart varför de valt Chobits och Love Hina istället för X och Fruits Basket. De ville göra en shounen-tidning innehållande den typen av serier. Därför jag undrar hur långlivad Power kommer bli, det är trots allt den som står ut mest i dagsläget som att inte passa in.

 

En Shoujo-tidning skulle jag inte tacka nej till om det är iaf hyfsade serier i den. Ja jag har fått shounen-jump smakprovet och kunde snabbt konstatera att jag inte tänker lägga pengar på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har bestämt mig för att prenumerea på shounen-jump.

 

bara en fråga:

 

hur kommer de sig att ja fick en shounen jump förtits tidning?

var de för att alla familjer med barn får de lr vad..

 

Menar du det här smakprovet? Tror det gick ut till alla som får SF-bokhandelns "nyhetsbrev"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag fick den tillsammans med SFboks senaste katlog.

jag kommer nog inte prenumerera på den, eftersom jag bara får ha en prenumeration. (manga mania)

 

och jag har både Shaman king och Naruto, och dom tänker jag förtsätta köpa i pocketform.

 

det ända som jag tycker verkar bra med att jag köper den också är sandland.

fasst den är jag inte heller så mycket för, AKIRA HAR INGEN FANTASI....

tidningen vore kul, men lite onödigt. (för mig alltså.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att börja med att ge ut smått pervade serier som Love Hina och Chobits är inte så bra val enligt mig, nån annan av clamps serier hade varit bra som tex X istället för chobits, och fruits basket hade varit perfekt istället för love hina, azumanga daioh istället för puppet revolution, kenshin istället för blade, eller hanazakari no kimitachi e istället för power, och typ onegai teacher istället för GTO

 

Det är så här att det finns politik i det här. Manga Mania är en Kodanshatidning. X ges ut av Shinshokan, Fruitsbasket och Till de blomstrande er av Hakusensha, Azumanga Daioh av Media Works och Kenshin av Shueisha. Man kan inte blanda dem i en tidning.

 

Att ersätta Love Hina med Fruktsallad hade ju varit helknäppt. De har ju inte alls samma målgrupp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok...Mattesnillet tänker....Hmm...Äh var är miniräknaren!?

Nej jag kan inte hitta den så det får bli huvudet....

 

30 minuter senare: SF: 224:- vanligt: 294:-

Man sparar 70:- om man köper dom från SF.

(utgick från att dom vanliga kostade 49:-)

 

Trodde förast inte att det skulle vara så stpr skillnad, men det var det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok...Mattesnillet tänker....Hmm...Äh var är miniräknaren!?

Nej jag kan inte hitta den så det får bli huvudet....

 

30 minuter senare: SF: 224:- vanligt: 294:-

Man sparar 70:- om man köper dom från SF.

(utgick från att dom vanliga kostade 49:-)

 

Trodde förast inte att det skulle vara så stpr skillnad, men det var det.

 

men beställer man dem över internet (närmaste sfbokhandeln för mig är göteborg och det är way too far away... bor i skåne bredvid lund i en stad som heter staffanstorp) blir ju portot en del...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det var fel att ta bort blade & Skrotbils dagboken :(

 

Lixom Jag tycker att Puppet Rev. inte har charmen som skrotbils dagboken, och power är ju absolut inget som 'imponerar' >:(

 

Först var manga mania en blandning av allt, Manga för äldre(blade), Tjejmanga(Chobits), Skrotbilsdagboken(bara humor), Kill & tjej manga(Love Hina), och Lite vad som helst(GTO)

 

Nu är det mest tjejmanga

 

Min lista:

1 Love Hina

2 GTO

3 Chobits (Stör mig på att chii och dark chii hånglar hela tiden och den är tråkig >:( )

4 Power (Tråkig >:( )

5 Puppet Rev. (Snälla ta bort den >:) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först vill jag upprepa: Power är bra. Jag diggar shoujomanga.

Jag gillar för övrigt alla manga manias serier förutom Puppet Revolution. Den kan väl vara ok ibland, men jag tror att jag inte riktigt hör till den målgruppen som den riktas till eftersom jag jag inte sett och läst tillräckligt med manga och tillhör en annan kultur så fattar jag bara typ hälften och missar uppenbarligen mycket av det roliga med den :S

Men jag tycker det är bra att Mangamania expremiterar lite och finner sitt fäste... även fast det var väldigt synd att Blade försvann :(

Chobits (Stör mig på att chii och dark chii hånglar hela tiden och den är tråkig >:( )

Nä vadå? Jag har då aldrig störts utav det ;)

Shoujo-ai forever!

(även om Chobits inte direkt kan klassas som det, plus att jag inte ska nämna senare omständigheter i serien)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså manga mania suger när man tänker efter! dem har svikit manga fansen runt sverige! några exempel e att ta bort boti! och att ändra på mangakas teckningar... hoppas shounen jump blir anorlunda. japp skulle vara kul att om det kom shoujo jump för det gillar jag mest (visst e jag konstig). en sak till prince of tennis pwns

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

chobits och love hina e absolut inga tjemangor eftyersom dem e lite etchi! >:D

Rätt svar men fel förklaring. Tjejer kan välan också gilla lite småsnusk. Men anledningen till att Chobits och LH är riktade till grabbar och inte tjejer, är ju att det är kryllar av lättklädda flickor i serierna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...