Hoppa till innehåll
Anime.se

Manga Mania - synpunkter.


Gäst mob
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Vilket nummer är senaste numret?

Har inte frågat flickan om hon fått nyaste än, och hon har inte sagt nåt..

Hai! jag har fått det nya.. idag faktiskt.

 

 

Edit:

Och jag kan hålla med om att de klantade sig riktigt mkt med dubbel sidorna, blev lite smått sur..

Men om jag ska vara ärlig så gillade jag faktiskt Power. Den kan nog bli riktigt rolig med tiden. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lite klantigt med dubbeltryckningen. jag hann läsa ungefär halva sidan innan jag kom på att det var en precis likadan sida som föregående sida :P

 

har inte hunnit läsa power!! än men den verkar lovande :)

haha, det var lustigt jag gjorde precis samma sak.

Det nya nummret var riktigt bra och serierna höll sin standard som vanligt. Fast nu har jag en känsla av att ämnet är lite långt borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har nu läst power!! och jag måste faktiskt erkänna att den var mycket härlig :) mycket mysig stämning, härliga karaktärer osv osv. den hamnar på en stark andra plats bland favvo serierna i manga mania, efter gto såklart :D

 

Håller helt och hållet med dig om POWER! - en solklar silverplats! (men efter Love Hina förstås, hehe). :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Power!! var ju jättebra! Söta killar :) Ärligt talat så tycker jag den serien är mer underhållande än Love Hina. Fast det kanske är för att det handlar om en tjej. Det är i alla fall en bra story. Men vilken tjej skulle gå med på att klä ut sig till kille liksom? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Power!! var ett mycket bra nytillskott till tidningen tycker jag ;)

Jag gillar den skarpt!

Kul att de tog in en Shouju serie som nykomling.

Hade nog kanske blivit lite för strömlinje formatt om de tagit in en serie till i stil med Chobits och Love Hina. Bra med lite variation

Jag tycker att alla serierna i tidningen är bra just nu, Artiklarna i tidningen är också för det mesta intressanta och bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag läst utav power får mig att att undra vilken idiot som tyckte att den här skiten skulle vara bättre än blade. Men, men den kanske blir bättre med tiden, uppläget var väl inte allt för dumt.

 

Puppet revolution var tråkig. Kanske är det jag som inte kan manga och anime tillräckligt bra för att förtstå skämten, kanske är det bara inte riktigt min humor eller kanske är den bara trist. Klart bättre än skortblisdagboken dock vilket (på något sätt) gör den till ett lyckat val.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja just det ja, Chobits är underbar.... Love Hina är okej, Gto är läsbar och har sina stunder (its HAMMERTIME), Reportagen är ;) och resterande är.... Power återstår att se, dö puppet, dö....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har nu läst power!! och jag måste faktiskt erkänna att den var mycket härlig :) mycket mysig stämning, härliga karaktärer osv osv. den hamnar på en stark andra plats bland favvo serierna i manga mania, efter gto såklart ;)

 

Skönt att jag inte är den enda som gillade Power!! iaf ^^ Trevligt med lite variation, en till serie i stil med Chobits/Love Hina hade blivit rejält tjatigt =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får citera mitt eget inlägg :)

Jag tycker att alla serierna i tidningen är bra just nu

 

Jag glömde bort Puppet Revolution i det resonemanget, den serien engagerade inte mig speciellt mycket... Visst det är bra med variation men jag tycker inte att den håller alls samma höga klass som resten av utbudet i tidningen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas på att inte blade kommer tillbaks i nån form i manga mania, för jag har precis inskaffat 2 böcker med dom på engelska, som är rejält mycket bättre och mer personlig, dock så läser man dem på amerikanskt vis. :sleep:

 

Power!! var väl underhållande:)Men så kan man knappt se nån speciell skillnad på ungarna, dom har inget som gör dom direkt speciella :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Power!! var väl underhållande:)Men så kan man knappt se nån speciell skillnad på ungarna, dom har inget som gör dom direkt speciella :P

 

Det håller jag helt med om jag har lite svårt att skilja dem åt.

Hoppas man kan det tills vidare i serien för annars kan det mistolkas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skippade att köpa Manga Mania då BotI inte fanns i tidningen...

Blade och GTO var enda anledningen till att köpa MM...

Manga Mania inledde bra, med en trevligt mix av skapliga mangas, av vilket några var riktigt bra, men utan blade finns det bara en riktigt bra manga kvar i tidningen, och jag lägger knappast 45 kr på ett GTO kapitel jag redan läst....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med... Det finns inte mångra bra serier kvar att se sedan de tog bort Blade of The Immortal. Chobits var ju bra.. till en början. Och GTO och Love Hina suger som satan. Och alla andra serier är patetiska och tråkiga. Till och med Naruto är bättre än de flesta serier i Manga Mania. Skulle de sätta in Naruto, Full Metal Alchemist och 3x3 Eyes så skulle jag ha större nytta av Manga Mania. Nu är det det enda jag köper för att sponsra Mangan och Animens framsprång i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv måste jag säga att Power var riktigt bra...men jag blev väldigt sinnad över att ett mästerverk som Blade Of The Immortal var tvungen att lida...skrotbilsdagboken var tyvärr bland det sämsta jag läst...

Min Manga mania lista...

1. Blade Of The Immortal

2. GTO

3. Love Hina

4. Power

5. Chobits

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför folk har så mycket emot Skrotbilsdagboken. Humorn i den var ju klart mer välriktad än Puppet Revolution, som inte verkar veta vart den vill.
Jag har inget större emot skrotbilsdagboken men den blir lite seg efter ett tag trots sin kort längd.. Det händer inte så mycket kan vara det? Fast den är nog en av de sämsta i MM
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det händer inte så mycket kan vara det? Fast den är nog en av de sämsta i MM

 

Charmen är ju att det är en halvfiktiv dagbok av en omdömeslös bilmecksentusiast. Det är inte det att humorfaktorn är hög, det är det att den är en sån underbar bild av hur knäppt ett liv kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...