Hoppa till innehåll
Anime.se

Manga Mania - synpunkter.


Gäst mob
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

jag va nere vid ica idag och stog och kolla där i seriehyllan...och vad hittar ja där..jo manga mania... så den köpte ja och har nu läst den...=) ska köpa resten nog köpa resten me..=) (börja läsa den hos en kompis och tyckter att det är helt underbart..=)...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Tyckte att den nya serien var tråkig och fattar egentligen inte varför DEN får vara med i tidningen istället för Blade, den nya serien var rätt sjuk när den där tjejen fick örfilar och dessutom kommer det upp en varnings text innan mangan börjar.

Jag undrar verkligen om Manga Mania förstår hur många mer läsare som kommer dras till tidningen om de tar Blade tillbaka.

Aja, får hoppas på att de släpps som pocket...

 

Det skulle också vara kul om GTO kommer som pocket. Det är den enda serien jag egentligen läser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Power!! var ju jättebra! Söta killar Ärligt talat så tycker jag den serien är mer underhållande än Love Hina. Fast det kanske är för att det handlar om en tjej. Det är i alla fall en bra story. Men vilken tjej skulle gå med på att klä ut sig till kille liksom?

 

jo, jag skulle! :D

 

Elwin_Baltia

Power!! skall banne mig vara kvar. Det är bara bra om Manga Mania blir varierande.

 

håller verkligen med!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte Tårarnas Luncheondagbok var toppenbra, men jag blev lite förvånad över att finna en så mörk och dyster serie i Manga Mania. Åkte inte Blade ut för att den var för rå? Tycker denna är ännu värre, om man ska tänka i de banorna.

 

Ser fram emot andra halvan i nästa nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag blev lite förvånad över att finna en så mörk och dyster serie i Manga Mania.

 

Mörk och dyster...?

 

Läs den igen. Det är ju niohundra procent humor.

 

Men jag kan förstå om folk finner den svår att förstå. Tro inte att den är allvarligt menad som Evighetens invånare (alltså Blade). Den är bara helt fullkomligt sjuk. Det blir lite konstigt att dela upp den i två delar sådär, men det var oundvikligt.

 

Läs om den igen för vad den är. Den är ju kanonrolig.

"OBS! Denna manga innehåller fult ord, lögner och vansinniga fördomar"

 

Tyckte att den nya serien var tråkig och fattar egentligen inte varför DEN får vara med i tidningen istället för Blade

 

Därför att Tårarnas luncheondagbok är 70 sidor lång och funkar som ett litet gästspel. Det gör inte Evighetens invånare tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt talat. Tårarnas Luncheondagbok var den mest klockrena serien i Manga mani sedan skrotbilsdagboken. GULD så det förslår. Bara ett citat som "det finns en avgrund mellan män och kvinnor som bara kan överträdas med samlag". Ingen smygborgerlig nymoralism här, inte. Fortsätter den där tidningen i den riktningen blir den ju snart köpvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst syntes det att den inte på långa vägar var seriös vid första läsningen, men jag tycker ändå den är dyster. Vansinnig ja, och fasligt mörk. Nu har jag ju bara läst din översättning och inte djupdykt i serien som anstår sig en översättare, men jag har svårt att se den som en ren humorserie även om den är menad som en sådan.

 

Tro inte att detta är negativ kritik på något vis, jag älskar den ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, den var trevlig... mycket fin.

Men "tårarnas luncheondagbok"? Vad ska det betyda? Simon.

Förklaring på titeln tack.

 

De borde göra ett mörkare magasin, med fina serier som Ghost In The Shell, Blame! och Stone...

Synd att Excel Saga är på Shonengahosha, annars vore den klockren i MM...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...