Hoppa till innehåll
Anime.se

Pokémon


Geo
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Pocket Monsters (Pokémon) sändes på Japansk TV (kanal:TV Tokyo) 1997-2002. Pocket Monsters Advanced Generation (Pokémon Advanced) sändes mellan 2002-2003. TVspelet har däremot funnits längre. Eftersom att Pocket Monsters bygger på spelen.

ok, då tänkte jag i alla fall rätt om serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

Såg Pkmn igår morse av en ren tillfällighet :P Älskade det fenomenet för typ 4 år sen, blev dock inte riktigt lika underhållen som förr i tiden. De sänder Advanced Generation nu, för de som undrar.

 

Rent anime-mässigt tycker jag nog Digimon är bättre författad, även om den också blir jävligt mycket tjatigare för varje ny säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kolla på Pokémon nere i egypten.. fast det va på tyska :D

 

 

På tyska i Egypten?! haha

 

ja.. det gick andra serier på tyska också.. digimon, Dektektiv conan, yu-gi-oh, one piece och nån sailor moon liknande anime. det gick alla på samma gång i något som kallades "pokito" eller nått sånt. (allt var dubbat till tyska utan någon text, de dubba till och med han som brottas med krokodiler på animal planet till tyska)

 

fast det konstiga är ju just att de hade tyska kanaler där, fast det fanns en egyptisk kanal också på hotellet, där va det engelskt tal med arabisk text.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varning!! Detta matrial inehåller mycket hat och avsky, är du ett Pokémon fan bör du ej läsa nedanstående för ditt psykiska välmåendes skull

 

Avskyr Pokémon till största delen för att de antagligen är den absolut mest komersiella serie (eller produkt) genom tiderna... tillverkarna använder sig av låga knep för att lura föräldrar på cash.

Istället för att göra ett spel gör dom 5, 6 stycken vilket hade varit helt ok i längden, många bra bra spel serier finns i serier om 10 (megaman och final fantasy t ex) men när dom släpper pokémon silver gold crystal red och blue på mindre än ett år är det uteslutande för att dom vet att varenda unge i världen springer till mamma eller pappa och säger "pappa pappa pappa jag vill ha den snälla snälla snälla" och antingen skämer föräldrar bort sina ungar eller orkar de helt enkelt inte me deras tjatande så ungarna får alla sina Pokémon versioner av spelet... alla episoderna av serien... alla långfilmerna, spelkorten och kramdjuren.

detta tycker antagligen tillvärkarna e skit bra... desto fler produkter dom kan trycka in på ett år desto mer cash kan de pumpa föräldrar på...

att utnytja föräldrar genom barn e bara lågt.

så mycke cash som Pokémon omsätter borde inte vara lagligt...

och jag menar "vad" är pengarna egentligen omsatta på?

Små puttinuttiga låtsas djur som folk låser in i bollar och ända gången de får komma ut blir de brutalt misshandlade för människors nöje.

ska inte gå in på moralen i de hela... då skille detta inlägget bli 2 a4 papper till.

kort sagt... död åt pokémon och allt som har me denna parasit produkt att göra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sa aldrig att spelen va dåliga (har aldrig spelat dom so I wouldn't know)

bara att jag hatar deras låga knep att lura föräldrar på pengar

 

och jo... digimon e mycke sämre serie (vet inte om den finns som spel) men just därför e de inte lika stor heller så dom har inte möjligheten att mangla ut 6 olika spel på ett år och sälja alla... jag behöver inte hata digimon... jag kan peka och skratta, de räcker

hade situationen varit omvänd hade min avsky riktats mot digimon istället

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg typ första säsongen som gick på TV4 för några år sedan, tyckte den var ganska ok, älskade ju pokémon spelet till gb (jag hade ju då blue-version och knäckte de flesta). Men filmen däremot var ruskigt dålig, jag har sett 2 tror jag - båda lika dåliga. Men i helhet är det inte så dåligt, bara mer för de lite yngre barnen XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, jag gillade pokemon ganska mycket när jag var mindre, men jag gillade ändå inte när team rocket kom stup i kvarten och förstörde allting! Visst, skoj i några avsnitt... Men man tröttnar snabbt. Pokemon spelen är däremot roliga (till gameboy) förresten, jag har tatt mig tiden att lära mig alla namnen, (tror jag) utantill, och sånt -.-; men jag är ändå inte det största fanet, men trots allt, det som pokemon "går ut på" är ju en ganska bra ide, men dom vill ju bara tjäna pengar. Inget fel med det, det är ju mänskligt.

 

(Jag har inte läst alla inlägg. Men det här var bara min åsikt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men dom vill ju bara tjäna pengar. Inget fel med det, det är ju mänskligt.

 

(Jag har inte läst alla inlägg. Men det här var bara min åsikt.)

 

Stör mig inte på ATT dom tjänar pengar... de e HUR dom gör det som stör mig, e de inget fel i att tjäna pengar kan juh alla i världen börja langa knark... men folk gör inte de för att de e omoraliskt och dessutom olagligt och de borde vara olagligt att tjäna pengar på att föräldrar inte orkar me 3 ungar som tjatar 4 timmar i streck 5 dar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pokémon tyckte jag om förr men avsnitten handlade alltid om samma saker det hände liksom aldrig något nytt!! Man visste redan i förväg nästan allt som skulle hända!! Och dessutom blir det tjatit i längden!

Om man ska gå in på filmerna så är dem tre första shit men pokémon 4-ever är rätt okej för att vara pokémon.

 

Sedan måste jag bara klaga eller motsäga rättre sagt!!

Jag minns inte vem det var men nån hade skrivit i detta forum att Digimon är ungefär det samma som Pokémon och det kan jag säga dej att det är det INTE!!

 

Jag kanske verkar en aning dum eller knäpp men jag tycker inte om att folk jämför digimon med pokemon för det är absolut inte samma sak. Säger det bara för digimon står mig nära av en speciell anledning!! Men ingen ska ta illa upp av detta inlägg men klaga gärna på mig!! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar kolla på Yugioh på söndagarna(undrar varför, så bra är den inte.)och då är det Pokémon före så man ser en del.För längesedan när

Pokémon började sändas i TV4 så spelade jag in VARJE avsnitt så nere

i källaren har vi en pepperspåse med massa inspelade filmer, o där ligger

pokemon II pokemon III(avsnitt alltså)osv osv.Har alla tre filmerna, men

ettan är bäst!Jag brukar irritera mig på att ingen inser Animén, dom vet

knappt att Pokémon är animé och kallar det barnprogram >:) !´Digimon

är enligt min åsikt MYCKET sämre än Pokémon!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom vet

knappt att Pokémon är animé och kallar det barnprogram >:) !!

Pokémon är ett barnprogram, det kvittar väl om det är animé eller inte.

 

Det finns väl barnanime? Eller? :S Men det jag tycker är bra med pokemon är nog mest dom söta monstren ;) förutom Pikachu! >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan måste jag bara klaga eller motsäga rättre sagt!!

Jag minns inte vem det var men nån hade skrivit i detta forum att Digimon är ungefär det samma som Pokémon och det kan jag säga dej att det är det INTE!!

 

Klart de inte e EXAKT samma sak... men konceptet e likadant i båda... småpojkar och småflickor har fickorna fulla me fantasi monster som de använder för att nita andra med... sen e storyn annorlunda (om jag fattat de rätt, har inte sett mer än enstaka avsnitt)

men som sagt... konceptet e fortfarande precis samma sak

 

(tror till och med att monstren i båda serierna utväcklas på ungeför samma sätt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker inte heller att de är samma sak, men som Pale Shade sa så har det liknande koncept... fast det om uvecklingen är inte samma grej...

 

den största skillnaden är nog att de som producerat digimon vet när en/ett serie/spel är uttjatat och ska tas bort... (digimon är väl slut? eller finns det nån japansk serie efter det att den serien som sändes på tv3 avslutades?) och då även vet var och hur man avslutar en tv serie utan att dra ut det i 300-400 avsnitt med exakt samma enformiga karaktärer och med samma gamla vanliga team rocket som alltid får bank och flyger lång som S*tan och försvinner i en stjärna (eller vad man säger...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker inte heller att de är samma sak, men som Pale Shade sa så har det liknande koncept... fast det om uvecklingen är inte samma grej...

 

den största skillnaden är nog att de som producerat digimon vet när en/ett serie/spel är uttjatat och ska tas bort... (digimon är väl slut? eller finns det nån japansk serie efter det att den serien som sändes på tv3 avslutades?) och då även vet var och hur man avslutar en tv serie utan att dra ut det i 300-400 avsnitt med exakt samma enformiga karaktärer och med samma gamla vanliga team rocket som alltid får bank och flyger lång som S*tan och försvinner i en stjärna (eller vad man säger...)

 

Det går hem hos småbarn, och det som går hem fortsätter. tydligen va inte digimon lika stor framgång som pokémon blev och därför inte lika utdragen som pokémon.

 

jag menar, Elvis är död men tjänar håvar fortfarande in pengar på sina gammla låtar. varför? jo för det går hem hos konsumenterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...