Hoppa till innehåll
Anime.se

"feodala japan" & "medeltiden"


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Av de där har jag bara sett Princess Mononoke, så jag vet inte exakt vad du är ute efter, men InuYasha är en mycket bra serie som utspelar sig i feodala japan.

 

Man tackar! ska kolla upp det med en gång :)

Inu Yasha är väl skapat av Rumiko Takashi?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har ju alltid Fushigi Yuugi. Visserligen föll den inte i min smak, då den kändes lite som "Yu Yu Hakusho meets Sailor Moon", men den har många fans som nästan avgudar den, så den är väl värd att ses, antagligen.

 

Samurai Deeper Kyo finns ju också. Visserligen blek i jämförelse med Rurouni Kenshin, men Kyo är inte lika vek som Kenshin, så det jämnar ut sig till slut.

 

Record of Lodoss War är ju visserligen en väldigt seriöst fantasy-anime, men om det går lika bra med komedi, så finns det hur mycket som helst. Mahou Senshi Riui, hela Slayers-serien, Gokudou-kun Manyuuki, Dragon Half, Dragon Pink, El Hazard: The Magnificent World, Mahoujin Guru Guru och massa mer!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar 'Peace Maker Kurogane'.

 

1. För jag är fanbo&fangirl

2. JAG gillar handling och hur den utvecklas

3. Otroligt bra animerat

4. Okita Souji är med ^^

 

Kan tänka mig att jag får en del 'flames' efter att ha sagt detta men jag föredrar PMK före Kenshin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte Dragon Pink hentai? Men i alla fall.. vad jag hört/förstått så ska Tales of Eternia också vara lite fantasy-aktigt. Sen kan du alltid gå in på http://www.animenfo.com/ och söka efter "fantasy"-serier. ^^

Jovisst är Dragon Pink hentai, men vad spelar det för roll? Underhållande fantasy/komedi. Den är ju inte direkt som Wordsworth.. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av de där har jag bara sett Princess Mononoke, så jag vet inte exakt vad du är ute efter, men InuYasha är en mycket bra serie som utspelar sig i feodala japan.

 

Man tackar! ska kolla upp det med en gång :)

Inu Yasha är väl skapat av Rumiko Takashi?

 

Stämmer det ;) Min favvo serie :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sett lite på Guru Guru så jag förstår nog hur du menar.. Fast jag vill nog ändå inte se Dragon Pink.. :rolleyes: Jag håller mig till Full Moon o Sagashite och liknande serier ;)

 

Full Moon o Sagashite, ah, helt klart en bra serie! :D (fråga inte varför för jag vet inte men den e hur bra som helst)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm... Inuyasha: Sengoku Otogi Zoushi (A FEUDAL Fairytail) är grym ^_^ Kul när dem använder rösterna som var i Ranma½ också :P hörde att varge gång Yamaguchi kappei (Inuyasha/Ranma) skriker/säger etc "Kikyou" brukar han av misstag säga Akane :P eftersom Kikyou's röst är Hidaka Noriko (Kikyou/Akane) XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samurai deeper Kyo är en jäkligt rå anime!! :D

Jag tycker den är lite löjlig.. Han huvudpersonen står emot värsta blaffiga monstret på 8 meter eller nåt så drar han lite med fingrarna på sitt svärd och hugger ett slag så dör monstret :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...