Hoppa till innehåll
Anime.se

Gun X Sword


Rawk
 Share

Rekommenderade inlägg

Sådär, nu har man tagit sig en titt på första episoden, som tidigare förhandstittar och filmklipp som jag har tagit del av så har den serien onekligen potential. Sen att den blev licenserad på en gång är alltid trevligt för en anime-samlare som jag själv.

 

Hemsidan finner du här.

 

Mer information finner du här.

 

Trailer finner du här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skaffa real alternative (googla real alternative) så får du bara dekoderfiltret och slipper resten. Sen så är real player ganska snällt nuförtiden eftersom real networks insett att folk inte vill få en massa onödigt skräp på köpet.

 

Jag gillade Gun x Sword. Inte den typ av serie jag brukar gilla, men den var helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även fast det har blivit snällare så finns det ingen anledning att skaffa realplayer. Som sagt, Real Alternative ska du ha, och sen kör du som vanligt med din trevliga MPC. ;)

 

Ser fram emot serien faktiskt. Hoppas det kan bli ngt =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mplayerhq.hu !!! den enda sanna mediaspelaren

Nja, mplayer tolkar inte ens vanliga former av softsubs korrekt (SSA/ASS). Formatering ignoreras och alla rader buntas ihop i en hög längst ned i videon. För att vara exakt så begriper den inte TextSub som i princip alla subbare använder sig av. Skulle man sluta koda in undertexter m.m. i videoströmmen så skulle mplayer få grova problem, dvs som den redan har med diverse MKV- och OGM-releaser. Dessa är inte speciellt utbredda (än) så de flesta har bara inte stött på problemet.

 

mplayerc gör däremot det mesta rätt just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Den var bra tills det började regna magiska robotar från himlen.

Jag får ta och hålla med. Den första episoden tyckte jag var riktigt bra - tills de förstörde allt med robotstriden i slutet. >_<

Jag tyckte att det som förstörde mest var ondingens eviga tjat av "Lucky!" och "Unlucky!" kan han inte säga det på japanska istället så att man slipper störa sig på det lika mycket.

Serien har potential, men den kommer troligen bara att bli ännu en "Omaka-par-som-äventyrar-och-räddar-världen" serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
hur många avsnitt har ni sett än så länge?

 

och vad tycker ni?

Alla. Serien slutade gå för ett tag sedan. Tyckte den var helt okej. Slutet blev betydligt bättre än befarat. Serier av den här typen har annars en tendens att resultera i något helknasigt eller bara någon smaklös deus ex machina. Det enda jag egentligen störde mig på var Wendys frisyr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker serien är ganska bra efter 15 avsnitt, men jag hade väl inte räknat med annat efter som serien är gjord av Goro Taniguich (Infinite Ryvius, Planetes och Scryed). Tycker det verkar som om folk har en automatisk reflex att hata allt som har mechs med, själv kunde jag inte bry mig mindre om det är mechs eller ej så länge storyn och karaktärerna är underhållande så är jag nöjd.

 

Förövrigt så gillar jag Wendys röstskådespelerska Houko Kuwashima (Quon :Rahxephon, Aoi :Infinite Ryvius, Flay :Gundam Seed och massor av andra), tycker hon att har gjort ett mycket bra jobb på många av sina roller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...