Hoppa till innehåll
Anime.se

Nördspel på Närcon


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Eftersom vi inte var med i Närcons infofolder så gör jag reklam för Nördspelsgruppens medverkande på Närcon här:

 

Nördspelsgruppen är en samling folk intresserade av japanska amatörspel, alltså spel som inte är gjorda av storföretag utan av enstaka entusiaster. De flesta av dessa spel är shmup (skjutspel), plattform- eller slagsmålsspel i 2D, och ofta vansinnigt välgjorda. Vem behöver kommersiella spel när man kan ha lika kul med sådana här saker som är lika kul men mycket billigare?

 

"Shrine Maiden" är den spelserie av skjutspel som signaturen Zun har kläckt ur sig i nu snart tio år. Troligtvis det mest kända av alla hemmagjorda spel. Har ett rikt persongalleri med mer eller mindre helknäppa småflickor, som Reimu Hakurei, Marisa Kirisame, Sakuya Izayoi m.fl

 

Vi kommer att närvara på Närcon (http://narcon.sverok.net) i Örebro den 5~7 augusti och där kommer folk att få testa följande spel:

 

Skjutspel

* The Embodiment of Scarlet Devil Shrine Maiden bombmatte-shmup #6

* Perfect Cherry Blossom Shrine Maiden bombmatte-shmup #7

* Imperishable Night Shrine Maiden bombmatte-shmup #8

* Phantasmagoria of Flower View 2-spelars bombmatteshmup enligt Twinkle Star Sprites. Liteversion.

* Moedan "lär dig bombmatteskjutspel" (Shrine Maiden parodi)

* La soeur de barrage Jungfru Maria bombmatteshmup. Styr med musen!

* Master Burner After Burner med Marisa. Liteversion.

* Samidare standard bombmatteshmup

* Parsec 47 psykedeliskt höghastighetsshmup

* rRootage Endast bossar

* Tumiki Fighters plocka upp fienderna du dödat och gör ditt skepp bättre!

* Warning Forever Boss efter boss efter boss

* Twin Seeds Shrine Maiden-artat bombmatteshmup

* Delta Strider [ingen länk] allvägs "åk runt och skjut".

* Gochamaze no arashi horisontells bombmatteshmup med kända animéflickor

* Gundeadligne horisontells supermaniacshmup för 2 spelare

* Kungliga Edoma Engine shmup i isometrisk 3D!

* Psyche Metal the Bleeding blodigt horisontells bombmatteshmup

* Galshell Blood Red Skies ytterligare ett horisontellt bombmatteshmup på blodvägen

 

Slagsmål

* Immaterial and Missing Power Shrine Maiden slagsmål

* A! Låt oss slåss! Come back Azumanga-Daioh-slagsmål

* Jungfru Maria slår dig ("Maribato") Jungfru Maria ser dig-slagsmål

* Battlematic Maiden Mahoromatic slagsmål

 

Plattformsspel och övrigt

* Maid Samba Castlevania-inspirerad plattformsspel med piga

* Drunk Tanies Battle in the Eastern "Röj allt på skärmen" (Shrine Maiden parodi)

* Lethal Application skjut-flyg-plattformspel

* Super Marisa Land Super Mario-spel fast med Marisa

* Ragnarök Battle Offline action-slåss-rollspel 3 spelare samtidigt.

* Sister Princess Gauntlet lite Som namnet antyder, Gauntlet fast med Sister Princess. 4 spelare samtidigt!

GalPaniX Fyll i bilderna på söta flickor och du kommer till nästa skärm med ytterligare en söt flicka!

* Mugi Show-chu Klassisk skärm-efter-skärm plattformsspel med Komugi-chan

* Ruri Shot! blås upp flickornas röda hjärtan som far mot din lillebror och skjut ner de elakt blåa hjärtan av avundsjuka.

* Dash de Leilei Kuta som en tok genom banorna med Lei Lei från Vampire Saviour.

 

Det kommer även finnas försäljning på vissa av spelen, och vad som finns tillgängligt finns sist i tråden http://www.zmanga.se/forum/viewtopic.php?t=4206. på zmanga.se

 

Vi kommer ha tävlingar där du kan vinna något av spelen!

 

Välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Synd att ni inte har med Melty Blood:re act eller Eternal Fighter Zero också.

Eternal Fighter Zero har vi faktiskt, men inte för försäljning. Jag glömde bara bort det eftersom jag inte installerat det än.

 

Finns det en demon på Ragnarök Battle Offline att ladda ner?

Kan man ladda ner demoner?

 

Eh, nej, enligt vad jag ser finns det inget demo på RBO att ladda ner. Du får testa det på Närcon eller Täbymötet. Det är lite krävande för att vara ett nördspel; minst 1GHz vill det ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, vad jag vet så finns det en 2D version av Ragnarök som man kan ladda ner o köra.

 

vet inte om det är samma spel som ni snackar om.

 

EDIT: Kollade länken nyss, och det va samma spel. så antingen var det en demo jag ladda ner o spela eller så va det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går det att beställa spelen någonstans ifrån? För oss som inte hinner åka till NärCon.

Efter NärCon sticker jag till Japan för att -- bland annat -- inhandla ännu fler spel till butiken. När jag kommer hem och saker och ting lugnat ner sig kan jag nog skicka saker.

 

Det finns inga exemplar av Maid Samba som planeras inkomma till Vit Målarduk?

Inte nu, men jag kan nog skaffa i Japan, samtidigt med samma killes senaste shmup Hitogatahappa.

 

Det roliga med nördspel är att man faktiskt KAN hålla koll på utbudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går det att beställa spelen någonstans ifrån? För oss som inte hinner åka till NärCon.

 

Shrinemaidenspelen finns till helt ok priser (ca 130kr/spel) på http://www.paletweb.com/search.asp?Sellect_Platform=13

Där jag köpte mina ex. Mycket snabb, trevlig och relativt billig (om man jämför med tex himeya) webshop.

 

Dom har även en del andra dojinspel och ett relativt rörligt lager som ändras då och då så kan vara skoj att kolla in där ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...