Hoppa till innehåll
Anime.se

Era favoritopening och -ending!


Lolonoa_Zoro_93
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
Word. Denna har jag faktiskt fastnat för utan att ens ha sett animen. Mycket fin låt.

 

Jag blir helt varm hjärtat av den, skäms på dig dock ( :P ) som inte sett animen då den är fruktansvärt bra (har dock bara själv sett de första 4 avsnitten då jag i stort sett bara köper min anime). Lyssnar dock inte på den där versionen längre utan den ännu bättre (och ännu mer underbar) långa versionen, har fått lov att byta batteri på min MP3 2 ggr bara den här vecka ^^'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, den långa versionen är att föredra. Har för mig att den legat i min kollektion av favoriter på YouTube sen några månader tillbaks.

 

Jag har faktiskt noterat Fate/Stay som en av de serierna jag kan tänka mig att kolla, sen när jag får lust att göra det är en helt annan sak ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, den långa versionen är att föredra. Har för mig att den legat i min kollektion av favoriter på YouTube sen några månader tillbaks.

 

Jag har faktiskt noterat Fate/Stay som en av de serierna jag kan tänka mig att kolla, sen när jag får lust att göra det är en helt annan sak ;)

 

Kan tänka mig det, har haft Air på listan ett tag nu men aldrig gjort. Om du vill slippa youtube och lyssna direkt på datorn så är det väldigt lätt att ladda ner ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menar du det? ;)

 

Kanske jag hade gjort om jag hade haft mitt huvudsakliga musikbibliotek till hands. Användar min bärbara dator som arbetsstation nu vilket bara är en temporärlösning när jag inte är hemma. Lyssnar i princip bara på min iPod och den kan jag inte synca med den bärbara _också_. Ibland blir man lite less på Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menar du det? ;)

Nä, eller jo kanske det.

 

Kanske jag hade gjort om jag hade haft mitt huvudsakliga musikbibliotek till hands. Användar min bärbara dator som arbetsstation nu vilket bara är en temporärlösning när jag inte är hemma. Lyssnar i princip bara på min iPod och den kan jag inte synca med den bärbara _också_. Ibland blir man lite less på Apple.

Sucks to be you, själv så har man en gammal skrutt från -05 som fungerar ganska bra och går faktiskt att "synka" (skulle inte kalla det de) med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Olika från gång till annan, men de som dyker upp i huvudet just nu är:

1. Nodame Cantabile - OP - Allegro Cantabile

2. Full Moon wo Sagashite - OP1 - I Love You

3. Honey & Clover - ED - Waltz

4. Honey & Clover - OP - Dramatic

5. Kamichu! - OP - minns inte alls vad den heter

6. Major - OP1 - Kokoro e

7. Manabi Straight - OP - A Happy Life

 

 

JAg vet inte ifall jag tycker att dessa är de besta låtarna, men det är de som jag kommer på utan att behöva tänka efter iaf :)

 

Nu när jag kollar i en lista över serier jag sett så skulle jag kunna skriva ut listan en ganska bra bit, stannar nog här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

usch. finns ju så många bra.

 

Kanon är bara för bra. älskar offbeat pianot.

Higurashi no naku koro ni & kai, men speciellt kai får mig att rysa varje gång.

REC är för söt <3

 

Måste jag välja så får jag nog säga GITS: Stand Alone Complex.

Inner Universe - Origa.

 

Introt "Rise" till second gig kommer på 2a plats med snudd på delad etta.

 

Värt ett hedersomnämnande är "Mezame" som jag tyvärr inte har en aning om var den kommer ifrån.

Den är min favorit i stepmania iallafall. Skitkul att köra på medium (vilket är ungefär gränsen för vad jag klarar av. Tog den på hard en gång när jag var full :blush: )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

usch. finns ju så många bra.

 

Kanon är bara för bra. älskar offbeat pianot.

Higurashi no naku koro ni & kai, men speciellt kai får mig att rysa varje gång.

REC är för söt <3

 

Måste jag välja så får jag nog säga GITS: Stand Alone Complex.

Inner Universe - Origa.

 

Introt "Rise" till second gig kommer på 2a plats med snudd på delad etta.

 

Värt ett hedersomnämnande är "Mezame" som jag tyvärr inte har en aning om var den kommer ifrån.

Den är min favorit i stepmania iallafall. Skitkul att köra på medium (vilket är ungefär gränsen för vad jag klarar av. Tog den på hard en gång när jag var full :surprised: )

 

Är "Mezame" möjligtvis en kombination av rock-trance-opera? Isåfall är jag ganska säker på att det är en insert-låt från Mai-Hime :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är "Mezame" möjligtvis en kombination av rock-trance-opera? Isåfall är jag ganska säker på att det är en insert-låt från Mai-Hime :)

 

That's the one. Hittade den på deezer nyss och där står den listad som Mai-Hime OST.

Jag får väl ta och se dendär Mai-Hime också. Den kan väl knappast vara dålig, med så bra musik? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker att Higurashi no Naku Koro Ni har ett grymt intro?

 

Smugulligt, dock ingenting jag skulle få för mig att kolla på i varje avsnitt...

 

 

Dock så tror jag att jag glömt presentera en gammal flamma, Manabi Straight! OP, ofantligt bra. Sedan så måste jag lite genant medge att jag faktiskt gillar Cromartie High Schools OP :)

 

Death Notes OP är ett riktigt bra sådant, bra musik och väldigt bra arbete med bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...