Hoppa till innehåll
Anime.se

Era favoritopening och -ending!


Lolonoa_Zoro_93
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Favorit OP'n måste nog vara Puzzle från Welcome to the NHK, otroligt bra låt från ROUND TABLE feat. Nino, som dessutom gjort OP-låten i Chobits, ED i Yozakura Quartet och OP i Aria the Animation. Tätt i följd kommer Cowboy Bebop's OP som jag varit förälskad i i flera år. Yoko Kanno är en pärla <3

 

Favorit ED är utan tvekan Yoshiki Fukuyama's Wakugai!! (Work Guy!!) ifrån Kamen no Maid Guy, riktig äg-serie, rekommenderas varmt. Speciellt ED'n :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror mitt absoluta favorit op är det i Munto tv. Det är så... bra. Tänk om serien vart lika bra :/

 

Mycket välgjord OP. Seifuku~ :3

 

En annan OP jag tycker är snyggt gjord är från Soul Eater, men låten har jag faktiskt rätt svårt för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror mitt absoluta favorit op är det i Munto tv. Det är så... bra. Tänk om serien vart lika bra :/

 

Mycket välgjord OP. Seifuku~ :3

Och nissar med grönt hår som skjuter greddigröna bollar mot kameran <3

 

Mm, Soul Eater är väl ok. Tycker låten är som bäst när det inte är någon sång. Så fort han öppnar munnen känns det som något saknas, hur nu det går ihop.

 

Best ed?

http://www.youtube.com/watch?v=EqfTSwciJcg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att välja ut en enda favorit av alla utro och intro jag har hört känns för mig omöjligt. Introlåtar är väl lättare; där har jag One Piece nära om hjärtat, men även en del låtar från den japanska Pokemon. Om jag dock skulle vara tvungen att välja, under pistolhot, skulle det nog bli intro nummer två av One Piece, på grund av nostalgi och allmänt svängig rytm.

 

När det gäller utro står nog kampen mellan .hack//SIGN och Azumanga Daioh. Problemet är att jag gillar de på olika sätt; .hack har en melankolisk och och vacker melodi som resonerar i min själ, medan Azumanga har en glad och lättsam ton som ger mig fjärilar i magen. Det beror helt enkelt på vilket humör jag är på, och jag kan nog inte välja den ena över den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Best ed?

 

Ja.

'_'

 

Rideback verkar vara srsbsns.

 

Outron har jag väldigt svårt att välja mellan. Oftast ser jag inte på dom, och lägger dom inte på minnet på samma sätt som intron. FLCL är väl det enda jag kan tänka på på rak arm som jag gillar starkt. Och Ghost Hunt förstås, men den är ju bara för låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker låten är som bäst när det inte är någon sång. Så fort han öppnar munnen känns det som något saknas, hur nu det går ihop.

 

Precis min åsikt. Jag diggade verkligen riffet i början, men låten i sig är dåligt organiserat. Hans sång är väldigt tjatig och ändrar sig aldrig, vilket jag stör mig otroligt mycket på. Dessutom var Soul Eater's första ED en av de värsta jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken han är det ni pratar om när ni diskuterar Soul Eater? Om ni menar TM Revolution så var det inte han som sjöng i outrot. Han sjöng väl bara första introt så vitt jag vet. Jag måste säga att jag gillar hans röst bättre än hon som sjöng i den andra öppningslåten, även om han inte direkt är nån favorit i vanliga fall.

 

Hur som helst... Jag får sällan favoriter bland intron och outron numera. Jag delar snarare upp dem i sånt man står ut med och sånt som är rent ut sagt olidligt. Däremot är jag extremt förtjust i introt till Jungle wa Itsumo Hare nochi Guu. Animationen fångar knasigheten i serien på ett bra sätt, låten är rolig att sjunga med i och dansande palmer är ju aldrig fel.

 

Ett annat intro som imponerat mig, trots att jag inte sett själva serien det hör till, är Ergo Proxys intro med låten Kiri. Animationen är liksom lite David McKeansk på nåt sätt, med många små detaljer som överlappar varandra. Låten är riktigt vettig den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Däremot är jag extremt förtjust i introt till Jungle wa Itsumo Hare nochi Guu. Animationen fångar knasigheten i serien på ett bra sätt, låten är rolig att sjunga med i och dansande palmer är ju aldrig fel.

 

Helt underbar serie, och har nog tyckt om alla deras OP. Dock så känns ju inte melodin särskilt originell, men spela roll, animationen som sagt är otroligt underhållande :)

 

By the way, Jungle wa Itsumo Hare nochi Guu introducerade "longcat" innan han blev en meme, desu? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

By the way, Jungle wa Itsumo Hare nochi Guu introducerade "longcat" innan han blev en meme, desu? ;)

 

Va? Nu förstod jag ingenting... Vem är longcat? Om du menar katten i Guus mage så, ja, han är lång men jag har ingen aning om han dyker upp nån annanstans. Meme? ^^;;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va? Nu förstod jag ingenting... Vem är longcat? Om du menar katten i Guus mage så, ja, han är lång men jag har ingen aning om han dyker upp nån annanstans. Meme? ^^;;

En "mem" (från engelskans "meme") är ett begrepp som biologen Richard Dawkins införde för att tala om hur idéer sprids i en kultur på ett sätt jämförligt med evolution. (Memer liknas vid gener.) När Internetkidsen talar om memer menar de i princip alltid insiderhumor, oftast från en av de större ansamlingsplatserna för moderna halv- och helnördiga kids, som till exempel bildvisningsforumet 4chan.org.

 

"Longcat" är bara en bild på en lång katt som folk har haft roligt med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller vänta, tar tillbaka det där. Beutiful World är den absolut bästa låten som någonsin associerats med en anime.

 

Håller med till viss del, det är det absolut bästa ED:et som jag har hört men jag vet inte om jag kan gå så långt som att säga att det är den bästa låt som associerats med en anime.

 

Att nämna ut mitt absoluta bästa OP är väldigt svårt och ändras rätt mycket beroende på vilket humör jag är på men Rise är en låt som ligger mig varmt om hjärtat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag vet inte jag har många favvo op och ed!!

op

Shugo chara! doki op1-op2

Shugo chara op1-op2

sailor moon monlight densetsu och sailor stars op

poket monsters op 1

vampire knight

love hina mm

ed

shugo chara

sailor moon

vampire knight

mm

orkar inte rabbla upp alla op & ed jag tycker om så det här får duga!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...