Hoppa till innehåll
Anime.se

Sen när???


-matrim-
 Share

Rekommenderade inlägg

Själv har jag intreserat mig för Anime sen 1987 (notera : född 84) då jag kollade på serier som Starzinger och Cobra, även Silverfang stog högt på listan tillsammand med Rai

 

Men frågan är ju då... hur länge har DU intreserat dig för anime.

 

Jag läste innan på sidan om regels som säger att man ska ha intreserat sig i minst 5 år och sätt 200 serier, jag kan stolt stå upp och säga att jag kvalifiserar.

 

Anime är inget intresse, det är en obotlig sjukdom :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

200 Serier på 5 år... det var inte mycket isf. Svårt att säga hur långt intresse, kanske 1-1.5 år, tror jag är uppe i kring 80 serier än så länge, och trots det är det många av de "kända" serierna jag inte ens funderat på att se ännu.

 

Jag ser f.ö. inte hur du kan räkna det från 87, jag är bara ett år yngre och såg samma serier, men inte skulle jag säga att mitt intresse började då.

 

Jag förstår heller inte vad dessa "regler" är för? Vad blir du om du uppfyllt de reglerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

äs under "Kan du din Manga?" i menyn till vänster, där jag läste om regeln.

 

att jag kan säga att mitt inträsse startade så tidigt är att jag efterd et såg massa anime som jag visseligen inte minns namnet på, men efter att jag såg Cobra och alla andra så fortsatte jag se på mer och mer.

 

för nuvarande har jag en stil som jag märker att det är mest gamla anime veteraner som gillar, och det serier som typ Ai yori aoshi, och andra känsliga serier, man ser lite på hur man ser på anime genom att se vad folk tycker om att se på, själv tycker jag, så som många andra som andra som har följt anime länge att t.ex Dragon ball är en serie som inte hanar på top 1000 direct, jag föredrar att se anime som har känsla och och lite tänkande i, t.ex slutet av Evangelion är RIKTIGT bra, lika så med delar av love hina.

 

Men det är ju hur jag ser det, många skulle nog tycka helt annat, och alla har ju sin egen åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den där regeln är ingen forumsregel om du tror det. Det kanske du inte gör, men det låter nästan så på dig.

 

När jag var mindre visste jag inte direkt vad anime var, men nu efteråt så vet jag ju att det är anime. Intresset för japan och deras kultur (Inkluderar manga och anime förstås) har jag haft länge, men jag tog inte upp det på allvar fören förra året i September. Sedan dess har jag nog sett lite över 40 serier och pumpar på...

Måste nog hålla med dig om att det är en obotlig sjukdom iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet ej när jag såg min första anime. Men jag vet att jag på senare tid har aktivt börja titta på anime sedan två år och nio månader tillbaka då jag laddade ner min första Dragonball episod.

 

Skall man dock räkna med att jag såh Pokémon, Sailor Moon och allting annat på TV bara för att det var "Manga Stil" som jag kallade det då, så har jag sett Anime ända sedan det Första Silor Moon avsnittet visades i sverige. Säkert längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja 8-9 år och ett hundratal serier,filmer + OVas. Robotech var nog den som jag började att se på ordentligt. Men har även några band med Sandybell och Lady Oscar, som den heter på svenska (Rose of Versailles). De är från 1989-1991. Jag passar även in i listan, man jag vill inte kalla mig en.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

":24hx0fzm]Själv har jag intreserat mig för Anime sen 1987 (notera : född 84) då jag kollade på serier som Starzinger och Cobra, även Silverfang stog högt på listan tillsammand med Rai

 

wow, du var tidig med anime, när jag var 3 år gammal hade jag inte en tanke på anime ^^

 

jag började kolla på anime runt 2001 någon gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är också född 84, och jag har sett på anime sen jag var 2 år.

Jag är född i Syrien, och där har det alltid visats så otroligt mycket anime! (och det gör dom fortfarande)

Men jag visste ju inte heller vad anime var då, men jag såg att alla serierna hade likheter med varandra.

 

T.ex att figurerna hade stora ögon, spetsig näsa m.m. sånt som är typiskt anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg min första anime 1991 och det var robotech men då visste jag inte vad anime va.

 

Men mitt riktiga intresse började 1997, och den första anime som jag såg när jag visste att det var anime var ninja scroll och sen dess har jag väl sett några stycken (vet ej). Men det stora intresset kom sommaren förra året sen dess så är jag anime missbrukare >:D Ja det var väl allt (som jag orkar skriva nu,hihi).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt manga intresse började med dragon ball. Kommer inte ihåg när den första svenska pocketen kom ut men det var den som satte fröet för mitt manga och anime intresse. Hade i och försig sett pokemon innan och lite sailor moon men jag hade ingen aning om att det var anime. Idag är jag fortfarande ganska ny inom anime, vilket beror på att jag inte har bredband. Det mesta av det jag ser och läser köper jag (huh, vad dyrt) eller får i stora buntar av cd-skivor ifrån kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja, såg lite anime när jag bodde i usa (91-93) tyckte det var ganska kul men jag var lite för ung (född 88). Men när dragonball började komma till sverige blossade intresset up och jag har sen dess sett 200+ serier och 10+ filmer. Sitter just nu och väntar på naruto 82 och gnäller om bakasans idioti på animesukis forum^^ :) altså jag har blivit en fulkomlig anime galning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon gång 1986. Jag har inte räknat efter hur många serier jag sett, men jag gjorde en listning en gång i tiden och kom fraktiskt upp i ett par hundra.

 

240 serier på 3 år som någon nämnde låter lite väl otroligt. 40 serier per halvår, alltså 20 timmar i veckan? Regelbundet 3 timmar om dagen, i tre år, utan att ha fallerat en enda dag? Har du något liv, eller har du räknat fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon gång 1986. Jag har inte räknat efter hur många serier jag sett, men jag gjorde en listning en gång i tiden och kom fraktiskt upp i ett par hundra.

 

240 serier på 3 år som någon nämnde låter lite väl otroligt. 40 serier per halvår, alltså 20 timmar i veckan? Regelbundet 3 timmar om dagen, i tre år, utan att ha fallerat en enda dag? Har du något liv, eller har du räknat fel?

 

Det finns ju trots allt många korta serier också, så det är nog fullt möjligt. På tre år kommer man ju upp i ca 215 26-avsnitts serier om man ser i snitt 15h/vecka, vilket jag själv inte tycker är så himla mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon gång 1986. Jag har inte räknat efter hur många serier jag sett, men jag gjorde en listning en gång i tiden och kom fraktiskt upp i ett par hundra.

 

240 serier på 3 år som någon nämnde låter lite väl otroligt. 40 serier per halvår, alltså 20 timmar i veckan? Regelbundet 3 timmar om dagen, i tre år, utan att ha fallerat en enda dag? Har du något liv, eller har du räknat fel?

 

Ehurm!.... Jag skrev visst fel där..... 140, inte 240 st... (Skyller på trötthet)

 

Och ja, jag har ett liv (även om det går åt hellvete!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...