Hoppa till innehåll
Anime.se

Nintendo Revolution den 16:e september


Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

Hittade denna glada nyhet ;D

 

revolution7.jpg

Nintendo-bossen Satoru Iwata kommer att gå igenom allt som har med Nintendo Revolution att göra under sin keynote på Tokyo Game Show den 16:e september 2005.

 

Maskinvaran kommer att presenteras och även den numera så mytomspunna handkontrollen.

 

Spännande, spännande.

http://news.spong.com/x?art=9080

 

Själv ser jag fram emot detta ;D

Fortf. så är enligt mig revolution den snyggaste next-gen konsolen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej då, jag har också sett den bilden Hanpusu-kun pratar om och jag har för mig att det var fyra portar.

 

Och plats för minneskort. Kan knappt vänta tills TGS ^^

 

Så... hur tror ni kontrollen kommer se ut? Jag gissar/hoppas på en vidareutveckling av GCns kontroll, med två analoga styrspakar istället för en styrspak och en C-spaken. Samt bättre styrkors. Men det är inte så revolutionerande som de påstår att den är dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så... hur tror ni kontrollen kommer se ut? Jag gissar/hoppas på en vidareutveckling av GCns kontroll, med två analoga styrspakar istället för en styrspak och en C-spaken. Samt bättre styrkors. Men det är inte så revolutionerande som de påstår att den är dock.

 

Ett problem som Nintendo tagit upp är hur svårt det är för den nya generationens spelare att anpassa sig till dagens avancerad kontroller, eller åtminstonde tror att dom inte klarar av att hantera en handkontroll med mer än 2 knappar och ett styrkors(mina brorsöner blir fort väldigt duktiga på alla spel jag sätter framför dom(and it's all a part of my grand master-plan *mouhahaha*))..

 

Så troligtvis lär vi få se nånting med färre knappar och mer touch-gyro-aktiga feats.

 

Exciting times, indeed..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo borde lägga ner tid på att locka utvecklare. Och göra spel för alla ålders grupper annars ligger dom risigt till. Men visst ser man Fram imot rev

 

Nintendo gör spel för alla åldrar..

 

Du menar att Nintendo borde följa mainstream-trenden..

Tycker det är bra att dom inte gör det,

Menar vafan är det för skillnad på X-box och Ps2 tex?

Knapt nån båda har samma spel...

Nintendo däremot har sin egna stil sina egna spel och därför kommer dom alltid stå sig starka

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Frukta icke kära Nintendobröder, ty Nintendo planerar att lansera ett "skal" till Revolutionkontrollen som fungerar som en mer traditionell handkontroll, som man sätter in revolutionkontrollen i. Och vips, så har vi en traditionell handkontroll med Revolutionkontrollens vift-funktioner :)

 

http://cube.ign.com/articles/651/651559p1.html

Bilden är bara en idé om hur det kan se ut. Verkar som om Nintendo inte avslöjat precis allt om revolutionen ännu :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...