Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Hallojs! Namnet var Simon. Kommer tyvär inte undan med att kalla mig grabb längre efter att man fyllt tjugo :( Bor tillsammans med hunden i en pysmysig lägenhet i centrala Västerås. Här hemma går både Spelen och animeérna varma. Som avbryts utav den dagliga träningen till jycken. På sommrarna ligger jag ute på vägen och sliter medans andra sitter hemma och har det bra!

 

De anime(s) som har format mig och som alltid kommer ha en plats i mitt hjärta.

Eureka SeveN

Blood+

Elfen Lied

Bleach

 

Har sett nästan allt som är värt att se i animé väg och diskuterar gärna dessa med folk. Är en aktiv League of legends spelare med en fyra tusen spelade games under bältet. Är jätteglad att se att det fortfarande finns ett sådant här forum. Var aktiv i BCmanga när den sidan fortfarande var uppe. Kommer bli super att lära känna denna community.

 

Så får alla Västeråsbor pallra sig över så man får skaka hand!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej

 

Mitt namn är Niklas jag är 20 år bor för tillfället i Katrineholm och försöker plugga upp mina gymnasiebetyg på distans (Med vissa motgångar...) mestadels av min tid spenderas framför datorn i form av spel och anime har inte kollat på anime så länge började för ca 3 år sen har dock sett ganska mycket.

 

Några av mina favoriter är:

Code Geass

Death Note

Bunny Drop

Naruto

One piece

Clannad

GTO

och några fler som jag inte kan komma på atm :P

 

Jag tar gärna tips på någon mer bra anime att se.

Det var allt jag kunde komma på att skriva för tillfället undrar ni något så är det bara att fråga ^^

 

//Niklas

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjao! Christian heter jag! :) Jag är 21 år och kommer från Falun i Dalarna. Studerar just nu Matematik C för kommande studier i höst och hoppas kunna komma någon vart! Spelar mycket gitarr och lyssnar på ofantligt mycket musik. Mycket jazz, rock och allt som finns där ute. Några fler som är musikintresserade?

 

Animé och Manga har varit mig varmt om hjärtat sedan 2004 då jag träffade en tjej som jag var rätt så förtjust i och som fick mig att gå på Uppcon. Naruto, Bleach, One Piece, Cage of Eden och nyligen upptäckt Sakamichi No Apollosom verkar vara hur najs som helst. Väntar verkligen tills man kan få tag på någon slags översättning och så! Men annars tipsa mig gärna om olika filmer och serier! :)

 

See ya!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sweet! :) Vad lyssnas det på för musik från ditt håll då? Några tips?

 

Jag lyssnar på nästan alla genrer faktiskt och mycket japanskt. Just nu är det mycket Volbeat och glad J-pop men också den gamle trotjänaren Joe Hisaishi som hörs här. Sen diverse chiptune. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Tackar!

 

Enligt min lista är de animes jag har gett högst betyg just nu (och förmodligen då skulle kunna kallas favoriter) dessa:

 

10/10

1. Mononoke Hime

2. Toki o Kakeru Shoujo

 

9/10

Higurashi no Naku Koro ni Kai

Grave of the Fireflies

Kemonozume

Ghost in the Shell (första filmen)

Whisper of the Heart

Paranoia Agent

Comet in Moominland

Detroit Metal City

Paprika

Perfect Blue

Redline

 

Ni kan förstås bara klicka på länken i signaturen och sortera i rank, så ser ni samma som ovan, fast mer detaljerat.

 

Edit: Jag har förresten lite svårt att hitta sidan med reglerna för denna sida. Det visades en liten pop-up med "Villkor" när man registrerade sig, som i princip kunde sammanfattas som "Skriv ej något stötande"; är det den enda som finns?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

angående reglerna så var jag och kollade runt och hittade det här http://www.anime.se/...ya-forumregler/

det är från 2004 men antar att det är det som gäller.

PS: någon mod kanske kan göra en fastnålad version med regler om jag nu inte har missat det någonstans :)

Okay, för att fastställa att jag har förstått reglerna korrekt; i punkt 1-F nämns det att man ej får länka till eller ställa frågor angående fansub-grupper eller hemsidor med piratkopierat material, etc. Vad som ej tas upp är huruvida det är tillåtet att säga sin åsikt angående olika fansub-grupper (så länge inga länkar postas), har jag uppfattat det som.

 

Skulle det vara tillåtet för mig att säga "Angående den nya animen X följer jag grupp Y, då jag anser att de har den bästa översättningen"?

 

Kanske skall undvika det helt och hållet för säkerhets skull...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okay, för att fastställa att jag har förstått reglerna korrekt; i punkt 1-F nämns det att man ej får länka till eller ställa frågor angående fansub-grupper eller hemsidor med piratkopierat material, etc. Vad som ej tas upp är huruvida det är tillåtet att säga sin åsikt angående olika fansub-grupper (så länge inga länkar postas), har jag uppfattat det som.

 

Skulle det vara tillåtet för mig att säga "Angående den nya animen X följer jag grupp Y, då jag anser att de har den bästa översättningen"?

 

Kanske skall undvika det helt och hållet för säkerhets skull...

 

 

jag ska inte säga för mycket då jag inte är någon moderator här och samtidigt så har jag inte varit med och gjort reglerna, men av vad jag kommer ihåg sen jag blev medlem på forumet så har jag nog inte sett någon ens nämna en fansub grupp på forumet så antar att det är lika bra att inte nämna deras namn, någon moderator får väl komma in och förtydliga reglerna.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej Sceleris!

 

Jag har nu läst igenom reglerna på den minimala länken (som kräver förstorningsglas för att upptäckas), och ser att informationen där är något annorlunda jämfört med den tidigare tråden Smaruc länkade, samt följaktligen svarade på min fråga :]

 

Tack för hjälpen, dock!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej hej!

 

Simon heter jag. Tyckte det var dags att bli del av en sån här community. Har länge varit ett fan av anime och TV-spel, men har direkt aldrig haft någon att diskutera mitt intresse med. Vet inte hur bra jag kommer lyckas här, men det kommer troligtvis fungera bättre än med mina vänner.

 

Vi får väl se hur det går. Förhoppningsvis kommer det funka finfint.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...