Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Vad har du sett och läst och vad är dina favoriter?

 

Och välkommen :)

 

:D Jag har sett:

 

Aishiteruzu baby

Ayashi no ceres

Cardcaptor Sakura "inte följt hela serien"

Chobbits

Fruits basket

Fullmetall alchemist

Fullmetall alchemist brotherhood

Fushigi yuugi

Gravitation

Inuyasha "inte sett klart"

Love hina

Midori no hibi

Naruto "sett lite"

One Piece "sett lite"

Peach girl

Ranma

Rurouni kenshin "inte sett klart"

Sailormoon

Samurai deeper

Spirited away

 

Och manga som jag har läst...

 

Kare first love

Fullmetall alchemist

Meru puri

Dengeki daisy

Fruist basket

Fushigi yuugi

Beast master

Punch!

Zettai kareshi

Binetsu shoujo

Bokutachi wa Shitte Shimatta

 

Finns säkert mera men kan inte komma ihåg allt :D

Min favorit anime är Sailormoon ^^ och min favorit manga är fruits basket men jag har flera favoriter :D

 

Tack så mycket! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah juste fan, kanske borde ha kört med en presentation.

 

Hej, kallas för Animas eller Inteanimas beroende på vart man lärt känna mig. Har hållit på med manga sedan 2003 (vet, inte länge) och anime sedan 2006(?). Min stora passion ligger mera åt manga än anime hållet så om jag inte vet något om senaste moe-serie kan vi skylla det på detta faktum.

 

Förutom att läsa massa drös manga skämmer jag även ut mig själv genom att gå och jobba på konvent. Detta gör jag med ett leende på läpparna och ett hat i hjärtat. Vemod!

 

Man ser mig lite här och där på Internet och små till stora konvent här i Svea rike. Säg hej om ni känner modiga nog.

 

Facts: 170 cm lång, arabisk härkomst, 16 år gammal och av kvinnligt kön.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej o välkommen! :) Villken manga gillar du att läsa?

 

Ah juste fan, kanske borde ha kört med en presentation.

 

Hej, kallas för Animas eller Inteanimas beroende på vart man lärt känna mig. Har hållit på med manga sedan 2003 (vet, inte länge) och anime sedan 2006(?). Min stora passion ligger mera åt manga än anime hållet så om jag inte vet något om senaste moe-serie kan vi skylla det på detta faktum.

 

Förutom att läsa massa drös manga skämmer jag även ut mig själv genom att gå och jobba på konvent. Detta gör jag med ett leende på läpparna och ett hat i hjärtat. Vemod!

 

Man ser mig lite här och där på Internet och små till stora konvent här i Svea rike. Säg hej om ni känner modiga nog.

 

Facts: 170 cm lång, arabisk härkomst, 16 år gammal och av kvinnligt kön.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej o välkommen! :) Villken manga gillar du att läsa?

 

Mm, läser helst Shounen och Seinen serier men ja, är inte så värst petig när det kommer till sånt.

 

Läser för tillfället One Piece, Kyou Kara ore wa, Berserk, Akuma to Love Song, Black Lagoon, REAL, Skip Beat (fast den läser jag mest bara av vana), All-Rounder Meguru och lite andra obetydliga serier som jag försöker läsa ikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

What's up people!?

 

Andreas var namnet, är 20 år och bor i hjärtat av våran vackra huvudstad!

och vad gör jag här? Jo mina damer och herrar det ska jag berätta för er! Jag har tråkigt! Så jag tänkte att en forum till skulle ju inte skada ;)

 

Jag har varit intresserad av manga och anime sen jag var 10 sen jag för första gången läste Berserk. Gillar den mesta sortens serier utöver manga också då jag är mer eller mindre uppvuxen med tidningen Heavy Metal. (För er som vet vad det är)

När det kommer till manga och anime så är jag öppen för det mesta. Den anime serie jag följer hårdast nu som jag inte läst/tänker läsa mangan till är one piece. Dom mangor jag följer är Berserk och Hanma baki: Son of oger.

 

Pallar inte göra någon lista. har hunnit bli endel genom åren. den första mangan var som sagt berserk och den första animen var hör och häpna sailor moon på tv4's morgon barn-program. (och det sändes 96 eller 97 va?)

 

That's all you gonna get! hare bra boys and girls!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

What's up people!?

 

Andreas var namnet, är 20 år och bor i hjärtat av våran vackra huvudstad!

och vad gör jag här? Jo mina damer och herrar det ska jag berätta för er! Jag har tråkigt! Så jag tänkte att en forum till skulle ju inte skada ;)

 

Jag har varit intresserad av manga och anime sen jag var 10 sen jag för första gången läste Berserk. Gillar den mesta sortens serier utöver manga också då jag är mer eller mindre uppvuxen med tidningen Heavy Metal. (För er som vet vad det är)

När det kommer till manga och anime så är jag öppen för det mesta. Den anime serie jag följer hårdast nu som jag inte läst/tänker läsa mangan till är one piece. Dom mangor jag följer är Berserk och Hanma baki: Son of oger.

 

That's all you gonna get! hare bra boys and girls!

 

Välkommen Runsi :) Hoppas du får det roligt här på Anime.se :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Det var egentligen länge sen jag registrerade mig på forumet men det var väl typ runt 2-1,5 år sen eller nåt så..Nu kom jag tillbaka hit. Vet inte varför jag inte använt forumet sen dess, men aja xD

 

Kan likaväl presentera mig igen.

Är Jonathan, 18 år från Nybro, Småland iaf.

Är sen lite över ett år tillbaka aktiv medlem på animecka.se under användarnamnet JontiHagane om nån känner igen mig därifrån (;

 

Är mycket mer fullfjädrad otaku och japanofil nu än när jag först kom hit, även om jag var nördig då också så har det ju blivit mycket mer..xD

 

Har vart på 4 konvent totalt varav tre i år (Ichicon i Växjö två gånger, sen årets Uppcon och Meuwcon förra helgen) Kanske nån sett mig där också. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Är ny medlem på sidan och blev idag.

 

Kan väl börja introducera mig också, då det är trådens syfte. ;)

 

~ Heter Steve och är 17 år gammal och bor i Sveriges huvudstad, Stockholm.

 

~ Jag bor ensam med min moder, moder och fader är separerade.

 

~ Jag har alltid haft ett intresse för Animé, den första Animé serien jag såg var One Piece tror jag (?) - Då blev jag först förälskad i Animé helt enkelt.

 

~ Det jag gillar att göra på fritiden, förutom och titta på Animé är väl att sporta. Sport har alltid varit något jag har engagerad i sport och det har alltid varit ett starkt intresse. Musik är också något jag lyssnar på på vardagen, nästan hela tiden. Musik är mitt liv, kan inte klara mig utan det. Kan vara allt från Opera till Death Metal.

 

~ Sasukee ~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

~ Heter Steve och är 17 år gammal och bor i Sveriges huvudstad, Stockholm

 

Steve? Uttalar du det "Stiv" eller "Schtiveh"? Ser nämligen sådär engelskt ut =D

 

Haha, det där gav mig ett glatt skratt. ;)

 

"Stiv" är det rätta uttalet man skall använda. Är halv amerikansk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjoho!Blev just medlem och tänkte att jag kunde presentera mig lite kort även om det är något jag tycker är tråkigt.^^'

Är en 16 årig tjej från Enköping som just börjat på gymnasiet. Och början på mitt anime intresse var tack vare att jag har två storebröder som båda är stora RPGnördar precis som mig själv och den ena samlare(bror2) så då hade jag möjligheten att spela hur mycket jag ville även om det var väldigt strikt med att tvätta händerna och att nudda en spelskiva var döden själv trodde jag.XD Hursomhelst kom den där trevliga dagen då jag såg min första anime som min ena bror(bror1) köpt för dyra summingar och det var den bästa,Neon Genesis Evangelion. Jag älskade storyn och stilen. Anime. Men på den tiden hade jag ingen dator eller internet men jag kom senare på att man kunde sitta vid datorn i biblioteket och titta på Youtube. Så där spenderade jag ca 4-6 timmar varje tisdag med att titta på Bleach,tror jag såg ända upp till avsnitt 50 någonting innan jag inte kunde hitta nästa del och började se på något annat. Åren segade sig på och min familj flyttade ut från den lilla byhållan vi bodde i pga en viss händelse men det gjorde iaf så att jag äntligen fick egen dator och internet,det blev ett väldigt slukande av anime och nu har jag varit en inbiten animetittare i ca 2 år även om det känns som förevigt.^^

Där någonstans hände även detta:

Det var en tråkig dag när jag bara satt och glodde i min brors(bror1) rum på vad han gjorde men han orkade inte med mig längre och sa att jag inte hade något liv och att jag borde skaffa en hobby-som att rita. Som den lipsill jag var för 4 år sen gick jag ledsen till mitt rum men det var otroligt- jag började rita och visade direkt teckningen för min bror och han tyckte den var bra!

Men ändå slutade jag rita igen,tyckte att jag var för dålig. Nu ritar jag fortfarande dock.

 

Det är ungefär vad som fick mig till att bli den RPG/animenörd och tecknare jag är idag. Väldigt vad mycket jag skrev då..

Skriver rätt mycket när det gäller egna böcker även om de aldrig får något slut utan bara en början.

I framtiden vill jag antingen jobba som tvspelsdesigner/karaktärsdesigner eller bild och engelskalärare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Cha-Cha! Riz häer! 16 år, kille/man bor i Stockholm, går i gymnasiet, galen i anime,gillar att spela,älskar musik, shufflar och älskar söta tjejer! :reallyhappy: Innan jag började kolla på anime så tyckte jag att det var skit, anime figurerna hoppade upp 10 meter i luften, så fick man höra 3 meningar utan att munnen rörde sig, tyckte att det var så dåligt då, men... Fördommar... U know? D: Men sen så blev jag sjuk i en vecka, låg i sängen med bärbara datorn bredvid mig och jag hade nyss börjat lyssna på rock o dylikt, så då sökte jag på massa låtar och såg en någon ''Naruto vs Sasuke - Pain'' tryckte på den och såg på liknande videor '' Naruto shippuuden episode 28''(något sånt) Well... Hade inget bättre för mig, varför inte ligga här och kolla på lite skit tänkte jag för mig själv, slutade med att jag kollade från ep 1 till Shippuuden på bara någon vecka... :o När jag hade kommit till senaste episoden så blev jag sjukt uttråkad, anime hade blivit mitt liv, det enda jag gjorde var att kolla på anime dag in och ut. På något sätt började jag kolla på One Piece(fortfarande en utav mina favoriter) och när jag kollade ända till senaste episoden började jag kolla Bleach osvosv... Well, om jag blir intresserad utav någon anime så kan jag sitta i flera timmar och kolla på skiten, det tråkiga är ju att dom bästa animen är så korta! >:

 

Blev mer en ''hur jag började med anime'' istället för en presentation.. ^-^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då får jag hälsa dig välkommen in i värmen. Naruto och dylika grabbserier verkar vara en inkörsport för många men det finns ett helt hav av mer eller mindre kända serier att upptäcka. En bra början är att skapa en lista över vad du har sett på http://myanimelist.net/ så att du kan hänvisa till den när du söker rekommendationer.

 

Vi tillåter dock inte bilder i signaturer eftersom de bara distraherar. Du kan däremot ha den i din "Om mig", vilken går att ändra här och sedan syns i din profil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hejhopp vad mycke OT det var i den här tråden...

Hursomhelst.

 

Anders heter jag.

Mitt intresse för anime manga började när jag ramlade över Dragonball när jag var... mindre.

Minns inte hur gammal jag var. Har sedan dess hunnit avverka en hel del manga och anime, och mer blir det.

 

Kan inte säga några direkta favoriter - finns så mycke bra!

Har försökt listat lite på min profil men det är hur många som helst som jag glömt.

Kollar mest på fansubs av andledningen att min plånbok tyvärr har en "botten".

 

Några andra intressen än anime är hälsa, musik, retrospel/tvspel, resor, mat & dryck...

Det som är trevligt med världen är att det finns så mycke roligt. Jag har alldeles för lätt att snör in mig på/nörda olika saker.

 

Såpp! Ha det gött allihop!

 

P.S För övrigt kommer jag att vara barn så länge jag lever, that's a good thing! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej,

 

Micke heter jag och tog mig här på anime.se samma nick som jag har på MAL. Jag snubblade över denna sida av en slump och det slog mig att jag aldrig hade letat efter något liknande. MAL och AAA på FB har räckt hittills, men som hemvändande svensk känner jag att man kanske bör nätverka lite på hemmaplan också.

 

Jag är universitetsanställd och gillar maltwhisky, skrotlyftning och målning förutom anime. Den första anime jag såg var Urotsukidoji (eller var det Ghost in the Shell?) under 90-talet. Blev inte krokad den gången, men blev det däremot med råge 2008 då jag såg Elfen Lied och Neon Genesis Evangelion i tät följd. Min profil på anime-området är följande:

-Kan bli äckligt fanboy:ig när det gäller Evangelion. Upphöjer gärna EVA som ett av de främsta dramaturgiska verken någonsin. Don't get me started.

-Hopplös Key-tard. Har börjat samla deras VNs och anime. Gillar till och med Angel Beats!

-I övrigt gillar jag icke-mainstream anime och manga, med många undantag. "Psykologiska", romantiska dramer och tragedier, "slicers" och josei är just nu favoriterna.

-Tillhör den gruppering som endast ser på anime på originalspråk med text (helst engelsk text; väljer fansub över officiell i vissa fall).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...