Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej allihopa

 

Jag heter Marie, är 21 år gammal, bor i Stockholm. Hitills har jag mest hängt på 4chan (/m/ och /a/) men jag tänkte att det kanske kunde vara kul att snacka med lite svenskar.

Min favoritserie är Gundam 00 men jag gillar ganska mycket olika series annars.. mecha och ecchi hör till favoriterna hehe.

Förutom att se på anime gillar jag att rita, bygga gunpla, samla på figurer.. Ja det är väl mest det.

 

よろしくおねがいします (´ー`)ノ

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej allihopa

 

Jag heter Marie, är 21 år gammal, bor i Stockholm. Hitills har jag mest hängt på 4chan (/m/ och /a/) men jag tänkte att det kanske kunde vara kul att snacka med lite svenskar.

Min favoritserie är Gundam 00 men jag gillar ganska mycket olika series annars.. mecha och ecchi hör till favoriterna hehe.

Förutom att se på anime gillar jag att rita, bygga gunpla, samla på figurer.. Ja det är väl mest det.

 

よろしくおねがいします (´ー`)ノ

 

Aldrig fel med ecchi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag heter Fat64 och är vegan.

 

Inte sett animé på länge, men har en förkärlek till NGE och dess övernördiga stämning. Alla häftiga formella politiska byråkratiska system är så sexiga så jag har svårt kontrollera mig själv. Även, Reizomg111.

 

Tro, hopp och hållfasthetslära.

 

post-4984-093812200 1294799027_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej jag heter tim och jag stavar fel ibland och jag gillar mycket men orkar inte just nu skriva om allt jag gillar men annars så kan jag säga att jag gillar spel speciellt final fantasy och så har jag filmer som jag gillar mycket bland andra anime och jag läser mycket böcker till te.x manga

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Rollin

 

Jag lurkar runt här på forumet och Bakachi är mitt namn.(Inte egentligen men ändå)

Animes, Spel, Datorer och lite till är mina intressen.

Jag blev bannad från ett annat forum som heter Animetake, helt dissad och blev bannad för en introduktions tråd.... Jag hade kollat alla regler o sånt men dom hatar väl mig. Så hamnade jag här istället. Hoppas kunna vara kvar mer än en vecka utan att bli bannad.

 

Jag är inte så värst seriös men när jag koncentrerar mig på något så får jag det gjort.

Min lista med fav animes är låång men kan säga några iaf. :D

Air Gear

Baka to test to shokanjuu (helt epic)

Code Geass (Även fast jag hatar mecha så är den min fav för grymma storyn. Synd med ledsna slut dock.)

D.Gray.Man [Rekommenderar]

Fairy Tail

Freezing (hehe) #Ecchi#

Fullmetal panic: Fumoffu (skrattade typ hela)

Gintama (Absoluta favoriten, får dig att rofla lolz, Över 200 eps, Kommer fortsättas) [REKOMMENDERAR]

Nabari no Ou (grymt bra story) [Rekommenderar]

Nagasarete Airantou (grymt rolig)

Pandora Hearts (helt värt att se) [Rekommenderar]

School Rumble (Asrolig) [Rekommenderar]

Seto no Hanayome (helt värt att se)

Sora no Otoshimono (epic) #Ecchi#

Soul Eater

To Aru Majutsu no Index

^

Min favorit anime lista som minst.

P.S joinade igår :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen! är själv ganska ny här dock, tittar på Baka to test to shokanjuu, School rumble, Soul eater och Nagasarete Airantou just nu, tillsammans med ett antal andra serier...

 

Och samtidigt så ska man levla upp en gubbe i wow, oooch så har man programmeringsuppgifter...

Samt daglig träning av diverse hobbys + Dvorak, och såklart vänner som avbryter mitt i tittandet också....

 

 

Så det går ganska långsamt :/ (satans kompis att aldrig sluta tipsa om bra animes som grädde på moset >.<)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hej, jag heter Kalle, är 19 år och bor i Varberg. Inom manga och anime så gillar jag Death Note, Code Geass, 20th Century Boys, Ikigami, Welcome to the N.H.K., Genshiken, Tengen Toppa Gurren Lagann, One Outs, Kaiji, Ore no Imouto och mycket annat. Gillar även att spela TV-spel och sysslar då och då också med att programmera sådana. Jobbar även sakta men säkert på att lära mig japanska, har planer på att ta mig dit och stanna ett tag om några år. Är trots nicket inget särskilt stort Naruto-fan (men följer fortfarande mangan förstås), det är mest något som har stannat kvar sen yngre dagar.

 

Aja, det är väl jag i ett nötskal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...är "Shukakun" något relaterat till Naruto? Jag minns inget sånt. :x

Shukaku är av de 9 bijuus som är rätt centrala till storyn. Brukade nicka det rakt av, men det var ofta upptaget och kändes lite väl ooriginellt, så jag pusslade ihop det med -kun suffixet och körde på det istället. Men jag ursäktar mig med att det här var när man var ung och dum och animen bara låg på typ 40-50 avsnitt. x) Var väl 12 eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, så illa är det inte, det har funkat i ett gäng år nu, får i alla fall duga tills jag hittar något nytt som jag verkligen tycker om. Det är dock lite läskigt med så få google hits med, googlar du Shukakun så får du fram mina användare på en massa forum och lite youtube-videos där jag lirar Street Fighter, riktigt så publik vill man kanske inte vara. x) Men så blir det väl oundvikligen när du har ett nick som inte en massa andra personer har skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena! Jag heter Daniel, 25 år och bor i Gävle.

 

Har mer eller mindre hållit mig borta ifrån den Svenska delen utav internet för att jag varigt tossig. Nu när jag fattat grejen med sociala medier så vill jag kasta mig ut lite.

 

Annars så tecknar jag en hel del serier och dylikt.

 

Gillar lite allt möjligt i anime och serieväg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej alla glada. Jag är 23 år och bosatt i Stockholm. När det gäller anime så är mina favoriter Full Metal Alchemist, Bleach och Blade of the Immortal. Jag har dessutom nyligen börjat med Basilisk, och tycker den verkar riktigt lovande :) Mitt huvudsakliga japanintresse är dock historiskt, och med fokus på samurajer och framför allt japanska svärd samt svärdskonst ;)

I övrigt så tränar jag Iaido och Aikido.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellu, har inte vart här så länge men ah, man kan ju alltid presentera sig nångång :D

 

Jag är 15 år och gillar slice of life/romantik/komedi/shojo mest innom både anime och manga :D

"Spelar" även visual novels ibland/sällan, det tar ju lite tid :p gilalr den japanska kulturen och så också :D

 

heisvejs :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag heter Lucas jag är 17 år och bor på Åland.

Just nu inväntar ja att få bli insläppt in i den finska armén för att sedan tjänstgöra som infanterist. Jag är ungdoms politiker och är sekreterare för Unga obundna jag är också otroligt intresserad av anime o allt som har med Japan att göra. Jag är också en "datanörd" och har bestämt mig att gå på NTI gymnasiet på Nätverks tekniker utbildningen direkt efter armén. De var väl min lilla presentation 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade helt glömt bort att jag har ett konto här... :happydrop:

 

Aja, mitt namn är Kristoffer och är en 18 åring stockholmare. I nuläget studerar jag på ett media-inriktat gymnasium, där jag bl. a. studerar Webbprogrammering och 3D.

Annat än gymnasiet så går min tid åt att studera japanska och anime; vilket några av mina favorit serier är Bakemonogatari, Gantz, Clannad, Battle Angel Alita (OVA), Cowboy Bebop och Code Geass.

 

G'day. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Tjenare andra svenska anime nördar älskare

 

Jag är 17 år och själv utnämnd mecha nörd, och om ni undrar så är Gundam min favorit mecha anime serie (tätt följt av Gurren Lagann)

Annars plugga jag på gymnasium och så vidare, så jag har tyvärr inte haft så mycket tid att kolla på anime på sistone, men jag har ju alltid sommaren att kolla på anime 24/7

Jag är också en ganska stor spel nörd och spelar gärna på min fritid(detta har ju förvisso en lite dålig sidoeffekt på pluggandet, men vem bry sig om det?)

 

Nåja nu har jag presenterat mig, så får ni välja om ni älska mig eller hatar mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...