Hoppa till innehåll
Anime.se

Trigun


WaTRix
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag såg bägge serierna sammtidigt. Kensin är längre men det är likheter. En person som jagar "Battousai" och en annan liknande karaktär som jagar "Vash the Stampede"...

Och tillsammans löser de konflikter utan att bruka våld och bägge har ett blodigt förlutet...

 

Det är likheter... Filosofiskt sett också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Jo Trigun är en skitbra serie! Men påminner mycket om Gungrave.

Eller egentligen är det Gungrave som påminner mycket om Trigun, med tanke på att Trigun är äldre :rolleyes:

 

Sen får man inte glömma att det är Nightow Yasuhiro som har skapat båda serierna. 'Beyond the Grave' är en korsning mellan Vash/Nicolas & Arnold Schwarzenegger :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo Trigun är en skitbra serie! Men påminner mycket om Gungrave.

Eller egentligen är det Gungrave som påminner mycket om Trigun, med tanke på att Trigun är äldre :rolleyes:

 

Sen får man inte glömma att det är Nightow Yasuhiro som har skapat båda serierna. 'Beyond the Grave' är en korsning mellan Vash/Nicolas & Arnold Schwarzenegger :D

 

Jo jag vet. Det fanns många likheter i båda serierna också.

T.ex. dom där fågelliknande hästarna (en av dom hette Stampede också :O )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trigun är en av mina favoriter med, första avsnitten var jag grymt besviken på dock trodde det skulle bli så hela serien men sedan så började det smyga fram att Vash var mer än man anade och då var man fast.

 

Gungrave är grym den med faktiskt tycker om känslan i den verkar centrera sig mer kring saker som vänskap och lojalitet än liv, pengar, makt osv.

 

Berserk är juh också en favorit tycker han har enkel livsfilosofi ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...