Hoppa till innehåll
Anime.se

Forumbeteende


SkuttyWan
 Share

Rekommenderade inlägg

Hah, antar att väldigt många kommer skutta in i den här tråden i tron om att den handlar om något helt annat än vad den gör.. Eller kommer göra. Hm. I alla fall.

 

Har precis genomlidit en relativt sömnlös natt, och för att fördriva tiden så satte jag mig ner och kollade upp alla inlägg jag någonsin postat på anime.se (okej nu överdrev jag, jag orkade faktiskt inte läsa alla..).

 

Medan jag läste så la jag märke till en ganska så intressant grej, nämligen att jag i början av min vistelse här på forumet deltog relativt aktivt i "seriösa" diskusioner, och använde, precis som nu, ett ganska tråkigt och strikt språk. Mina senaste poster har däremot varit mer.. eh.. "oseriösa" och flummiga, och, well, jag tyckte det var ganska intressant att se hur mitt beteende på forumet förändrats.

 

Så, nu till anledningen av trådskapandet:

 

Känner DU av att ditt forumbeteende förändras något/mycket/lite efter att du har hängt på ett forum ett tag? Och om ja, vad tror du att det kan bero på?

 

 

(Nu ska jag sova en timme tror jag...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhm, på andra forum om jag tittar tillbaka några år så kan man helt lätt se att man var mer oserös förr i tiden.

Då de flesta inläggen innehöll en massa ettor och utropstecken och en massa smileys. (något överdrivet)

Det som hänt mig genom tiden är att jag börjat skriva lite mer seröst, kanske.

 

Men så har jag inte hängt så mycket på detta forum trots allt, så än sålänge beter man sig som en robot som bara kan skriva text.

"-He He he..." <-- microsoft sam

 

Men om det nu är så att man kan bli för hemmastadd på ett forum så är det nog inte det så bra om man nu skriver slarvigare och mer inlägg, det har man sett förr...

 

Men för många beror det väl som sagt på personlig mognad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle nog påstå att mitt beteende här på forumet har förblitt ganska oförändrat sen jag regade mig. På senare tid har jag dock gjort lite mer onödiga posts på gurnd av att det känns som om mitt intresse för anime.se börjar glida. Sidan är fortfarande jättetrevlig. Men som du säger Skutty, i början hölls det mer seriösa disskutioner.

 

Kommer fortsätta hänga här ett bra tag till dock. Kanske bara inte gör lika många posts.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay, jag fick svar, vettiga sådana också. :)

 

Håller med om det där med att man nog mognar med åldern osv. Fast, i mitt fall så är det nog mer åt, um, vem det nu var som sa det, orkar inte kolla upp, hu.. lat.. men, att man känner sig mer "hemma" på ett forum, och då inte orkar bry sig om ritkigt hur man skriver. Lite kasst egentligen, fast rätt mysigt på ett sätt också...

 

Och nu blev den här posten väldigt skum. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, jo... Jag har ändrat mig väldigt mycket sedan jag registrerade mig på anime.se.. I början använda jag massa utropstecken och smileysar, inget mellanrum mellan punkter os.v. Jag skäms när jag läser gammla posts, i vissa posts fattar jag knappt själv vad jag har skrivit.. o_O

Nu har jag blivit lite mer seriösare, men ändå inte.. Jag har ju humor och så och kan skämta. Är inte gravallvarlig hela tiden. :P

Men vad man vill posta beror ju på hur hemma man känner sig på ett forum (Som ni sa ;))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehh.. nu när jag säger detta är jag helt seriös.

Jag vet knappt själv hur min stil är...

Jag skriver saker för tillfället osv. och därför har jag som ingen koll på om jag oftast skriver vettiga inlägg eller dravel.

 

(Var detta ett oseriöst inlägg också eller? ;S)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag skulle inte vilja påstå att jag har förändrats annat än på det sättet att jag inte längre orkar med detta forum. Men det är ju för att forumet har ändrats. Men nu när jag börjat vara här till och från så märker jag ju att precis samma tendenser som i början av förra perioden börjar synas. Så jag antar att jag är samma gammla trista person.

 

Så det kan vara!

 

På återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använde inte en massa smileys som många andra tydligen gjorde i sin första period här på forumet men jag har nog mest mognat till mig, jag har nog även börjat känna mig som "en i familjen" här också så jag försöker väl skämta smått med er antar jag ^^

 

Sen beror det även självklart vad det är för tråd jag skriver i, i vissa bör man vara seriös medans i vissa så kan man flumma lite mer (inte för mycket dock så alla stör sig på en).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Onekligen beror ens uppträdande på många faktorer. Såsom ålder, humör, och vad för typ av forum det är.

 

såg för ett tag sedan på 3dbuzz-forumet, där jag hade gått från "OMG PLZ help me!!11! :'(" till "I seem to have a problem with my code, I think it may be this..." på mindre än ett år.

 

Tur att det var innan jag kom hit och till sweclockers.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt beteende är väldigt olika här i jämförelse med PCG-forumet. Mycket för att jag känner de flesta som postar mycket där, och att jag vet var gränserna går. Här känner jag knappt någon så då postar jag inte alls lika mycket i trådar där jag ändå inte skulle tillföra något, dessutom är mina poster otrevligare här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...