Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa mangan


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Om du inte lägger upp världens enklaste spoilerbild eller nåt så tror jag att det är kört, Negi. Du har knäckt mig, sopat mattan med mig och kört mitt namn i smutsen. Vad mer kan du önska dig i en tråd som denna? :P

 

Så... Ny omgång snart?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det Seimaden? Oh noes, jag som troligtvis är den enda fujoshi i hela världen som aldrig har läst något av You Higuri. Det förklarar varför det såg retsamt bekant ut, men inte så pass att jag kunde placera det. Det finns ju drivor av hennes serier översatta till engelska. Jag får nog stå vid skampålen ett tag, känner jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just Seimaden är kanske inte ett mästerverk eller ens värd att läsa, baserat på de första 2 volymerna av serien, så du får i alla fall gå några steg från skampålen. Den serie jag refererade till förut var Gakuen Heaven som fått en drös spin-offs samt en animerad tv-serie. Är väl också, förutom skräpet Junjou Romantica, en serie som jag ofta hört pratats om i BL-sammanhang. Inte för att det har så mycket med Seimaden i sig att göra... vad jag ville säga var; rätt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gakuen Heaven är ju avspunnen från ett BL-dejtingspel från början, så det förvånar mig inte om varken mangan eller animen är så bra. ;) Jag undrar om inte Seimaden är den av hennes serier som flest känner till ändå, i alla fall i de kretsar jag rör mig.

 

Jag ska fundera ut en ny gissningsomgång så fort jag hinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då var det dags för en ny omgång. Jag hoppas att ni sätter igång att gissa mycket. :)

OYcMXrnmX.jpg

 

Översättning:

Vad menade hon med det...?

Hmm

Då kanske man skulle gå och hämta upp den idag.

Det är ju trots allt söndag...

Almanacka: Mors dag

...

(Kikar försiktigt)

Suuuck

 

En fullkomligt briljant serie. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inga gissningar ännu? :surprised:

KpJEdDysT.jpg

Dialogen går nånting i den här stilen:

Det har blivit dags att avsluta det här...

Ja.

[Hjärtslag]

[Tidning]

Jag trodde inte att jag skulle behöva ta till den här attacken mot en motståndare som dig.

[starkare hjärtslag]

Den här attacken får du ta med dig i graven!

[Ännu starkare hjärtslag]

 

Och ja, mangan han läser är väl på sätt och vis en hint. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst är det Kimi to Boku, eller Du och jag på svenska. Serien gick tidigare i samma tidning som Fullmetal Alchemist, dvs GanGan Comics, men flyttade för ett tag sedan över till G-Fantasy, ett lite mer tjejvänligt systermagasin från samma förlag. Helt underbar liten pärla till serie om en grupp skolungdomar, deras lärare och deras mammor.

 

Bollen är din, Anonym2!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta dröjsmålet.

 

Lite fakta om serien:

* Finns ej på Myanimelist. Tecknaren finns inte heller med där.

* När jag sökte för en stund sedan, kunde jag inte hitta den hos Amazon i Kina, Nordamerika eller Europa. Den finns inte heller hos Adlibris. Därmed finns den förmodligen inte utgiven på svenska, engelska, franska, tyska eller kinesiska.

 

Ändå är det något speciellt med serien som gör att folk här förmodligen kan identifiera den, och jag syftar inte bara på de personer som köpt den italienska eller japanska utgåvan.

 

Gissa på:

FnooJAtsV.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna bild gör det kanske lite lättare. Inga namn nämns i texten, men personen som figurerar på bilden förekommer på rätt så många sidor.

iSxSfJDTW.jpg

Jag tror inte att det är någon annan här som har läst serien, men det finns något annat med den som gör att flera personer säkert kan komma på vad det är för något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, det där första skeppet påminner om The Flying Dutchman från Pirates of the Caribbean
Vilket sammanträffande att du tycker så! För det råkar vara just The Flying Dutchman från Pirates of the Caribbean.

 

Rätt svar: Pirates of the Caribbean av Mikio Tachibana. Ej att förväxla med Pirates of the Caribbean: Jack Sparrow no bōken, som är en annan serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...