Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa mangan


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Detta blir min första gissning i denna tråd (!).

:O

 

Hayate no Gotoku!?

Precis. ^^

 

Hoppades du på en Sayonara Zetsubou Sensei-gissning?

Precis. ^^

 

Fast det var inte bara en fälla: Kenjirou Hata (Hayate no Gotoku-tecknaren) var en gång Kouji Kumetas (tecknaren av Sayonara Zetsubou Sensei) assistent tillsammans med MAEDAX. Och så har ju animéversionerna av Nagi (Hayate no Gotoku) och Louise (Zero no Tsukaima) samma röstskådis, Rie Kugimiya, (och därtill har ZnT:s lättromantecknare Eiji Usatsuka illustrerat en HnG-lättroman tillsammans med Hata)... men den ledtråden verkar ha gått fram. Om du nu inte kollade min MAL...

 

[/school]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Så tar man en titt på sista rutan där det står "Arigatō Renjō kun"...

 

En sökning på Myanimelist efter figurer som heter Renjō ger två träffar: Yukito Renjō (連城由紀人) från Hatsukoi gentei och Hotsuma Renjō (蓮城焔椎真) från Uragiri wa boku no namae wo shitte iru. Nästa sak är att kontrollera att namnen skrivs med samma tecken och inte bara uttalas likadant. Slutligen jämför man figurerna på Mys och Myanimelists bilder.

 

Slutsats: En av figurerna stavar sitt namn med samma tecken och ser ut som figuren på mysbilden. Jag svarar därför "Uragiri wa boku no namae wo shitte iru" och hoppas på att det inte finns någon annan serie med en figur med samma namn och utseende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...